Vorige week woensdag onderging ik een operatie aan mijn linkerknie na een sukkeltoer van zowat 18 maanden.Rust,kiné en inspuitingen gehad maar niets hielp.Kan iemand mij helpen met raad betreffende:rust en revalidatie.Voor mijn operatie was ik naast mountainbiker in volle voorbereiding van een kwart-triathlon.Alvast een prettig seizoen gewenst en drive safe!
Knie-operatie na ITBS
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Knie-operatie na ITBS
Beste slijkvreters,
Vorige week woensdag onderging ik een operatie aan mijn linkerknie na een sukkeltoer van zowat 18 maanden.Rust,kiné en inspuitingen gehad maar niets hielp.Kan iemand mij helpen met raad betreffende:rust en revalidatie.Voor mijn operatie was ik naast mountainbiker in volle voorbereiding van een kwart-triathlon.Alvast een prettig seizoen gewenst en drive safe!
Last edited by fluptje on Wed 29 Sep 2010 11:44, edited 1 time in total.
Re: ITBS
welke operatie is uitgevoerd en door wie. er zijn verschillende typen operaties die ook een verschillende revalidatie vereisenfluptje wrote:Beste slijkvreters,
beste Demandt,
alvast bedankt voor je reactie.Ik kreeg een longitudinale incisie over de laterale femorale epicondyl met dissectie tot op de tractus iliotibialis.driehoekresectie van de fascia overheen de epicondyl.
Uitgevoerd door dr.Vandekerckhove in het AZ-ST-Jan,Brugge.
Ben jij iets met deze opsomming?Voor mij ist veelal latijn...
alvast bedankt voor je reactie.Ik kreeg een longitudinale incisie over de laterale femorale epicondyl met dissectie tot op de tractus iliotibialis.driehoekresectie van de fascia overheen de epicondyl.
Uitgevoerd door dr.Vandekerckhove in het AZ-ST-Jan,Brugge.
Ben jij iets met deze opsomming?Voor mij ist veelal latijn...
kan er inderdaad niet veel van maken maar lijkt op een klassieke operatie waar de iliotibiale band wordt verlengden het bot een beetje afgevlakt.
Bij mij is alleen de band losgesneden van het bot en het geinfecteerde weefsel eronder weggegehaald. Dit door Dr Michels uit Kortrijk.
Kon na drie weken rustig fietsen en na drie maanden vol belasten. wel rustig opgebouwd met veel rekken en strekken en onbelast op de hometrainer draaien. Links geen last meer maar nu weer rechts ....balen
Bij mij is alleen de band losgesneden van het bot en het geinfecteerde weefsel eronder weggegehaald. Dit door Dr Michels uit Kortrijk.
Kon na drie weken rustig fietsen en na drie maanden vol belasten. wel rustig opgebouwd met veel rekken en strekken en onbelast op de hometrainer draaien. Links geen last meer maar nu weer rechts ....balen
Gisteren op consultatie geweest en mag nu zeker nog 4 weken niet fietsen!binnen 3 weken wel rustig crawl zwemmen,vanaf vandaag met kiné beginnen.Over het heropstarten van het lopen wil hij zelfs nog niet praten....en ook bij mij nu al;dezelfde pijn in mijn rechterbeen door die teveel te belasten.Verdikke...ben nu al verzwaard,dat beloofd!gr.f