Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

freezy wrote: De Decathlon Rockrider drinkzakken vond ik maar niets. Het mondstuk lekte al na 2 ritten en de rugzak knelt in de nek...
Voor € 17 moet je dat er maar bij nemen... Leve Camelbak :lol:
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Wat zouden jullie kiezen als het gaat om deze 2(los van de prijs gezien dan):

Dakine Nomad (89€)

Camelback Mule(60€)

Is de dakine de meerprijs echt waard?
Veel materiaal neem ik niet mee maar er zou toch zeker een truitje in moeten kunnen, aangezien ik veel vertrek met een truitje maar dit onderweg altijd uitdoe.

En iemand een idee hoe het met de afmetingen zit?
De dakine ziet er nogal groot uit, deze indruk had ik ook wel bij de Mule en in de winkel bleek dit uiteidenlijk niet waar te zijn! :-D
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik rij nu al een paar jaar met een Dakine Nomad, en ervoor jaren met een Mule.
De Nomad is iets groter, maar niet overdreven veel. MAAR wel veel beter "ingericht", met andere woorden, er zijn verschillende kleine afsluitbare vakjes waar je klein spul niet gaat rondzwerven en alles wat beter georganiseerd is.
Die vakjes heb je bij een Mule niet.
Voor mij persoonlijk wint de Nomad met voorsprong.
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

_alain_ wrote:Ik rij nu al een paar jaar met een Dakine Nomad, en ervoor jaren met een Mule.
De Nomad is iets groter, maar niet overdreven veel. MAAR wel veel beter "ingericht", met andere woorden, er zijn verschillende kleine afsluitbare vakjes waar je klein spul niet gaat rondzwerven en alles wat beter georganiseerd is.
Zou je hem ook aanraden voor een gewone simpele TT en ritjes in de buurt of eerder voor lange tochten?

De rugzak mag gerust ruim zijn maar zo'n groot ding op mijn rug zie ik ook niet direct zitten! :-D Misschien moet ik hem maar eerst eens gaan bekijken voor ik een beslissing maak, want 90€ is nu ook niet weinig voor een student. (maar ik heb het er zeker voor over!)
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik gebruik 'm voor alle ritten, grote en kleine.
Soms ook op de CX.
Als ik de drinkblaas niet volledig vul dan krijg ik nog net mijn DSLR camera erin.
filleken
Mountainbiker

Post by filleken »

Hey,

Even 2 vraagjes van een beginneling:

1. Hindert die "slang" van een camelback niet bij het mountainbiken? (bijvoorbeeld bij schokken enzo beweegt dit dan niet teveel mee?)

2. Als je een camelback naast het mountainbiken ook wilt gebruiken om te wandelen bijvoorbeeld op reis (in een stad bijvoorbeeld), kan je die slang om te drinken er dan afhalen?

Alvast bedankt voor jullie reacties
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

1/ neen
2/ de drinkzak met slang is een aparte "blaas" en kan je er gewoon uithalen.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

La-Pierre wrote:
_alain_ wrote:Ik rij nu al een paar jaar met een Dakine Nomad, en ervoor jaren met een Mule.
Zou je hem ook aanraden voor een gewone simpele TT en ritjes in de buurt of eerder voor lange tochten?

De rugzak mag gerust ruim zijn maar zo'n groot ding op mijn rug zie ik ook niet direct zitten! :-D Misschien moet ik hem maar eerst eens gaan bekijken voor ik een beslissing maak, want 90€ is nu ook niet weinig voor een student. (maar ik heb het er zeker voor over!)
misschien ook eens kijken naar het iets kleiner model van Dakine, de Drafter, als de Nomad te groot zou zijn voor je
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

La-Pierre wrote:Wat zouden jullie kiezen als het gaat om deze 2(los van de prijs gezien dan):

Dakine Nomad (89€)

Camelback Mule(60€)

Is de dakine de meerprijs echt waard?
Veel materiaal neem ik niet mee maar er zou toch zeker een truitje in moeten kunnen, aangezien ik veel vertrek met een truitje maar dit onderweg altijd uitdoe.

En iemand een idee hoe het met de afmetingen zit?
De dakine ziet er nogal groot uit, deze indruk had ik ook wel bij de Mule en in de winkel bleek dit uiteidenlijk niet waar te zijn! :-D
waar vind je deze aan 60€???
Dakine, zonder drinkzak??
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

@ ad24: http://www.bike-components.de/products/ ... -2009.html
Wel enkel voor de zwarte versie.

Dakine is met drinkzak denk ik! :wink:
Post Reply