Mcro dosis gebruikt - micro dosis ontdekt !
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="doctor"]
Tot besluit, men kan al bijna niet meer vertellen dat men een wielrenner of MTB er is. De mensen denlken dan, tja weeral een pakker.[/quote]
ja dat komt omdat de media de feiten zodanig verbuigen tot een sensatieverhaal, dat de publieke opinie een vertekend beeld ervan heeft gekregen.
Mosquera als vb, en zijn ploegmaat zijn zogezegd positief. Dat komt dan van een Spaanse krant.
Nog steeds niet hebben de offieciele instanties bevestigd dat zij inderdaad positief zijn.
wat stel je dan vast?
de pers speelt rechter en beul, nog VOOR er ook maar een verklaring van de bevoegde instanties is gekomen. De pers beroept zich altijd op 'persvrijheid', maar persvrijheid is er om reeele zaken te publiceren, geen indianenverhalen. dit doet sterk denken aan die pipo die destijds voor het laatste nieuws werkte.
Tot besluit, men kan al bijna niet meer vertellen dat men een wielrenner of MTB er is. De mensen denlken dan, tja weeral een pakker.[/quote]
ja dat komt omdat de media de feiten zodanig verbuigen tot een sensatieverhaal, dat de publieke opinie een vertekend beeld ervan heeft gekregen.
Mosquera als vb, en zijn ploegmaat zijn zogezegd positief. Dat komt dan van een Spaanse krant.
Nog steeds niet hebben de offieciele instanties bevestigd dat zij inderdaad positief zijn.
wat stel je dan vast?
de pers speelt rechter en beul, nog VOOR er ook maar een verklaring van de bevoegde instanties is gekomen. De pers beroept zich altijd op 'persvrijheid', maar persvrijheid is er om reeele zaken te publiceren, geen indianenverhalen. dit doet sterk denken aan die pipo die destijds voor het laatste nieuws werkte.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="SlowOne"]We have a Contador-fan![/quote]
neen, ik ben geen fan van hem.
Kzie hem graag bezig in de bergen, en hij is de beste ronderenner sinds zeer lang.
Verder ben ik realist en ga ik af op feiten, en veroordeel ik niet.
zo'n lage dosis in onmogelijk te nemen door tabletten of inspuiting...dan zit je zeer ver boven de detectienorm.
clembuterol is ooit een klassieker geweest, en geen enkele renner is zo dom om dat nog te gebruiken : het is bijzonder makkelijk opspoorbaar, en tegenwoordig ook lang.
neen, ik ben geen fan van hem.
Kzie hem graag bezig in de bergen, en hij is de beste ronderenner sinds zeer lang.
Verder ben ik realist en ga ik af op feiten, en veroordeel ik niet.
zo'n lage dosis in onmogelijk te nemen door tabletten of inspuiting...dan zit je zeer ver boven de detectienorm.
clembuterol is ooit een klassieker geweest, en geen enkele renner is zo dom om dat nog te gebruiken : het is bijzonder makkelijk opspoorbaar, en tegenwoordig ook lang.
Last edited by Sunn Xtreme on Sun 10 Oct 2010 11:47, edited 1 time in total.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="J.E."]Dokter, vanwaar de informatie dat 70% van de "profsporters" met groeihormoon "werkt"?[/quote]
neem enkel de atletiek :
daar is groeihormoon al dik 15 jaar ingeburgerd, en als je eens goed kijkt merk je bij heel wat atleten een aantal afwijkingen op, omdat ze te ver gaan.
groeihormoon is niet opspoorbaar, daarom kan je ervan uitgaan dat vele topsporters met naam in vooral duur en kracht diciplines, het kunnen gebruiken.
vooral de atletiekwereld is vergeven van dit spul.
het grote gevaar eraan is, dat het om lichaamsvreemd groeihormoon gaat, en niet om dingen om het lichaamseigen groeihormoon te stimuleren.
In tegenstelling tot wat veel mensen ook denken : groeihormoon is duur, niet iedereen kan het betalen of het ervoor opbrengen.
neem enkel de atletiek :
daar is groeihormoon al dik 15 jaar ingeburgerd, en als je eens goed kijkt merk je bij heel wat atleten een aantal afwijkingen op, omdat ze te ver gaan.
groeihormoon is niet opspoorbaar, daarom kan je ervan uitgaan dat vele topsporters met naam in vooral duur en kracht diciplines, het kunnen gebruiken.
vooral de atletiekwereld is vergeven van dit spul.
het grote gevaar eraan is, dat het om lichaamsvreemd groeihormoon gaat, en niet om dingen om het lichaamseigen groeihormoon te stimuleren.
