mtb scott

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

tafelpoot wrote:
Van Cot wrote:
nothing 's impossible wrote:@ Cube

Ge hebt gelijk, Carbon zou er anders uit zien, had foto beter moeten bekijken.

Maar idem voor alu (en zelfs stalen frames). Als der al een blutske is in een buis dan kraakt ze 10 keer sneller.
Ge kunt zoiets wel zien door gewoon uw frame eens te inspecteren.

VB. trukje ga (voorzichtig) op een leeg colablikje staan, het lukt !
Als er een klein blutske in is zakt het in mekaar als ge der 5 kg opzet.
het feit dat ge op een glas kunt staan als het vlakke ondergrond is en dat het breekt als er een paar zandkorreltjes onderliggen, heeft dat daar ook mee te maken?
das volgens mij omdat het gewicht dan wordt verdeelt over het stukje glas waat dat zandkorreltje onder ligt, glas kan niet buigen, dus breekt het maar heh (ooit gezien of ze ne kamion (dus alleen da voorste stuk, den trekker) op 4 pint-glazen lieten balanceren, was in een of andere record-show
hem ik ook al gezien, was eigenlijk vandaar dat ik dit haalde.
A d r i
Mountainbiker

Re: Scott???

Post by A d r i »

wacko007 wrote:Ik ben blij dat ik dat niet ben opde foto en nog blijer dat het niet mijn fiets is!!!
Mijn vermoedens dat Scott voor 2005 gaat uitpakken met een dubbel gelaagd karton (nee, ik bedoel geen carbon) om fouten van 2004 te voorkomen zijn groot...

Blij dat ik met een Trek rijdt...

Greetz,

Julien.
Lijkt me duidelijk een botsing, ik denk dat elk alu frame er zo zou uitzien bij zo'n impakt.
Mijn gok is dat die gast bij een steile afdaling met zijn voorwiel in een grote put gegaan is, de vering dichtsloeg en het frame omhoogplooide..

ik heb zo een foto van een Merlin gezien van een kerel die tegen 70 per uur in een uitgedroogde rivierbedding knalde. Maar die zijn wiel was ook wel paraplu. het zwakste breekt eerst denk ik.

@Nothings Impossible, het frame op de foto is van alu hoor, niet van carbon.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Vorig jaar tijdens een TT in Ellezelles een Commencal gezien op de zelfde plaatsen geplooid!!!
Fiets was 4 maand oud!!!!

groeten,

Stievie :lol:
Captain Haddock
Mountainbiker

Re: Scott???

Post by Captain Haddock »

A d r i wrote:Lijkt me duidelijk een botsing
Tiens? Heeft niemand nog gehoord van de nieuwe veiligheidsnormen en opgelegde kreukelzones? Scott pakt er nu al met uit, Trek volgt pas volgend jaar... :D
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

En den deze , tijdens de Raid des Sources 2003...toevallig weer een Scott

Image
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

misschien dat ze bij scott toch eens moeten gaan nadenken over ietsje steviger buizen.
????? :-?
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

@peter: De "longtermers" Test in MBR voor dit jaar bevat de volgende bikes:

1: Specialized Stumpjumper FSR PRO (Race/trail) cijfer 9
2: Cannondale Chase 1 (Jump/dirt) cijfer 7
3: Giant VT2 (Trail) cijfer 10)
4: Trek Liquid 55 (Trail) cijfer 9
5: Orange 5 Deore (Trail) cijfer 9
6: Scott Genius MC30 (Trail/Enduro) cijfer 7
7: Marin Mount Vision (Race/Trail) cijfer 9
8: GT i-drive XC1.0 (Trail) cijfer 9

De hierbovenstaande bikes worden een heel jaar lang aan de tand gevoeld door de makers van Mountainbike Rider.

Ik som de goede en slechtere punten van de Race trail bikes op na een half jaar rijden. Eind december volgt het finale oordeel. Tot nu toe zijn bikes met een cijfer beoordeeld. Dit kan uiteraard nog wijzigen bij het finale oordeel. Als er vragen zijn over de andere bikes hoor ik dat wel.

1: Stumpjumper FSR pro

Goed:
- goed frame, geometrie en zitpositie
- Erg goede voorvork die geen enkel probleem geeft en super werkt
- Fox demper is makkelijk in te stellen en werkt erg goed
- Pro-pedal instelling demper functioneert goed en is bruikbaar in 90% van de gevallen
- Veelzijdige bike voor race en enduro gebruik waarbij je niet te gestrekt zit en uren op de bike kan touren

minder:
- derailleur hanger is zwak. Brak af tijdens de testen
- Standaard spec Roll-X race banden zijn matig
- deel van het middelste Shimano XT crank tandwiel afgebroken tijdens test.
- standaard BG zadel

Scott

zie thread

Marin:

goed:
- Frame is van uitstekende kwaliteit en blijft er erg mooi uit zien na al het testen en biken.
- Alle lagers (ook pivots en linkages) van de suspension werken nog naar behoren en zijn nog zeer strak zonder speling
-voorvork is na 5 maanden gereviseerd (vastgelopen en lekkende luchtkamer) en werkt weer uitstekend en zonder klachten (Goede en snelle service Marin)
- geometrie en zitpositie goed (wel smaller stuur gemonteerd)

minder:

-Chainsuck op shimano XT middelse crank tandwiel
-sticky headset (moest worden vervangen)
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

A d r i wrote:En den deze , tijdens de Raid des Sources 2003...toevallig weer een Scott

Image
Die kan misschien nog dienen in Blankenberge op den dijk :drunk:
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

mijn rocky had hetzelfde probleem na een iets te diepe goot in de alpen,
'gestuikt'-frame noemen ze dat,
en JA het was ook een scandium frame...
mario
Mountainbiker

Post by mario »

tafelpoot wrote:
Van Cot wrote:
nothing 's impossible wrote:@ Cube

Ge hebt gelijk, Carbon zou er anders uit zien, had foto beter moeten bekijken.

Maar idem voor alu (en zelfs stalen frames). Als der al een blutske is in een buis dan kraakt ze 10 keer sneller.
Ge kunt zoiets wel zien door gewoon uw frame eens te inspecteren.

VB. trukje ga (voorzichtig) op een leeg colablikje staan, het lukt !
Als er een klein blutske in is zakt het in mekaar als ge der 5 kg opzet.
het feit dat ge op een glas kunt staan als het vlakke ondergrond is en dat het breekt als er een paar zandkorreltjes onderliggen, heeft dat daar ook mee te maken?
das volgens mij omdat het gewicht dan wordt verdeelt over het stukje glas waat dat zandkorreltje onder ligt, glas kan niet buigen, dus breekt het maar heh (ooit gezien of ze ne kamion (dus alleen da voorste stuk, den trekker) op 4 pint-glazen lieten balanceren, was in een of andere record-show
Glas is flexibel!!!! Anders lagen al onze ramen bij de eerste goede windstoot aan diggelen.

Tijdens mijn studie ooit een test gezien van een raam waar ze een nagebootste wind ( :roll: ) tegenaan lieten gaan. Fenomenaal was dat.

edit: en van dat zandkorreltje, heeft alles te maken met het feit dat je met een puntlast zit, wind is uiteraard een algemene vlakke belasting.
Post Reply