Zo 10/10/2010 Erpe-Mere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Ik woon hier, het is een route die ik vaak rijd, de thuisroute. Goed als je hier woont, een paar km van de sporthal maar ik zou er echt niet vanuit West Vl voor komen.
Hou er rekening mee dat het meeste over de locale bloso-route loopt (niks slecht mee, maar buiten onze Gotegemsem en paar andere klimmetjes hebben we hier niet zo veel, afhangende van jullie verwachtingspatroon) en verder wat uitbreiding tss pinnekendraad, geploegd veld en asfalt.
Goed voor van niet ver maar ik zelf die er woon ga toch naar Ottignies.
Ik vind de organisatie wel goed en ze halen het beste uit onze streek. Goede club met paar straffe bikers btw.
Bon, ik zoek veel hm's en die heb je bij ons niet. Een paar korte spurt klimdingetjes, dat wel ja!
Mijn dikke "vrienden" biken hier en zijn na een uurtje elkaar er af rijden op de kortste afstand al blij om in aanrader Café de Linde elkaar te verslaan in verhalen en marathonbieruren. Wekelijks zo en dan zagen in "dedardenen" dat het omhoog gaat ;-). Not my idea in this "Indian summer". Kilometerkens, Waalse broeders, ik en de maat komen graag nog eens langs bij jullie in de mooie omgeving.

Voor echte kenners wijs ik uiteraard graag door naar megapees als Jerommeken. Die kent meter per meter.
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Wanneer je dagelijks, wekelijks op een bepaald parcours rijdt is het, denk ik, normaal dat je graag es ergens anders gaat biken.
Maar volgens mijn bescheiden mening zullen mensen uit het relatief vlakke West Vlaanderen zich kostelijk amuseren in een streek zoals Erpe Mere, Aaigem.
Is ongeveer hetzelfde waarom wij uit de streek hier graag eens richting Maarkedal enz... trekken he :-)
Nee zoals ik al eerder vermeldde is deze tocht plezant voor de gemiddelde biker, de hoogtemeter vreters moeten in de alpen gaan fietsen he =D>
Niet elke rit heeft een cyclo cross parcours ter beschikking. Dat alleen al is plezierig om eens te zien dat de crossers infeite ook geen kakkers zijn ( zoals hier soms beweert wordt ) #-o
Trail2rr
Mountainbiker

Post by Trail2rr »

Is mijn vaste trainingroute; lag er gisteren goed bij, hier en daar nog wat modderplassen maar absoluut geen baggerwerk.

Zoals ik vorig jaar ook aan andere west-vlaamse bikers heb uitgelegd, ze zullen er geen spijt van hebben om de verplaatsing te maken (referentie = TT West-Vlaanderen). Aan de reacties achteraf op het forum hadden ze zich hier goed geamuseerd. Hoogtemeters : 100hm / 10 Km kan je hier uit de streek halen. Dus op de 50km ongeveer 500m.

Uiteraard is deze TT max. "gemiddeld" als je referentie de Ardennen of de vallei van de Samber streek is (my favourite place). Voor vele wielertoeristen - MTB'ers zal deze TT voldoende zijn (niet zozeer de fysiek maar de techniek). Elk jaar hangen er wel een paar aan de pikdraad op de tracks in Heldergem / Haaltert.

Laat het achteraf maar weten wat je ervan vond.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Na de reacties die hier te lezen zijn ben ik toch wel nieuwsgierig geworden.

Aanwezig voor de 42 Km, Tot morgen
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Ben vanmorgen enkele km'kes gaan joggen op en rond de Landries en heb op mijn favoriete baantjes de pijlkes zien hangen. Alleen al voor die tracks is het de moeite waard om deze tocht te rijden.
Niet dat je spectaculaire dingen zal te zien krijgen. Hoewel : een slingerend stropersbaantje langs de bosrand ...

Ik ben er zeker van dat de gasten die dit parkoer hebben uitgestippeld echte mountainbikers zijn die de streek kennen ; wielertoeristen die een VTT uitstippelen doen meestal de moeite niet om nieuwe baantjes te verkennen.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Vorig jaar was het leuk dus dees jaar weer aanwezig met de maten voor de lange afstand

Moet niet elke week de ardennen zijn
anemon
Mountainbiker

Post by anemon »

zal spijtig genoeg niet bij kunnen zijn,werken :evil:
B.ART
Mountainbiker

Post by B.ART »

hallo aan allen die de bike trotseren ,
dit is wel een zeer goeie tt , ondanks de kleine hoogte verschillen
laat ons af en toe eens afwisselen niet ?
een weekje plat , een weekje bergop ,
zo blijft het aangenaam
laat ons zeggen dat ik bijna altijd al aanwezig ben geweest op deze tt's al dan niet van deze organisatie en heb me nog nooit verveeld , heel mooie streek , ben zelf van deze streek 8) het is een snel parcour en daar kan men toch ook van genieten ?
de berggeiten onder ons natuurlijk niet , maar deze zullen zelf op dit forum niet eens kijken denk ik , zoja dan weten ze blijkbaar geen verschil tss vlaanderen en de ardennen [-X
vertel het ons morgen maar wat jullie ervan vonden 8)
ik ga er allezins naar toe
grrrrtzzzzzzzz en veel bike plezier :-)
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Echt blij dak eens de verplaatsing heb gemaakt naar hier. Alles was tot in de puntjes geregeld. Omloop met veel off-road en prima berijdbaar :bounce:

Tot nog eens =D> =D> =D>
WWW stock
Mountainbiker

Prima tocht

Post by WWW stock »

Perfect bepijld, meer dan voldoende off-road, stralend weertje ... en een zalige apres-bike ! Meer moet dat niet zijn ! Tot volgend jaar
Post Reply