Zo 26/09/2010 Zelem / Halen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Schitterende tocht =D> =D> =D>
63 km, héél weinig asfalt.
Weinig volk, is enerzijds goed voor de bikers, maar anderzijds onbegrijpelijk, dit is echt één van de allermooiste tochten.
Geen regen en geen modder, perfecte omstandigheden.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

Ik ben van turnhout naar hier afgezakt met strammermax,en we hebben het ons niet beklaagd.
64 mooie droge km's, beklimmingen en afdalingen =D>
De bepijling was top en de bevoorrading ook (alleen viel hem wel laat,pas na 29 km).
Mijne bikepartner kwam een 30 min later aan de ik (ik had al een ice t gehad en een minuut soepje), we konden nog juist douchen en toen we erna nog iets wouwen drinken kon het niet meer omdat ze alles waren aan het opkuisen en afsluiten #-o (we waren ook wel pas om 9u45 vertrokken voor de 60 km).
Dus zijn we maar weer huiswaards gekeerd en toen begon het wat te regenen.

deze tt is een aanrader voor iedereen =D> =D> =D>
En zijn 3,5 € meer dan waard en hoop voor hun dat ze een mooie opkomst hebben gehad, en dat ze het met plezier blijven doen ons een prachtige zondag voormiddag te bezorgen =D> chapeau mannen =D>

grtz devil 8)
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Spijtig dat de organisatie een paar steekjes heeft laten vallen, anders was dit een Mega Supertocht geweest.
Uitpijling was soms pover, geen bikebewaking en de eerste bevoorrading mocht ietsje vroeger op het parkoers van de 60km gepositioneerd zijn.
Proficiat aan de man/vrouw(en) die het traject uitgekiend heeft.
Bij deze, een tevreden en vaste klant voor jullie volgende edities.
Diamond
Mountainbiker

Post by Diamond »

[quote="Serge R"]Spijtig dat de organisatie een paar steekjes heeft laten vallen, anders was dit een Mega Supertocht geweest.
Uitpijling was soms pover [/quote]

Dit is niet de fout van de organisatie,maar van die wandelaars en of jagers en dergelijke personen die hun pollen niet van de pijltjes en plakkaten kunnen afhouden.....k'heb er vandaag nog een paar gezien dien lagen te prutsen a/d elastiekjes v/d pijlen.
Ik heb gisteren het parcours in Hees en Lummen eens verkend en kwam er een man tegen v/d organisatie,die vertelde me dat er toen in Hees alleen al 4 plakkaten weg waren en meerdere pijltjes.
Ikzelf heb er nog een 5 tal terug of juist gehangen.
Blijkbaar hebben ze toch hun best gedaan om alles in goede banen te leiden!

Ik heb vandaag de 75 gereden en het lag er allemaal goed bij,er was maar weinig volk op deze toer,k'heb grotendeels alleen gereden tot alle parcours samen kwamen.
Last edited by Diamond on Sun 26 Sep 2010 20:15, edited 2 times in total.
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

Uitpijling perfect niet mis gereden enkel een keer terug moeten draaien omdat ik te rap ging. Het vele asfalt is onvermijdbaar hier als je alle stukken aan mekaar wilt maken de bossen liggen hier versnippert. Maar volgens mij het beste uit de streek gehaald rekening gehouden met de vorige toertochten die in diest waren en dat verdient volgens mij wel wat lof .

Bevoorrading ook goed genoeg voor me alleen de eerste viel een beetje laat vond ik maarja moest daar staan zeker voor de 28km route.

Minpunt geen bewaakte fietsparking

En nog is bedankt aan de twee bikers die afgezakt waren voor een vlakke rit en die ik tot aan de splitsing van de 70-65 en de 45 heb mogen vergezellen .
aanklamper
Mountainbiker

Post by aanklamper »

2 jaar geleden deze tour voor de eerste maal gereden ,en die was me zeer goed bevallen. door een operatie vorig jaar hier niet kunnen rijden,maar dit jaar stond de 60 km met stip genoteerd en samen met mijn makkers zouden we zeker afkomen. door omstandigheden hebben mijn makkers moeten afzeggen, maar ik ben komen rijden en heb er weer van genoten. ik vind het een erg mooie streek , en de tour was goed uitgepijld. =D> af en toe kon ik aanpikken bij medebickers,maar als er een beklimming aankwam moest ik ze meestal laten gaan(ben absoluut geen klimmer, zoveel is nu wel duidelijk). :-? maar ondanks de vele bergjes heb ik toch nog een degelijk tempo kunnen ontwikkelen.de 63km op iets meer dan 3uur.(voor mij is dat degelijk) :wink: achteraf niet te lang moeten wachten om fiets af te spuiten, en de douche was ook dik in orde =D> . ik hoop hier volgend jaar terug te mogen zijn , want ik vind het 1 van de betere tochten. :-D
La chouffe 77
Mountainbiker

