Transmaurienne 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

zwaar zwaar zwaar... 40km/2500 +hm per dag is geen uitzondering. En de afdalingen zijn enkel voor de allerbesten te rijden, en dan nog..onze club gaat daar elk jaar met een paar man naartoe.. valt echter op een slechte moment voor mij (zomervakantie)
Peter DB
Mountainbiker

Post by Peter DB »

Peter(marathonbiking.nl) wrote:wat ik wel weet van mijn kameraden die hem verleden jaar reden is dat er veel te veel gelopen moest worden, ze vonden het bijna lijken op een adventure raid ipv een mtb tocht. Wel was vorig jaar zeer heftig qua afdalingen en beklimmingen. Ik neem aan dat je Dion's verhaal over de rit al gelezen hebt bij mij op de site...
Deelgenomen in 2002.
Zeer zwaar met veel looppassages. Indrukwekkende landschappen en soms zeer technische afdalingen.

voor sfeerbeelden : www.cycling-team-wils.be
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

Gereden dus ...

verslag te lezen op website : www.fastforwardmtb.be
dan doorklikken naar Transmaurienne 2004

Voor de liefhebbers ...

Groeten
Gunther
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Schoon verslag en je hebt goed gereden!

Echt spijt van dat ik niet kon gaan (teveel werk thuis), volgend jaar doe ik die zeker.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Staat ook al jaaaaren op m'n verlanglijstje, maar het komt er niet van wegens onmogelijkheid verlof te nemen in augustus. Dan is het fijn om een mooi verslag te lezen van toch wel een heel intense ervaring. Wat jammer dat de weergoden niet mee wilden.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Tof dat je het beloofde verslag brengt.
Leuk om te lezen dat Jaques Vermeulen nog altijd dezelfde is( nen zot : lichte afwijking en gebeten van de VTT).
Jammer van de gemiste afdaling en de klim over zoutpad naar de meren boven de croix de fer. Zeer mooi en heftig, maar bijna volledig fietsbaar.
Minna
Mountainbiker
Location: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam

Post by Minna »

Aargh ... mijn Frans is niet zo goed. Hoe is het onderdak organiserd? Moet ik het zelf doen? En wat zijn de "bike parks" voor? Moet ik mijn fiets ergens achterlaten? In dit jaar spreekt man ook van Tranmau'Rando, wat is dat? En moet ik een specifike snelheid doen of heb ik "de hele dag" om de afstanden te doen?

Hopend voor hulp.

/Minna
peter
Mountainbiker

Post by peter »

@ minna
- rando : eigen tempo, maar wel limiettijden : je moet een kortere weg nemen als je er niet aankomt voor een bepaald uur.
- bike park : als de rit niet in lusvorm is kun je je auto naar de aankomstplaats verplaatsen en terugkeren naar de start met een bus; ondertussen kun je je fiets stallen in een bewaakt bike-park.
- onderdak : moet je zelf regelen
- je kan een dag overslaan en rusten
Minna
Mountainbiker
Location: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam

Post by Minna »

Dank je wel, Peter! :)
Post Reply