Van Nicholas Tuareg
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Krakende zadelpen nee! Zakkende zadelpen ja! Zakt +/- 1mm per uur dus redelijk problematisch bij lange marathons. Nu zit er een stuk zwarte tape rond (zie ook foto) en zo lijkt het wel te helpen. Had ook al eens geprobeerd met laagje dunne tape er rond op stuk dat je er in schuift, maar zakte nog steeds. Carbogrip zit er ook op nu, dus 't zou kunnen dat dit helpt en de tape niettimdelma wrote:Nog geen last van de krakende zadelpen ?
Maakt me niet zo veel uit wat helpt, als ze maar niet zakt. Vraag me af hoe dit komt. Heb al heel wat gelezen op't forum hierover en kom uit op:
- slechte klem (zou me bij mij verwonderen want gebruikte ze ook op Cube en daarin geen probleem)
- Niet perfect de juiste dikte (kan, maar van het frame dan, want pen bleek op zn' plaats in de Cube)
- te veel kopervet, maar zonder is dan ook weer niet aan te raden
- Overgewicht, maar 67kg lijkt me niet overdreven
Oplossingen hiervoor blijven in ieder geval welkom, al wil ik er hier geen "zakkende zadelpen" topic van maken
EffeJeanke6 wrote:Schwalbe RR kapot gereden en dus weer degelijk materiaal gemonteerd achteraan:
Geax Saguaro 2.2
Een pak zwaarder, maar ook een pak sterker.
Schwalbe valt hier toch wel tegen eigenlijk. Licht en stevig gaat voor banden dus echt niet op...
Sorry zenne, maar ik rijd veel met Schwalbe en nog nooit een gescheurde band gehad en ik steek er ook soms toeren mee uit.
Je moet niet direct veralgemenen omdat je zelf een band hebt gescheurd.
Ik rijd ook met andere merken (Conti,Vredestein) en die zijn niet beter of slechter dan Schwalbe... dus het is niet dat ik een Schwalbe-freak ben
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
MC Tim wrote:EffeJeanke6 wrote:Schwalbe RR kapot gereden en dus weer degelijk materiaal gemonteerd achteraan:
Geax Saguaro 2.2
Schwalbe valt hier toch wel tegen eigenlijk. Licht en stevig gaat voor banden dus echt niet op...:
Sorry zenne, maar ik rijd veel met Schwalbe en nog nooit een gescheurde band gehad en ik steek er ook soms toeren mee uit.
Je moet niet direct veralgemenen omdat je zelf een band hebt gescheurd.![]()
Ik rijd ook met andere merken (Conti,Vredestein) en die zijn niet beter of slechter dan Schwalbe... dus het is niet dat ik een Schwalbe-freak ben
Ben zelf ook niet anti-Schwalbe en vind de rijeigenschappen heel tof. Vooral roro + rara setup vind ik de max in de zomer.
Ik kan alleen vaststellen dat ik de rara steeds weer stuk rij. Dit is ondertussen de 3e al (1e had ik gekocht, 2e gekregen en 3e gewonnen; kopen deed ik ze dus al niet meer en rijden doe ik er vanaf nu ook niet meer mee).
Roro in Performance uitvoering houdt het veel langer vol.
Mss is de double defence of snakeskin beter, maar de evo vind ik maar niks.
Raar wat je voorhebt...Jeanke6 wrote:MC Tim wrote:EffeJeanke6 wrote:Schwalbe RR kapot gereden en dus weer degelijk materiaal gemonteerd achteraan:
Geax Saguaro 2.2
Schwalbe valt hier toch wel tegen eigenlijk. Licht en stevig gaat voor banden dus echt niet op...:
Je moet niet direct veralgemenen omdat je zelf een band hebt gescheurd.![]()
Ben zelf ook niet anti-Schwalbe en vind de rijeigenschappen heel tof. Vooral roro + rara setup vind ik de max in de zomer.
Ik kan alleen vaststellen dat ik de rara steeds weer stuk rij. Dit is ondertussen de 3e al (1e had ik gekocht, 2e gekregen en 3e gewonnen; kopen deed ik ze dus al niet meer en rijden doe ik er vanaf nu ook niet meer mee).
Roro in Performance uitvoering houdt het veel langer vol.
Mss is de double defence of snakeskin beter, maar de evo vind ik maar niks.
Ik rijd sinds vorige week terug met RoRo Evo 2.10 vooraan en NoNi EVO Double Defense 2.10 achter. Die DD bij de NoNi is misschien overkill in de 'Flanders', maar ik voel me iets geruster met deze band.
Vooraan is het wel een gevoelige band, maar bij mij ziet die ook minder af...
In de zomer bleef ik nu bij mijn RaceKing SuperSonic 2.00-opstelling voor en achter
Moet de band met de meeste grip niet vooraan zitten, maw NN voor RoRo achter?MC Tim wrote: Ik rijd sinds vorige week terug met RoRo Evo 2.10 vooraan en NoNi EVO Double Defense 2.10 achter. Die DD bij de NoNi is misschien overkill in de 'Flanders', maar ik voel me iets geruster met deze band.
NN meer grip dan RoRo ?RigolleM wrote:Moet de band met de meeste grip niet vooraan zitten, maw NN voor RoRo achter?MC Tim wrote: Ik rijd sinds vorige week terug met RoRo Evo 2.10 vooraan en NoNi EVO Double Defense 2.10 achter. Die DD bij de NoNi is misschien overkill in de 'Flanders', maar ik voel me iets geruster met deze band.
Ik heb er nooit aan gedacht. De NN geeft achter veel grip in de modder vind ik. Ik vond de RoRo altijd al een band voor vanvoor.
Zal er eens aan denken...