yep, aan de ring rond aarschot is men nog steeds bezig. De afslag op de autosnelweg als ge die bedoeld is volgens mij al lang af.tommy72 wrote:touchdownbiker wrote:op 3 oct is er weer een spetterende tt te wolfsdonk van 25 of 45km. Het vertrek en aankomst is gelegen midden in de langdorpse bossen. Alles is voorzien douche M/V/, bikewash, uitgebreide bevoorrading en een zeer fijn en pittig parcour met het nodige wolfsdonks/langdorps fungehalte.
Zijn er nog altijd wegenwerken bezig t.h.v. Aarschot?
Zo 03/10/2010 Langdorp
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
touchdownbiker
- Mountainbiker
Re: 03-10-2010 wolfsdonk
Post by touchdownbiker »
-
touchdownbiker
- Mountainbiker
03-10-2010 langdorp wolfsdonk
Post by touchdownbiker »
baggeren is nu niet echt het juiste woord, this wel hier en daar vettig maar al bij al valt het goe mee. Semi slicks e.d. die kunt ge hier nu wel missen maar ne echte zware modderband moet ge der ook nog niet op leggen, parcours is best te doen maar e plaske water en een plekske slijk zult ge dees dagen overal wel tegenkomen zeker.Titser wrote:Mijn gedacht : baggeren van begin tot einde!deej wrote:hoe zal het parcour erbij liggen moest het de volgende dagen regenen?
ff beginnen bij het begin. Het parkeren was een drama, je werd aan je lot overgelaten en moest maar zien waar ge ergens uw auto kwijt kon, een af en aangerij en geslalom tussen auto's die er al stonden en bikers die naar de inschrijving reden en bij momenten gevaarlijk. OK er was geen echt parkeerterrein in de buurt maar heb nog op plaatsen geweest waar er in de straten moest geparkeerd worden en daar werd je altijd mooi begeleid.
De inschrijving verliep vrij vlot. Dan vertrokken voor de 45 km. Het begon veelbelovend maar doordat de lange single-track vlak na het vertrek begon en blijkbaar iedereen rond het zelfde uur vertrok (± half 9) was het veelvuldig treintje rijden, aanschuiven en wachten soms. Doordat de splitsing vrij laat kwam bleef het grote pak bijeen waardoor het echt te druk was voor op deze single-track, de tragere bikers hielden de snelle bikers constant op en de snelle bikers hinderden de trage omdat ge na 4 km treintje rijden echt wel wou gaan doorrijden. Als er dan afgestapt word voor een boomstam die 5 cm hoog is hoorde ik de ergernis tot ver achter mij. Want als er daar ene afstapte moesten er metteen 10 andere stoppen. Naar mijn gevoel hadden ze hier sneller moeten splitsen.
Toen eindelijk de splitsing kwam werd het echt een feest! Het grote pak was uitgedund en je kon goed doorrijden, alles pico bello vanaf toen. 5 km voor de bevoorrading dubbele kettingbreuk gehad in een klim maar gelukkig nog kunnen repareren en ze heeft het uitgehouden. Kort voor de bevoorrading nog op men bakkes gegaan. De bevoorrading was ok en genoten van het zonneke. Na de bevoorrading werd het allemaal iets vlakker en minder technisch, de snelheid ging weer lekker omhoog. Een 3-tal km voor het einde waren de pijlen foetsie (sabotage?) en zijn we met een 20-tal bikers over de weg naar de aankomst gereden. Afspuitstand niet gebruikt want het was veel te druk. Me gewassen in het zonneke aan de auto dus douches weet ik niks van.
Conclusie: een schitterende tocht; doch met een mindere start en parking.
