PETITIE BEHOUD TECHNISCH BOSJE AAN DONKVIJVER

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Zoals hierboven vermeld had ik vandaag een afspraak met het diensthoofd van de sportdienst Oudenaarde.

We zijn ter plaatse gaan kijken en de wandelpaden zijn al grosso modo uitgegraven.Het mountainbikepad komt later aan de beurt maar is grotendeels nog altijd goed berijdbaar.

Op een paar plaatsen zullen de 2 paden elkaar kruisen en waar ze parallel lopen is het breed genoeg dus dat ziet er goed uit.

Het is de bedoeling dat het mountainbikepad langs de buitenkant komt.
Als ik nog nieuws heb , lezen jullie dat hier wel.
TheknightwhosaysNI
Mountainbiker

Post by TheknightwhosaysNI »

Bij mijn wekelijks looptochtje langs den Donk hou ik de toestand met argusogen in de gaten. (Ik ga daar trouwens gaan lopen om dat ik daar
nog tussen de boompjes kan lopen, niet om op een breed pad te lopen...)

Tot vorige week zag het er mij inderdaad perfect uit, het nieuwe pad gaat er mooi langs.
Deze week heb ik toch gemerkt dat er hier en daar al wat boompjes gesneuveld zijn.
Ik hoop dat dit niet tot verbreding van de SINGLEtrack leid.

In ieder geval, Winnitou, doe da goe he
Woensdag ga ik nog eens gaan controleren.
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

TheknightwhosaysNI wrote:Bij mijn wekelijks looptochtje langs den Donk hou ik de toestand met argusogen in de gaten. (Ik ga daar trouwens gaan lopen om dat ik daar

Tot vorige week zag het er mij inderdaad perfect uit, het nieuwe pad gaat er mooi langs.
Deze week heb ik toch gemerkt dat er hier en daar al wat boompjes gesneuveld zijn.

Voor zover ik begrepen heb is het zeker niet de bedoeling om de singletracks te verbreden , we trachten het zoveel mogelijk gescheiden te houden zodat de één geen last heeft van de ander.

Vandaag trouwens (noodgedwongen) een nieuw stukje ontgonnen want het wandelpad had het fietspad volledig opgeslorpt.
Als het u interesseert moet ge maar een beetje opletten aan de kant waar die nettenconstructie staat (stond) om onder te kruipen tijdens de survivalrun.Daar tussen de boompjes ist.
grtz
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

winnitou wrote:Even deze topic van onder het stof halen .

Op 1 mei werd er een VTT in Wortegem Petegem gereden.
De organisatie heeft dit mooie stukje natuur in hun rit opgenomen en op aanvraag van een paar tevreden bikers rijden we daar a.s. woensdag 19 mei nog eens een paar rondjes.

Als er iemand zin heeft om mee te komen spelen..............

Zie de topic van Wortegem Petegem op het forum/toertochten
grtz
Natuurlijk heb je ook mijn steun ; ik was trouwens één van de bikers die op 19 mei meereed en ken het stukje dus prima. Ik merkte het topic nu pas op ...
135: Meester Biek (Geert Vanneste)
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

136: zefii (zef dalewijn)
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

winnitou wrote:
TheknightwhosaysNI wrote:Bij mijn wekelijks looptochtje langs den Donk hou ik de toestand met argusogen in de gaten. (Ik ga daar trouwens gaan lopen om dat ik daar

Voor zover ik begrepen heb is het zeker niet de bedoeling om de singletracks te verbreden , we trachten het zoveel mogelijk gescheiden te houden zodat de één geen last heeft van de ander.

Vandaag trouwens (noodgedwongen) een nieuw stukje ontgonnen want het wandelpad had het fietspad volledig opgeslorpt.
Als het u interesseert moet ge maar een beetje opletten aan de kant waar die nettenconstructie staat (stond) om onder te kruipen tijdens de survivalrun.Daar tussen de boompjes ist.
grtz
vandaag nog es langs daar gereden, man, wat lag het daar serieus vettig, en dan met die paden die ze aan het aanleggen zijn, is het zo plezant nie meer. dat ze maar rap klaar zijn met die werken daar!
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

jeroenie wrote:vandaag nog es langs daar gereden, man, wat lag het daar serieus vettig, en dan met die paden die ze aan het aanleggen zijn, is het zo plezant nie meer. dat ze maar rap klaar zijn met die werken daar!
Tja , het is een beetje improviseren daar de dag van vandaag hé. :(
Zelf ben ik zaterdagvoormiddag gaan rijden en met wat goede wil (en benen) toch een traject kunnen rijden waarop ik slechts 2x van de fiets moest wegens te glad in den bergop. :roll:

'k Hoop ook dat dit zo snel mogelijk achter de rug is zodanig dat we weer een deftig parcours kunnen uittekenen. :drunk:
alfaleader
Mountainbiker

Post by alfaleader »

137 Jannes De Brabandere
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Wie niet bang is van het betere crosswerk wordt morgen 7 oktober rond 18 uur ter plaatse verwacht :roll:

See you! :-D
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

winnitou wrote:Wie niet bang is van het betere crosswerk wordt morgen 7 oktober rond 18 uur ter plaatse verwacht :roll:

See you! :-D
bang ben ik niet, maar ik ontbreek nog veel techniek en conditie om met ervaren mtb-ers mee te rijden. alst plat is kannek nog mee, maar bij een korte maar steile helling, moet ik sebiet lossen, en obstakels kan ik ook nog niet over jumpen en dergelijke. k'moet maw nog veel leren voor ik nog es met iemand meerij :lol:
en kheb maar om 18u gedaan mee werken.
Post Reply