Za 25/09/2010 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Vanmorgen samen met Rock Rider gestart om 7u30 (jaja, het kon dus wel ...).
Wegens tijdsgebrek (moest om 10u thuis zijn voor de baskettende kleine ...) maar de 30 km gereden. Tot aan de splitsing (net voor Spano) ging alles goed, maar nadien :evil: :evil: :evil:

Leek er precies op dat de 30 km op bepaalde plaatsen niet uitgepijld was. Paar keer misreden (paanders gedaan die blijkbaar niet in de 30 km zaten), blijkbaar bevoorrading op de 30 km gemist want nergens geen bevoorrading tegengekomen, bevoorrading van de 45-60 km gepasseerd waar ze net begonnen waren om ze uit te zetten, dus nog niets te verkrijgen, nadien nog paar keer misreden door ontbrekende pijlen op splitsingen, o.a. bij het uitkomen op een grote weg (N50?) plots geen aanduiding meer of het links of rechts was, op bepaalde plaatsen waar er kon getwijfeld worden geen pijlen, pijlen na de bocht, ... m.a.w. de bepijling op de stukken die enkel in de 30 km zaten trok op geen kl***n !! :evil: :evil:

Eén gulden tip ! Plaats wat meer pijlen in het vervolg !

Dit gezegd zijnde ... het parcours zelf mocht er wel zijn :wink:
Neoray
Mountainbiker

Post by Neoray »

Vanmorgen om 9u gestart voor de 60 km. Enkele mooie (technische) stukjes bos met af en toe een flinke bult in en de gekende boerenwegels. Ik ben 2 bevoorradingen tegengekomen, waar voldoende drank en eten was. Op enkele plaatsen was de bepijling misschien wat mager, waardoor ik ook 2 keer een stuk ben mogen terugkeren om op zoek te gaan naar een pijltje. Aan het einde van de rit stonden er wel 68km op mijn teller (GPS). Ik heb een flink stuk fout gereden vanaf Transport Impens langs de vaart, maar dat zal wel geen 8 km geweest zijn... Voor de rest goede organisatie en de moeite om te rijden.
muddymen
Mountainbiker

Post by muddymen »

deze morgen om 9u30 gestart voor de 45km. blijkbaar hadden ze s'morgens problemen gehad met de pijlen (waren weggenomen) :evil: :evil:
zelf geen last van gehad bepijling was ok. aan de inschrijving was het zeer kalm alsook tijdens de tocht niet veel volk gezien.
maar 1 bevoorrading gehad maar daar was wel alles voorhanden =D> =D>
lag het aan het weer of wat weet het niet? Aan de thuisblijvers jullie hebben ongelijk ondanks bij momenten de regen en de wind lag alles er zeer vlot berijdbaar bij. moe en voldaan terug thuis met 56km op de teller
volgend jaar terug
xtreem09
Mountainbiker

Post by xtreem09 »

1600 à 1700 man?

was het zeker deze rit ?
kvond het eerder flauwtjes tenzij vanmiddag nog vele vertrekkers zijn of morgen,
twas allemaal in orde,
behalve weer die gele pijlen die trekken op niks
je rijdt daar zo langs
voor de rest leuke tochtje
tot de volgende
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen om 08.45 vertrokken voor de 60Km en steeds mooi splitsing/pijltjes...en bandensporen gevolgd echter na 1bevoorrading en zonder ooigembos en crossparcours na 37Km terug aan de start samen met 2 andere verwonderde MTB'ers :-k

Deze rijden zonder de kers(en) op de taart [-X [-X dus via de leie in gestrekte draf :evil: :evil: naar ooigem gereden en beide stukken meegenomen om terug via leie naar start te rijden en met nog steeds maar 1bevoorrading maar toch een meer bevredigende 67Km mij op ne goeie hotdog gestort.

Ik weet niet wat de oorzaak is maar dit was de flauwste editie betreft volk/parcours en al zeker pijltjes , sorry dit was NIET zoals het hoort!
Arend
Mountainbiker

Post by Arend »

Aangezien dit een (bijna) thuis-match wordt kunnen we hier niet ontbreken en zullen we met een delegatie de zondag af komen zakken. Gezien de commentaren zullen we wel goed moeten opletten voor de pijltjes, gelukkig kennen we onze weg en ligt ooigem bos en bijhorende hier achter de hoek. Ben wel aan het twijfelen om een zwembroek aan te trekken gezien de massa's water die momenteel naar beneden valt :bounce:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Deze morgen dus inderdaad om 7u30 vertrokken met den Zanneis. Na 10 km afscheid genomen van elkaar. Hij moest vroeg thuis zijn voor basket, ik had tijd om nog de rest van de 60 af te bollen, die er voor mij uiteindelijk 65 bleken te zijn.
De bepijling kon inderdaad heel wat beter, zelf één keer teruggefloten door iemand achter mij, nen andere keer kort in de remmen moeten gaan, pijlkes voor de bocht, pijlkes achter de bocht... De pijltjes zijn ook helemaal niet goed zichtbaar. Daar ik grotendeels alleen op weg was, twijfelde ik toch soms of ik wel juist aan het rijden was.

De tocht zelf mocht er wel wezen, als was ik in het laatste deel van de 60 km toch wel voor een stuk ontgoocheld, die extra kilometers hadden niet echt een meerwaarde voor de tocht vond ik.

Ooigembos en zo waren dan wel weer heel goed en mooi gedaan. Het crossparcours was heel mooi, maar er kan heel wat meer uitgehaald worden...

Soit, ben al wreed content dat ik op mijnen bike gezeten heb en heb mij dan ook geamuseerd deze morgen en da's nog altijd het belangrijkste :wink:
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

KUBA wrote:Deze morgen om 08.45 vertrokken voor de 60Km en steeds mooi splitsing/pijltjes...en bandensporen gevolgd echter na 1bevoorrading en zonder ooigembos en crossparcours na 37Km terug aan de start samen met 2 andere verwonderde MTB'ers :-k

Deze rijden zonder de kers(en) op de taart [-X [-X dus via de leie in gestrekte draf :evil: :evil: naar ooigem gereden en beide stukken meegenomen om terug via leie naar start te rijden en met nog steeds maar 1bevoorrading maar toch een meer bevredigende 67Km mij op ne goeie hotdog gestort.

Ik weet niet wat de oorzaak is maar dit was de flauwste editie betreft volk/parcours en al zeker pijltjes , sorry dit was NIET zoals het hoort!
Was dan toch niet de enige ... :-? :-?
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

Deze middag de 45km gereden en een helm gevonden,als er iemand zijne helm kwijt is kan gij die teugkrijgen bij mij. :drunk: :drunk:
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Ben deze morgen rond 7u45 vertrokken voor de 60 km en had bij aankomst 66 op de teller zonder verkeerd te rijden!!! Maar aan de 2° bevoorrading hadden deze vriendelijke mensen mij ingelicht dat de tocht langer was dan aangegeven. =D> =D> =D> =D>
De pijlen zijn idd mss niet de meest zichtbare, maar ik heb er toch geen gemist, de tocht zelf vond ik wel goed, veel variatie met zeer veel off road in het begin, op het eind iets minder, maar denk dat de organisatie er iets moois van gemaakt hebben. =D> =D> =D> =D> =D>
Men kan niet voor iedereen wel doen, maar ik ben na het perfect afspuiten van de fiets en een schitterend hete douche en het verorberen van een lekkere hot dag moe maar voldaan richting huis gereden. Ben volgend jaar zeker terug van de partij!!!!! :wink: :wink: :wink:
Post Reply