De inschrijving verliep vrij vlot. Dan vertrokken voor de 45 km. Het begon veelbelovend maar doordat de lange single-track vlak na het vertrek begon en blijkbaar iedereen rond het zelfde uur vertrok (± half 9) was het veelvuldig treintje rijden, aanschuiven en wachten soms. Doordat de splitsing vrij laat kwam bleef het grote pak bijeen waardoor het echt te druk was voor op deze single-track, de tragere bikers hielden de snelle bikers constant op en de snelle bikers hinderden de trage omdat ge na 4 km treintje rijden echt wel wou gaan doorrijden. Als er dan afgestapt word voor een boomstam die 5 cm hoog is hoorde ik de ergernis tot ver achter mij. Want als er daar ene afstapte moesten er metteen 10 andere stoppen. Naar mijn gevoel hadden ze hier sneller moeten splitsen.
Toen eindelijk de splitsing kwam werd het echt een feest! Het grote pak was uitgedund en je kon goed doorrijden, alles pico bello vanaf toen. 5 km voor de bevoorrading dubbele kettingbreuk gehad in een klim maar gelukkig nog kunnen repareren en ze heeft het uitgehouden. Kort voor de bevoorrading nog op men bakkes gegaan. De bevoorrading was ok en genoten van het zonneke. Na de bevoorrading werd het allemaal iets vlakker en minder technisch, de snelheid ging weer lekker omhoog. Een 3-tal km voor het einde waren de pijlen foetsie (sabotage?) en zijn we met een 20-tal bikers over de weg naar de aankomst gereden. Afspuitstand niet gebruikt want het was veel te druk. Me gewassen in het zonneke aan de auto dus douches weet ik niks van.
Conclusie: een schitterende tocht; doch met een mindere start en parking.
- klane shortwood
- Mountainbiker
Post by klane shortwood »
bangelijk parcours in eigen achtertuin, ge moet maar sjans hebben int leven
ongelooflijk goe geamuseerd van begin tot einde. dikke pluim voor de mannen van de woew: zij bewijzen dat het mogelijk is om 45 km tocht te doen met 85% onverhard zonder dat ge daarvoor 40 km van den bloso moet gebruiken. die stukskes bos waar wij vandaag in zitten dabben hebben, daar hebben die gasten van bloso waarschijnlijk nog nooit geweest
(we hebben hier wel de streek mee uiteraard, dit gaat niet overal kunnen lukken)
heb mezelf er weer een paar keer op betrapt dak aant rondbollen was me ne smile tot achter mijn oren, dus dan ist goe geweest zekers?
volgende keer weer! zal wachten worden tot met den 3action classic vooraleer de gasten van de woew weer eens organiseren denk ik
...en als ge niet graag int pak fietst, moet ge eens vertrekken rond een uur of 10, heb dat de laatsten tijd al meermaals gedaan, en dan rij je zo goed als alleen
heb mezelf er weer een paar keer op betrapt dak aant rondbollen was me ne smile tot achter mijn oren, dus dan ist goe geweest zekers?
volgende keer weer! zal wachten worden tot met den 3action classic vooraleer de gasten van de woew weer eens organiseren denk ik
...en als ge niet graag int pak fietst, moet ge eens vertrekken rond een uur of 10, heb dat de laatsten tijd al meermaals gedaan, en dan rij je zo goed als alleen
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
Al bij al, nu ik toch al wa uitgerust ben, een coole tocht. Toch noteren da'k ni vergeet hoeveel boskes er waren ... had het van vorig jaar moeten weten.
Inderdaad veel volk, ben maar rond 10.00 h vertrokken, en het eerste half uur constant aanschuiven. Het was veel trager rijden dan normaal, mede omda'k al twee weken nimeer was gaan buiten spelen, maar was wél verbaasd omdat de (voor mij nogal late) bevoorrading al was aant opruimen ... zei dan om te lachen da'k beter wa rapper had moeten rijden, maar ze vonden da pesies ni zo grappig ...
Een paar keer serieus pijltjes gemist. Niks abnormaals voor de "ikke" zoude zeggen, inderdaad
, maar 'k heb soms in ploeg moeten gaan terug de pijltjes traceren.