Post by La chouffe 77 »

Ne goeien tocht,de onderrond was goed ondanks de vele regen de nodige technische stukjes er bij, afpijling en bevoorrading waren ook dik in orde.Ik zou zeggen doe zo verder =D> =D> .
Denk aan de TT in Averbode op 16+17 oktober Mtb Okselaar.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai met gore broek in de Goerenstraat!

Post by StrammerMax »

Na een korte nacht vroeg uit de veren. Het regende, weliswaar zacht, maar zonder ophouden! Weinig uitnodigend om op de fiets te kruipen! Eigenlijk hoopte ik dat devil biker zou sms-en dat hij niet zou gaan rijden. Dan was ik vast en zeker weer in mijn tram gekropen! Maar er kwam geen sms! Vijf keer over een weer tussen huis en garage omdat ik met mijn suffe kop vanalles vergat! Gietende regen aan het Sportpaleis, maar bij het naderen van Turnhout werd het droog! Met een beetje geluk kon het nog gaan meevallen!

Het was al bijna tien uur toen we ons ingeschreven hadden en konden vertrekken voor de 60 km. Het begin stond mij al meteen aan! Lekker droge paadjes en bossen! En dat zou zo tot 50 km blijven duren! Het parcours bracht een mengeling van bospaden, veldwegen en veel singletracks, zelfs tussen struiken en maïs, dat alles aan elkaar gekoppeld door stukken asfalt. Er zat wel wat asfalt in, soms fietspaden door de bossen, maar dat stoorde niet, vermits zich daarna telkens een verrassing aandiende onder de vorm van een track of bospad. Zelfs op de bredere boswegen had je het gevoel van op een track te rijden. Vermoeiende, soms lange klimmetjes, maar daarna lekker naar beneden racen. Paadjes door donkere bossen, om daarna uit te komen tussen velden om de omgeving te zien te krijgen. Deze toer was voor mij een feest. Zwaar genoeg, maar niet van het kaliber dat m’n tong op m’n tenen hangt na afloop. :P

Na een 20 km kreeg ik af te rekenen met pech. De schijfremmen schuurden al van bij de start! Na de slijktocht in Steenhuize van gisteren! Ik passeerde een biker die zei dat m’n remmen schuurden! Alsof ik dat nog niet gemerkt had! Bovendien had ik net een pijltje gemist en diende terug te keren. Toen ik in een straat kwam die Schellekensberg heet hoorde ik iets op de grond vallen! Het schuren was ineens gedaan! Het remplaatje was gewoon uit de schijfrem gekatapulteerd! Dus zo maar verder gereden, met een halve achterrem. De biker van daarnet deed niet mee aan de toer, want stond even verder zijn bike in een bestelwagen te laden! De Schellekensberg is een straat met mooie huizen die tegen de flanken zijn gebouwd. Tijdens de marathon van de Demervallei (United Bikers Diest) stond er een bevoorrading voor één van die huizen. Ik vermoed dat het grondgebied Lummen is. Even voordien reden we op en af door een bos en door een diepe kloof. Spijtig genoeg lag er ook afval in! Sommige mensen respecteren echt niks!

