Een aantal bevindingen vond ik vrij verrassend, anderen pertinent juist, gezien ik zelf al eens een testritje gedaan met de MC-30.Gomez wrote:In het blad Mountainbike Rider (MBR) wordt dit jaar naast 9 andere bikes een heel jaar lang een Genius MC30 getest.
Tot zover de bevindingen:
Tijdens het testritje dat ik gedaan had, vond ik dat er een serieus verschil was tussen de 2 modes, vooral bij het bergop rijden.2: De instelling van de shock op het stuur zijn een beetje een gimmick aangezien er weinig tot geen verschil te voelen is tussen Full-suspension en Traction control.
Anderzijds een kameraad van me heeft een MC-30, en hij zij me dat hij de tractiemode niet gebruikt omdat hij er te weinig van merkt.
Misschien niet goed afgesteld?
Is dat niet het verschil met de RC reeks? Ik vond ze inderdaad "allebei te 'extreem'. Ideaal was tussenin geweest.3: Frame is aan de korte kant. Een back-swing Thomson zadelpen en langere stuurpen zouden uitkomst kunnen bieden.
Kritiek die ik ook al gehoord heb. Tijdens het testritje had ik toch de indruk dat ie zijn werk meer dan behoorlijk deed. Misschien omdat ik zelf momenteel een onding van een voorvork heb? (Rockshox Judi-TT4: De test fiets van MBR heeft een Black Super Air 120mm. Deze functioneert niet goed (over-damped en beweegt amper), maar dat kan exemplarisch zijn.
Inderdaad. Het is niet de meest wendbare fiets.2: Achterkant van de Scott heeft de neiging om zoekerig te worden (fishtailing)
Nu krijg je wel de indruk dat het niet een goede fiets is. Nu persoonlijk vond ik het veruit de beste mtb die ik geprobeerd had (ik had er toen 6 à 7 geprobeerd maar wel geen specialized). Trouwens bij de lezerstest van O2-bikers enkele maanden geleden kwam hij ook als beste uit.