mtb scott

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
TURBOPETE
Mountainbiker

Post by TURBOPETE »

zou hem kunnen kopen voor 3500€
Alle commentaren over eem MC in het algemeen zijn zeer welkom

Is inderdaad niet zo'n raci fiets, maar de bedoeling is om er meer langere ritten mee te maken
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Je moet is naar die gasfabriek ( ook wel demper genoemd ) kijken op die scott :drunk: Speciale demper die enkel van bij scott aangekocht kan worden. Overlaatst heb ik al een bike gezien waarvan de demper opgestuurd moest worden. Hier krijg je wel jaar garantie op maar wat na dat jaar ?

Kheb hier zo ook nog een K2 razorback liggen met een speciale demper , demper per totale = kader per totale. ( of ge moet die demper kopen maar die kost natuurlijk weer stukken van mensen... :-?
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

In het blad Mountainbike Rider (MBR) wordt dit jaar naast 9 andere bikes een heel jaar lang een Genius MC30 getest.
Tot zover de bevindingen:

1: Scott shock is lastig in te stellen. De positieve luchtkamer moet ingesteld worden met de lock-out aan.
2: De instelling van de shock op het stuur zijn een beetje een gimmick aangezien er weinig tot geen verschil te voelen is tussen Full-suspension en Traction control.
3: Frame is aan de korte kant. Een back-swing Thomson zadelpen en langere stuurpen zouden uitkomst kunnen bieden.
4: De test fiets van MBR heeft een Black Super Air 120mm. Deze functioneert niet goed (over-damped en beweegt amper), maar dat kan exemplarisch zijn.
5: Scott banden zijn verassend goed

Na een half jaar rijden zijn dit de resultaten:

1: Black Super Air 120mm gereviseerd en werkt 150% beter dan vanaf het begin.
2: Achterkant van de Scott heeft de neiging om zoekerig te worden (fishtailing)
3: Olie in de demper is vervangen voor een dunnere olie. Scott gaat de toekomstige Genius modellen ook van deze dunnere olie voorzien omdat de verschillende instellingen van de demper op het stuur geen postief effect hebben.
4: De demper geeft niet de indruk dat er 125mm veerweg beschikbaar is.
5: Er zit veel potentie in de MC30, maar de fiets is toch niet gebalanseerd en er zijn voor het geld betere fietsen te krijgen. De zitpositie op de fiets is matig en er is veel voor nodig om deze optimaal te krijgen.

Beoordeling tot nu toe is een 7.
Aan het eind van het jaar komt de eind beoordeling en zal Peter Denk de maker van de Genius commentaar geven.
De fiets die betere scores krijgt na een half jaar en die in Belgie verkrijgbaar is en vergelijkbaar is met de MC30 qua inzetbereik is de Specialized Stumpjumper FSR Pro (cyfer 9)
Wacko007
Mountainbiker

Scott???

Post by Wacko007 »

Ik ben blij dat ik dat niet ben opde foto en nog blijer dat het niet mijn fiets is!!!
Mijn vermoedens dat Scott voor 2005 gaat uitpakken met een dubbel gelaagd karton (nee, ik bedoel geen carbon) om fouten van 2004 te voorkomen zijn groot...

http://groups.msn.com/_Secure/0SwAFAxgV ... 6121217570

Blij dat ik met een Trek rijdt...

Greetz,

Julien.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

voor dat je scott hier begint af te keuren, kan je dan ook eens zeggen bij wat voor soort crash dit ebeurt is?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

blijkbaar is die sid stijver/steviger dan die scott kader ? #-o :bounce: :lol:
peter
Mountainbiker

Post by peter »

@Gomez
Naast het topic ik weet het, maar mij interesseert ook wel wat de Britten zeggen over al die andere fullsuspensions(vooral qua slijtage en onderhoud).
Ik denk dat die conclusies voor iedereen interessant zijn(het weer is daar nog erger dan bij ons).
Alvast bedankt voor eventuele info.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De vork heeft het dan toch overleefd !!!

(Die valt niet onder de garantie!!! :wink: )

Maar zo'n probleemkes zijn gewoon eigen aan carbon, ge moet echt de voorgeschiedenis kennen.
zo'n prullen gebeuren heel langzaam, frame heeft ergens nen tik gehad( bij het uit den auto halen of zo) delamineert en bij de volgende bult.... ](*,)
Zo'n frame is ontworpen voor mtb, maar kan NIETS anders hebben.

Maar dat weet ge op voorhand als ge meedoet met de carbon rage.
Vandaar voor mij geen Carbon, ook geen zadelpen of stuurpen.
Na elke val moet ge die eigenlijk onder de skanner leggen.
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik denk dat dat wel geen klein accident zal geweest zijn #-o :roll: ...en dat ook Trek, specialized en noem ze voor mijn part maar allemaal op...hoogstwaarschijnlijk niet bestand zijn tegen een dergelijke impact.
Er zijn op het web waarschijnlijk evenveel foto's van geplooide Treks als van andere merken te vinden denk ik.
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

zal vanavond even een overzichtje maken en posten
Post Reply