De eerste bevoorrading kwam vrij laat. Er waren bananen, appelsienen, wafels, peperkoek en blikjes Aquarius werden aangereikt door een bevallige jongedame. Ik hoorde de dame die de bevoorrading verzorgde zeggen dat er constant pijlen verdwenen, dat er mannen onderweg waren om te controleren, maar dat de opnieuw gehangen pijlen ook weer verdwenen waren. Zo konden ze natuurlijk wel bezig blijven. De afpijling was voldoende en duidelijk. Soms wel eens een pijltje gemist door niet goed te kijken. Omwille van de gehavende rem en opkomende vermoeidheid getwijfeld om toch maar de 45 km te volgen. Maar de rit was zo mooi dat ik toch heb doorgebeten. Kort na de bevoorrading, in een lange zachte klim, kwam ik een loper tegen die me zei dat het ergste nog moest komen! Wat die grapjas daarmee bedoelde mag Joost weten. Zo hijgen deed ik nu toch ook niet! Misschien vertoonde mijn smoelwerk enige grimassen? Na de bevoorrading kregen we een aantal paden voorgeschoteld die ik ook tijdens de marathon van de Demervallei bereden had. Waaronder zeer leuke tracks. En de doortocht van die immense boomkwekerij in Schaffen. En de aanblik van mooie huizen. Wij zijn onderweg soms kasten van villa’s tegengekomen! Mooie tracks in de bossen naast de snelweg, alleen jammer dat je het lawaai er bij moet nemen. Na de bevoorrading heb ik nog slechts weinig bikers gezien. Dus reed ik niemand voor de wielen op de paadjes. En schrok ik me een hoedje als er dan toch plots iemand achter me hing! :-?

Op 49 km was het hoog water! Tijdens de lozing voelde ik ineens nattigheid! Ik had mijn slurfje nochtans goed vast! Bleek dat ik ook druk uitoefende op het slurfje van mijn lurkzak! Vroeger dronk ik te weinig tijdens het rijden en heb daarom zo’n kamelendinges gekocht. Ik heb hem bijna helemaal leeggedronken. Omdat ik ook terug honger had gekregen, mijn twee energierepen aangesproken! Een eenzame biker stak me voorbij. Ik was wat te snel geweest, want een kilometer verder stond de tweede bevoorrading. De eenzame biker bleek een Nederlander te zijn en de laatste die me voorbijstak. Er stond ook nog een jonge vrouw die het met de bevoorraders had over mountainbikevakanties. Vanaf hier begon het dan toch te regenen, zodat ik de laatste tien kilometer in de nattigheid heb afgelegd. Dat bordje met “laatste klim” op zo’n vijf kilometer voor het einde was een leugentje, want tot op het laatste werden we nog op tracks over heuveltjes en bultjes gejaagd! Ik zal de laatste geweest zijn om toe te komen. Op de parkeerweide stonden nog maar één wagen (de mijne) en een zwerfwagen! Alles was al afgebroken en opgeruimd. Toch de douches ingeslopen, de eerste de beste deur open. Er stond “leraar” op! Stond ik daar in mijne pure om dan vast te stellen dat er bijna geen water uit die douche kwam! Verdekke toch! Het is duidelijk dat het sluitingsuur van deze toertocht niet berekend was op mijn slakkentempo! Toen devil en ik huiswaarts vertrokken kwamen de rijders van de zwerfwagen nog toe.

Daar in Halen kennen ze toch één en ander van straatnamen! Eerst kwam ik de Goerenstraat tegen, midden in het bos! Wie weet zat er ooit een verloren gelopen Westvlaming in de gemeenteraad! Nadien nog de Goorbroekstraat. Of die gore broek wat met die goeren te maken heeft mag Joost weten! :roll:

Samengevat: zeer mooie toer, mooi parcours, prima organisatie, me reuze geamuseerd. =D> Volgende keer kom ik hier weer en dan voor de grootste afstand! Een aanrader!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Ik ben deze morgen blijven liggen in mijne nest na de slechte weersvoorspelling van gisterenavond om nog maar te zwijgen van de regen die tegen mijn raam tikte bij het slapengaan, blijkbaar had ik weeral dik ongelijk als ik de reacties hierboven lees :oops: #-o

@StrammerMax, ik heb de indruk dat gij tegenwoordig goed bezig bent, vrijdag nachtritje in Halle, op de zaterdag nog een dagrit in Steenhuize en vandaag terug present in Zelem, sterk bezig =D> :wink:
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

kort maar krachtig =D> =D> =D> =D> op het laatste moment heeft buienradar me doen beslissen om 1u15 in de auto plaats te nemen om hier te komen genieten. Geen drup regen en niets modder het was genieten.Wel redelijk eenzaam op de langste afstand maar dat geeft niet. de bepijling was dik in orde de bevoorradingen ook, al heb alleen de laatste genomen voor mij is een stuk banaan en een drankje op een bevoorrading ok (ik begrijp nooit de gezeik over de bevoorradingen velen verwachten steeds een brunch op hun ritje)
tot volgend jaar
Post Reply