In tegenstelling tot wat veel mensen ook denken : groeihormoon is duur, niet iedereen kan het betalen of het ervoor opbrengen.
meer een verblinde wielerfan, zoals de cauwer (die zich altijd opvallend op de vlakte houdt op dopingvlak, allicht niet zonder reden)SlowOne wrote:We have a Contador-fan!
nu 'denkt' (hoopt) hij dat contador er mee weg gaat komen
dat zou wel eens een vergissing kunnen zijn
ik heb altijd al gedacht dat contador een bedrieger was, dat werd bevestigd door zijn stunt tijdens de tour (kettingproblemen van schleck die hij niet gezien had), ook een jeugdvriend van hem zei lachend tijdens een interview dat hij altijd zo met zaakjes bezig was
en nu blijkt dat zijn verhaal over het Spaanse biefstuk ook niet klopt
en o ja: zijn bedreiging dat hij gaat stoppen indien niet onschuldig verklaard, is ook een leugen
- J.E.
- Mountainbiker
Nowp, ik neem nie zo maar iets aan.doctor wrote:Sunn, je hebt ook volkomen gelijk met je info over de atletiek. (Spijtig genoeg.)
JE, neem maar van me aan omtrent die 70 %. Ik zou willen dat het direct zou opgespoord kunnen worden. Zou veel gezonder worden, want sporters kijken niet naar de bijwerkingen op de bijsluiters.
Ik vind het zelfs kort door de bocht om 70% van de altleten af te schilderen als dopingzondaars.
Dit doet te veel afbreuk aan de prestatie van wielrenners die geen illegale dingen "gebruiken".
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Dat lijkt dan wat op het Rasmussen verhaal, een overijverige journalist vertelt een fait divers, dat nadien cruciaal blijkt in zijn ont"maskering".en nu blijkt dat zijn verhaal over het Spaanse biefstuk ook niet klopt
Zo ook nu alweer, als je al niet meer weet waar je naar de slager gaat.
Mijn grootmoeder had dat op haar 85ste ook, alleen was bij haar de diagnose:Alzhielmer.
Hier lijkt de opeenstapeling van injuistheden het meer op een verdoezelingsoperatie.
2 maten 2 gewichten zou keisse zeggen, maar ik vrees ervoor.
Streets
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Rasmussen is een verhaal apart.
hij is NOOIT betrapt geweest op doping, daar konden ze hem niet voor schorsen.
hij is geschorst omdat zijn 'whereabouts' niet in orde waren (hij zat elders dan aangegeven, door echtelijke problemen met de vrouw)
hij is betrapt op een leugen.
maarja... de schorsing hierrond is niet correct. Een andere sanctie had hij zeker mogen verwachten en terecht, maar die 2 jaar zijn bij hem levenslang geworden (hij geraakt niet meer aan de bak) omdat hij een erg apart persoon is, en zeer introvert en niet evident om mee te werken.
Als ze dan meteen ook eens de rest schorsen voor liegen, waren er geen organisatoren, geen renners, geen ploegleidingen meer... dan was het Gewoonweg gedaan met wielrennen (wielrennen, wat is dat??
)
intussen in ook al duidelijk geworden dat hij gewoonweg de Tour niet mocht winnen, de ploeg werd zeer zwaar onder druk gezet door ASO (volgende jaren niet deelnemen, wat het einde betekende van het ganse Rabobnak opleidingsproject en het profteam)
zelfs kort nadien, bleek al dat de ploegleiding van Rabobank veel harder zat te liegen dan de renner in kwestie. Theo de Rooy had zelfs bij een check van de whereabouts zelf alles doorgegeven ipv Rasmussen.
Tegelijk heb je daar ook weer een mooi voorbeeld van de hypocrisi binnen WADA en bevoegde instanties, en overduidelijk naar eigen goeddunken werken ipv de regels :
Een paar Belgische tennisers 'vergeten' tot 3, 4x toe hun whereabouts in te vullen.
1 ervan werd zelfs 2x gevraagd een dopingcontrole te ondergaan, die hij prompt weigerde. dat staat gelijk aan een effectieve schorsing van 2 jaar.
