Maar over het parcour geen slechte woord. veeeel beter dan vorig jaar.
de laatste 5km asfalt waren goed voor de benen los te rijden.
totaal afstand op de teller 49,3km.
Een beetje moeten zoeken op de terril.
Voor de rest alles ok
Post by georges1955 »
Post by Peter_cycling »
Over da houten balkje ben ik serieus neer gegaan jahFlappy1983 wrote:Dit was de verschrikkelijkste toertocht ooit! Veelvuldig verkeerd gereden om wille van de GELE pijltjes met een witte achtergrond. Daarbij hing hier en daar een pijltje, al dan niet verstopt achter een paal of blaadje. Hoe kun je dan juist rijden? Vorig jaar al niet goed en dit jaar weer zo'n ramp. Gebruik zoals in Wallonië kalklijnen. Dat werkt altijd en zorgt voor weinig opschudding.
De bevoorrading was ook niet naar behoren ingericht. Wie plaatst nu zo'n bevoorrading op 31 km? Terwijl je tocht maar 45 km zou zijn! Over de streek, dat ze hebben gebruikt om te biken, kan ik ook kort en bondig zijn! SAAI met alleen op het einde wat leuke stukjes. Die al dan niet verpest worden door amateurs. Er staat zelfs een bordje met "gevaarlijke afdaling". Stap als beginneling dan af en maak wat plaats voor meer geroutineerden. Dat maakt het voor iedereen veiliger en aangenamer.
Tijdens de tocht moest wij als biker over een houten latje laveren. Spekglad was dit, met alle gevolgen van dien. Veelvuldig heb ik daar mensen op de grond zien kletsen. Awel!!! Dat stukje mocht aangeduidt worden als gevaarlijk. Maar goed dat al die gevallen bikers nog terecht kwamen op houten snippers.
Globale beoordeling: zwak en weinig actie, bijna geen singeltrack, weinig uit de streek gehaald, beloven een mijnterril, maar krijgen een stumpke van terril Winterslag te zien, slecht bepijling, geen aanrader voor een technische biker die wat actie zoekt. Het postieve was de afspuitstand!
Schandalig niet?
was terril Waterschei! niet winterslagFlappy1983 wrote:Dit was de verschrikkelijkste toertocht ooit! Veelvuldig verkeerd gereden om wille van de GELE pijltjes met een witte achtergrond. Daarbij hing hier en daar een pijltje, al dan niet verstopt achter een paal of blaadje. Hoe kun je dan juist rijden? Vorig jaar al niet goed en dit jaar weer zo'n ramp. Gebruik zoals in Wallonië kalklijnen. Dat werkt altijd en zorgt voor weinig opschudding.
De bevoorrading was ook niet naar behoren ingericht. Wie plaatst nu zo'n bevoorrading op 31 km? Terwijl je tocht maar 45 km zou zijn! Over de streek, dat ze hebben gebruikt om te biken, kan ik ook kort en bondig zijn! SAAI met alleen op het einde wat leuke stukjes. Die al dan niet verpest worden door amateurs. Er staat zelfs een bordje met "gevaarlijke afdaling". Stap als beginneling dan af en maak wat plaats voor meer geroutineerden. Dat maakt het voor iedereen veiliger en aangenamer.
Tijdens de tocht moest wij als biker over een houten latje laveren. Spekglad was dit, met alle gevolgen van dien. Veelvuldig heb ik daar mensen op de grond zien kletsen. Awel!!! Dat stukje mocht aangeduidt worden als gevaarlijk. Maar goed dat al die gevallen bikers nog terecht kwamen op houten snippers.
Globale beoordeling: zwak en weinig actie, bijna geen singeltrack, weinig uit de streek gehaald, beloven een mijnterril, maar krijgen een stumpke van terril Winterslag te zien, slecht bepijling, geen aanrader voor een technische biker die wat actie zoekt. Het postieve was de afspuitstand!
Schandalig niet?
Post by Vos in de bossen »
Ik vond het ook een minder geslaagde tocht, maar men moet nu ook weer niet gaan overdrijven hé.Flappy1983 wrote: Tijdens de tocht moest wij als biker over een houten latje laveren. Spekglad was dit, met alle gevolgen van dien. Veelvuldig heb ik daar mensen op de grond zien kletsen. Awel!!! Dat stukje mocht aangeduidt worden als gevaarlijk. Maar goed dat al die gevallen bikers nog terecht kwamen op houten snippers.
Post by Bertus1306 »
Post by fred racket »
Post by vliegende hollander »