Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
BING
Mountainbiker

Welke banden?

Post by BING »

Toen ik begin dit jaar m'n mountainbike kocht, was deze voorzien van semi - slicks. Ideaal op vlakke en droge ondergrond, maar bij klimwerk en natte (gladde) parcours, ben ik al onderuit gegaan. Welke merk of type banden genieten de voorkeur voor dit soort ondergrond?
:-?
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

ik ben zeer tevreden over de geax country rider (26*1.95) die ik achteraan liggen heb, uitstekende grip zeker in modder.

Tegen de winter aan ga ik een setje van een onbekend merk steken, maar ze hebben wel een goed profiel, ik heb die banden van ne collega van onze pa gekregen, je ziet niet dat er mee gereden is, het nieuw is er nog niet volledig af, maar toen hij die pas gestoken had op een nogal bruute manier nen boom van dichterbij willen bekijken, sleutelbeen over en gebarsten heup en wat gekneusde vingers. Het was toen snel gedaan met mountainbiken.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Gewoon een band kiezen die tamelijk wat profiel heeft, de skinny jimmy van schwalbe en de XLS zijn goede alround banden.
Der is hier al één en ander verschenen over banden, bekijk eens wat er al over gezegd is en maak je keuze.

Denk er ook aan dat er van elke band verschillende uitvoeringen zijn, de niet plooibare zijn steviger, veel goedkoper maar zwaarder (en zijn soms uit hardere rubber gemaakt).
De meesten hier zullen echter kiezen voor de lichte uitvoeringen denk ik.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

naar 't profiel zien in de winkel is nog altijd het beste he.hutchingson heeft er ook een paar goede vooral die met dat geel aan de zijkant, kenda is er ook, irc mythos vind ik ook een zeer goede band enkel lastig te vinden.

Het voornaamste is veel toppekes en ook aan de rand veel toppekes. Voor in de modder is een dunner band beter (1.95), voor andere ondergrond rijden brede banden confortabeler.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De fast fred voor de droge parcoersen (of in de modder als ge uit de cyclocross komt).
De comp S is ook nen snelle, iets meer allround band.
Komt nog redelijk goed door de modder doordat hij niet direkt volsteekt met modder.
Guest

Post by Guest »

Al gereden met Kenda, Michelin, Continental, Maxxis maar mijn all time favoriet blijft de IRC Mythos II (Kevlar) 2.1 of zijn UST versie de IRC Mythos O2 2.1.
De versie met binnenband bestaat ook in 1.95 en er is ook een uitstekende semi slick 1.95 versie.
Als je fietsenmaker ze niet heeft of weet te vinden, de invoerder voor België is Fietsen Ludo (Granville) in Kortenberg.
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

mcoen wrote:IRC Mythos XC Slick
Zat vroeger op de cannondale's
Van Cot
Mountainbiker

Post by Van Cot »

goed voor weten, want ik vind dat top-banden, op de yecora van mijne maat staan die (worden binnenbort wel vervangen)
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

De beste allround banden vind ik nog altijd de Ritchey Z-max. Met deze banden kun je op alle terreinen goed uit de voeten.

Weet er iemand of de UST versie eigenlijk al beschikbaar is?
ru
Mountainbiker

Post by ru »

Ik heb goede ervaringen met de continental explorers (kan wel nt vergelijken met ander banden) : ik kan er mijn plan mee trekken in modder TT's (bv. Villers La Ville) en ze bollen redelijk goed op droge TT's.

En ze slijten nog niet al te rap ook, wat weer goed is voor de portemonnee.

m.a.w. de continental explorer : een echte allround band

Ru
Post Reply