Voor mij toch een vrij geslaagde uitdaging, want de Powerspinning begint in die explosieve hellingskes zijn vruchten af te werpen ... ik kan het dus tóch !
Inderdaad veel volk, ben maar rond 10.00 h vertrokken, en het eerste half uur constant aanschuiven. Het was veel trager rijden dan normaal, mede omda'k al twee weken nimeer was gaan buiten spelen, maar was wél verbaasd omdat de (voor mij nogal late) bevoorrading al was aant opruimen ... zei dan om te lachen da'k beter wa rapper had moeten rijden, maar ze vonden da pesies ni zo grappig ...
Een paar keer serieus pijltjes gemist. Niks abnormaals voor de "ikke" zoude zeggen, inderdaad
Voor mij toch een vrij geslaagde uitdaging, want de Powerspinning begint in die explosieve hellingskes zijn vruchten af te werpen ... ik kan het dus tóch !
-
jaro
- Mountainbiker
Parking, geen enkel probleem gehad, plaats genoeg op dat stuk grond naast de spoorweg.
In het begin was't fillerijden, goed als opwarming.
Al jaar en dag een hele schone tocht en met momenten redelijk zwaar. ( of lag dat aan mijn huidig vormpeil ? )
Koekske aan de bevoorrading was mij persies niet bevallen, bleef op mijn maag liggen, k'heb er daarna nog 20 km last van gehad.
Schoon streek, schoon rit en achteraf ne schone lekkere bruine.
Meer moet dat niet zijn, alleen de conditie geraakt niet gemakkelijk terug op peil.
Tot de volgende.
In het begin was't fillerijden, goed als opwarming.
Al jaar en dag een hele schone tocht en met momenten redelijk zwaar. ( of lag dat aan mijn huidig vormpeil ? )
Koekske aan de bevoorrading was mij persies niet bevallen, bleef op mijn maag liggen, k'heb er daarna nog 20 km last van gehad.
Schoon streek, schoon rit en achteraf ne schone lekkere bruine.
Meer moet dat niet zijn, alleen de conditie geraakt niet gemakkelijk terug op peil.
Tot de volgende.
Last edited by jaro on Sun 03 Oct 2010 18:30, edited 1 time in total.
-
bve82
- Mountainbiker
- Location: Scott genuis LT 30 (2012) / Scott spark 50 (2009) /Specialized FSR extreme (1998)
Wat een tocht
ik heb me echt rotgeamuseerd. Was om 9u vertrokken en heb heb de eerste 10km net als als andere een beetje last gehad van het wat tragere verkeer, maar buiten dat kon je best wel goed doorrijden.
Heerlijk die korte kuitenbijtertjes
Maar na 7km sloeg het noodlot toe, nen tak tussen mijn achterwiel en ventiel gewoon afgebroken. Had gerief zat bij om nen band te plakken, maar gene reserve binnenband.
Na 15min. wachten toch ne vriendelijke mountainbiker die een nieuwe binnenband kon missen. Ik had niets bij om hem te geven en voelde me wel wat ongemakkelijk. Ben hem bij de finish nog even gaan zoeken maar kon hem ni terugvinden.
Hij reed goed door met nen grijze trek 9.8 als ik me ni vergis.
Echt bedankt makker

Heerlijk die korte kuitenbijtertjes
Maar na 7km sloeg het noodlot toe, nen tak tussen mijn achterwiel en ventiel gewoon afgebroken. Had gerief zat bij om nen band te plakken, maar gene reserve binnenband.
Na 15min. wachten toch ne vriendelijke mountainbiker die een nieuwe binnenband kon missen. Ik had niets bij om hem te geven en voelde me wel wat ongemakkelijk. Ben hem bij de finish nog even gaan zoeken maar kon hem ni terugvinden.
Hij reed goed door met nen grijze trek 9.8 als ik me ni vergis.
Echt bedankt makker