SLR gestript

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Toon_D
Mountainbiker

Post by Toon_D »

vermeulen wrote:Altijd prachtige topics hier.
Mannen die hun zadel strippen,onderdelen beginnen te dremelen.
#-o

Waarom in godsnaam? :roll:

Hongeren jullie zichzelf dan ook uit ? Scheren jullie dan ook jullie haar af (je kan veel meer winnen door u volledig kaal te scheren dan uw zadel te strippen en het kost veel minder tijd).

Dremelen jullie dan ook jullie schoenen , bril , helm ?

Heb jullie nooit verstaan die weightweenies.
Waarom zo veel werk steken in een lichte fiets terwijl je veel makkelijker gewicht kan besparen op u zelf. ?
Uwe fiets lichter maken is een hobby op zich. Het is gewoon een uitdaging om uw fiets lichter te maken zonder in te boeten aan stevigheid e.d...
Vergelijk het een beetje met tuning aan een auto,... Dat is ook voor nergens nodig, want die auto rijdt ook zonder al die prullen erop!
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Ja mijn reactie was er misschien een beetje over. :oops:

Ik zie veeleer mtb en zijn berijder als 1 geheel en als je dan streeft naar zo licht mogelijk moet je dan ook het gehele pakket bekijken.
Als ik die topics lees van mensen die beginnen te dremelen aan hun fiets en massa's geld uitgeven om hun bike enkele grammen lichter te maken terwijl ze makkelijk hun schoenen 100 gram lichter kunnen maken stel ik mij toch vragen maar inderdaad ik heb de juiste inval niet.

Om u zelf lichter te maken vergt het meestal karakter om uw mtb lichter te maken geld.

Maar ik begrijp de weightweenies wel vanuit hun standpunt om de bike zo licht mogelijk te maken. No heartfeelings. :wink:
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

"No hard feelings" zal je bedoelen :lol:

Maar ik vind personlijk ook dat je toch een bepaald niveau als rijder moet hebben eer je echt op het gewicht van je bike begint te letten, zeker als het in extreme mate is. Zelf vind ik lichte wielen/banden belangrijk, of een zadel nu 130gr weegt of 250gr boeit me minder, als het maar goed zit...
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Basis beginselen mechanika, al wat beweegt zo licht mogelijk.
Dus lichte wielen beginnen bij de velgen, spaken en nipples, de naven zijn bijkomstig en hoeven niet per sé optimaliseert zijn.
Nu de mechanika van de geveerde onderdelen zegt dit moet ook zo ligt mogelijk zijn.

Maw absolute prioriteit naar de velgen/spaken/nipples maar het verschil in gewicht van de naven zal heel klein zijn op de ervaring en invloed op de goeie werking van de vering.

In de filisofie van Cannoneke kan ik mijzelf in terug vinden, letterlijk dan, want na 10 jaar "rust" voor het ogenblik is het km vreten om de "speklaag" te laten smelten.
Alhoewel né toffe bike heeft altijd meer voldoening en motiveert net dat meer om u niet belachelijk te maken.

Ik heb ooit zoiets gelezen : met geld kunt ge een mooi "machien" kopen maar daarmee is men nog geen "biker".

Oeps vlug mijn schema waar kan ik nog een rustdag vervangen door training :oops:
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Ja voor biketuning moet je het geheel zien: fiets, kledij en fietser.
Maar ik weeg al gedurende 30 jaar 64kg en daar gaat geen gram meer af.

Trouwens hoe haal je 100gram gewicht van je schoenen af? (buiten de modder?)
mtb117
Mountainbiker

Post by mtb117 »

TaurineR wrote:Ja voor biketuning moet je het geheel zien: fiets, kledij en fietser.
Maar ik weeg al gedurende 30 jaar 64kg en daar gaat geen gram meer af.

Trouwens hoe haal je 100gram gewicht van je schoenen af? (buiten de modder?)
pastieke schoenplaatjes er op zeten
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Nee een echte tuner koopt er van Ti aan xxx EUR om 16 gr te winnen :lol: :lol:
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

vermeulen wrote:
Waarom zo veel werk steken in een lichte fiets terwijl je veel makkelijker gewicht kan besparen op u zelf. ?
:evil: Nogal een lompe opmerking die je hier maakt.
Ga eens kijken op WW's en je zal zien dat de meeste inderdaad onder 10% vet zitten en altijd op hun gewicht kijken.

Zeker de jeugdige personen zullen weten hoe moeilijk het is om op gewicht te blijven. Je traint in jeugdploegen toch vaak 15+uur per week en in deze groeifase is het zelfs met 5 volledige maaltijden/dag dan gewoon moeilijk om op gewicht te blijven.
Ik ben vast niet de enige welke tijdens zijn pubertijd voor zijn gewichtsprobleem bij de diëtist is geweest. Inmiddels al jaren volwassen, maar nog steeds zie ik mijn vetpercentage onder de 10% zakken in de winterperiode.

Mijn ervaring is daarmee dat het heel wat gezonder is gewicht te winnen op uw fiets in plaats van op u zelf.
P.S.: En ja, mijn schoenplaatjes zijn gemonteerd met Titanium boutjes.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

vermeulen wrote:
En ik kan dan weer niet vatten waarom iemand 2000euro uitgeeft aan een setje alu wielen voor zijn auto.
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Ik heb mij overlaatst een slr met ti rails gekocht,en gestript.
Gewicht van 150 gr -> 118.9gr.
Image
Image
Post Reply