Dan die bekende bokser die ook de whereabouts was 'vergeten'...
wel.. intussen doen ze wel lekker verder, van schorsing geen enkele sprake meer.
terwijl ze zaten te liegen als de pest, en zelfs een tegenstrijdige verklaring aflegde waarop ze duidelijk gepakt konden worden.
anderzijds zijn er ook gepakt op cocaine. sanctie??? nope.. doe maar verder jongens...
de reden? geld.
in dat wereldje gaat bijzonder veel geld rond, en zit je in het 'gegoede' millieu met de nodige vriendjes op de juiste plaats.
Rasmussen een zondaar? nope.
ze moesten hem gewoon niet.
hij is NOOIT betrapt geweest op doping, daar konden ze hem niet voor schorsen.
hij is geschorst omdat zijn 'whereabouts' niet in orde waren (hij zat elders dan aangegeven, door echtelijke problemen met de vrouw)
hij is betrapt op een leugen.
maarja... de schorsing hierrond is niet correct. Een andere sanctie had hij zeker mogen verwachten en terecht, maar die 2 jaar zijn bij hem levenslang geworden (hij geraakt niet meer aan de bak) omdat hij een erg apart persoon is, en zeer introvert en niet evident om mee te werken.
Als ze dan meteen ook eens de rest schorsen voor liegen, waren er geen organisatoren, geen renners, geen ploegleidingen meer... dan was het Gewoonweg gedaan met wielrennen (wielrennen, wat is dat??
intussen in ook al duidelijk geworden dat hij gewoonweg de Tour niet mocht winnen, de ploeg werd zeer zwaar onder druk gezet door ASO (volgende jaren niet deelnemen, wat het einde betekende van het ganse Rabobnak opleidingsproject en het profteam)
zelfs kort nadien, bleek al dat de ploegleiding van Rabobank veel harder zat te liegen dan de renner in kwestie. Theo de Rooy had zelfs bij een check van de whereabouts zelf alles doorgegeven ipv Rasmussen.
Tegelijk heb je daar ook weer een mooi voorbeeld van de hypocrisi binnen WADA en bevoegde instanties, en overduidelijk naar eigen goeddunken werken ipv de regels :
Een paar Belgische tennisers 'vergeten' tot 3, 4x toe hun whereabouts in te vullen.
1 ervan werd zelfs 2x gevraagd een dopingcontrole te ondergaan, die hij prompt weigerde. dat staat gelijk aan een effectieve schorsing van 2 jaar.
Dan die bekende bokser die ook de whereabouts was 'vergeten'...
wel.. intussen doen ze wel lekker verder, van schorsing geen enkele sprake meer.
terwijl ze zaten te liegen als de pest, en zelfs een tegenstrijdige verklaring aflegde waarop ze duidelijk gepakt konden worden.
anderzijds zijn er ook gepakt op cocaine. sanctie??? nope.. doe maar verder jongens...
de reden? geld.
in dat wereldje gaat bijzonder veel geld rond, en zit je in het 'gegoede' millieu met de nodige vriendjes op de juiste plaats.
Rasmussen een zondaar? nope.
ze moesten hem gewoon niet.
-
Simp
- Mountainbiker
Rasmussen had volgens mij 2 gemiste dopingcontroles + dat het uitkwam dat hij in Italië aan het trainen was ipv ergens in de middle of nowhere in Mexico.
Nochtans geen slecht idee. Opgeven dat je in de pampas aan het trainen bent, omdat ze daar hoogstwaarschijnlijk toch niet komen controleren (laat staan dat er bevoegde dopingcontroleurs in een straal van 1000 km wonen) en ondertussen incognito in Italië gaan rijden.
Nochtans geen slecht idee. Opgeven dat je in de pampas aan het trainen bent, omdat ze daar hoogstwaarschijnlijk toch niet komen controleren (laat staan dat er bevoegde dopingcontroleurs in een straal van 1000 km wonen) en ondertussen incognito in Italië gaan rijden.
Roy Sentjens kwam bij TV Limburg nog eens terug op zijn dopinggebruik en hij gaf ook zijn mening over de "niet-negatieve test" van Contador.
"Hij was eerder positief dan ik, maar bij mij heeft de UCI niet gewacht op het B-staal om het nieuws bekend te maken. Of ik de uitleg van Contador geloof? Neen."
Volgens Sentjens is doping nog niet uit de wielersport verdwenen. "Het is mogelijk om top tien te rijden in de Tour zonder doping, maar dan mag er niemand gebruiken. Ik denk dat het nu moeilijk is om zonder doping top tien te halen."