Scott 2011

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Re: an

Post by s-biker gert »

OdEssA wrote:
SC179 wrote:Wielen wegen 450gr wa toch niet zwaar te noemen is...
450gr =P~ . . . . Als de wielen 450gr wegen zijn ze met voorsprong de lichtste wielen ter wereld :lol:
groepsaankoop, wa is de gewichtslimiet ? :lol:
pifte
Mountainbiker

Post by pifte »

OdEssA wrote:
450gr =P~ . . . . Als de wielen 450gr wegen zijn ze met voorsprong de lichtste wielen ter wereld :lol:
ik veronderstel dat je bedoeld 1405 gr ....maar dat betwijfel ik, ze zullen wel meer wegen.
Niemand meer info over gewicht die wielen ??
En welke naven zouden dat juist zijn zullen wel de 240s niet zijn , ik denk ergens de Onyx zeker......
Waar zijn die scale20 rijders ? zet eens die wielen op weegschaal :-)
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

scale rc 2011 gekocht
wordt geleverd in december
booyaaah!!
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

SC179 wrote:
MTBovi wrote:
SC179 wrote:Heb daarnet mijn achterbrug in frit gereden :cry: op het laspunt volledig doorgescheurd :-? man man man gelukkig dat ik dit nu tegenkom op een vlak parcours hier in men burt en niet zondag op de chrono van Bastogne!!!
Dit zou eigenlijk nie mogen, blijkbaar toch e serieus lasfoutje... :(
Zo zie je maar, nieuw is niet altijd beter...
Hoe is het afgelopen? Heb je lang moeten wachten op een nieuw frame?
Ondertss hebben ze enkel het gebroken stuk van de achterbrug vervangen. Maar de achterbrug was afgebroken onderaan het carbonkader waar ze bevestigd is, dus in de laklaag van men kader zit ik ook met beschadiging. De vertegenwoordiger van Scott had dit wel gezien maar was blijkbaar van plan dit zo te laten.
(Diezelfde vertegenwoordiger had bij het zien van de barst in de achterbrug in den beginne - 2de dag na men aankoop - mij zijn fiat gegeven om ermee verder te rijden dat het geen enkel probleem zou geven omdat het volgens hem enkel een scheurtje in de laklaag was... #-o ge ziet met welke gevolgen ik nu zit :-?)

Kheb dus zelf serieus wa moeten over en weer lopen en bellen om mijn kader dus terug te herstellen in oorspronkelijke staat... Heb zelf een foto moeten maken en doorsturen naar Scott. Want ze kunnen me niet zeggen of dit een garantiegeval is :-?
Ze moeten dit laten checken bij hun juridische dienst in Zwitserland was het antwoord dat ik kreeg.
Het is tenslotte toch door het breken van die achterbrug dat ik met die beschadiging zit!! :roll: Momenteel wacht ik dus nog steeds op antwoord...
Ik vind da wel erg voor zo'n merk dat dit allemaal op zo'n manier moet verlopen. Over de service ben ik dus eigenlijk niet echt te spreken. Ge betaaldt trouwens toch wel een aardig centje voor zo'n bike he dus verwacht je wel wa terug...
Hoewel ik voor de rest supercontent ben van men spark 20, zal het mijn eerste en laatste Scott worden vrees ik...
Ik heb thans nog nooit moeten klagen van de service van scott, 2 garantiegevallen.
1ste was een barst aan de demper ophanging van ne Genius, op 2weken gefixed (aan de vertegenwoordiger van scott laten zien op de WB Houffalize)
2de vernislaag van de spark kwam los, foto's naar de bikeshop gestuurd en de week erop al bericht gekregen dat de kader onderweg was.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

pifte wrote:
OdEssA wrote:
ik veronderstel dat je bedoeld 1405 gr ....maar dat betwijfel ik, ze zullen wel meer wegen.
En welke naven zouden dat juist zijn zullen wel de 240s niet zijn , ik denk ergens de Onyx zeker......
Heb ze hier thuis staan maar ben te Nijn om ze te wegen :P
SC179
Mountainbiker

Post by SC179 »

s-biker gert wrote:
pifte wrote:
OdEssA wrote: 450gr =P~ . . . . Als de wielen 450gr wegen zijn ze met voorsprong de lichtste wielen ter wereld :lol:
Heb ze hier thuis staan maar ben te Nijn om ze te wegen :P
Kheb gewoon afgelezen wat op die wielen staat => weight 450 G
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

Dat zal dan wel het gewicht van enkel de velg voorstellen.
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

ik zal ze sffs is wegen met of zonder schijven?
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

Ik heb mijn wielen juist vervangen:

Wielen Scale 20 2011

Avid schijf 185 v
Avid schijf 160 a

XT 10 speed cassette 11-34

wielen DT SCott incl snelsluiting

tot: 2630 gr

Huidige wielen

Ritchey WCS Carbon incl snelsluiting

XTR M980 160 v centerlock
XTR M980 160 a centerlock

XTR M980 10s cassette 11-34

tot: 2050 gr
Kenny_
Mountainbiker

Post by Kenny_ »

Iemand een idee waar ik de Scale RC in levende lijve kan zien, de dealers die ik ken hebben meestal maar tot de scale 10 in de showroom staan. :-?

ben zelf van de provincie Limburg.
Post Reply