'T hangt blijkbaar toch ook van je rijstijl en techniek af, want ik heb zondag ook de Pythons gebruikt in de Bataille des Ardennes en ik vond dat de perfecte band. Ik had lang de snelste tijd samen met mijn ploegmaat Kris Hertsens (ook op Pythons).
Zolang de modder niet plakt, rijd ik met Pythons. Op snelle parcours gebruik ik Schwalbe Fast Freds, in plakkende modder Skinny Jimmy's
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Superkrisser
- Mountainbiker
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Skinny Jimmy's zijn totaal niet goed als je echt moet biken. Door hun smalle doorsnede bieden ze weinig comfort en worden stuurfoutjes direct afgestraft. Neem dan maar Jimmy's!
- JeTeR
- Mountainbiker
- Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Dat was juist het probleem bij mij... die modder plakte daar meer dan genoeg mijn gedacht. Mijn Pythons laden zich daar helemaal vol met modder en dan hebt ge ongeveer 0 grip.Superkrisser wrote:'T hangt blijkbaar toch ook van je rijstijl en techniek af, want ik heb zondag ook de Pythons gebruikt in de Bataille des Ardennes en ik vond dat de perfecte band. Ik had lang de snelste tijd samen met mijn ploegmaat Kris Hertsens (ook op Pythons).
Zolang de modder niet plakt, rijd ik met Pythons. Op snelle parcours gebruik ik Schwalbe Fast Freds, in plakkende modder Skinny Jimmy's
Bij een klein beetje nattigheid zijn Pythons nog wel juist bruikbaar (eerder op hardere ondergrond: schotter,...) Maar in den Bataille was het te nat en de banden plakten vol modder, dus dan was het voor mij schaatsen op de keien bergaf.
Maar ja... zoveel mensen, zoveel banden blijkbaar
JeTeR
Ik heb twee jaar met Phytons gereden, eerst de gewone versie, het laatste jaar de tubeless en was daar zeer tevreden over. Alleen af en toe problemen in de ardennen bij een steile klim waar ik wat grip miste.
Ben nu overgeschakeld op de nieuwe IRC Mythos XC II. Deze is nu ook uit in tubeless. Ik heb vroeger met de Mythos XC gerden en was daar zeer tevreden van. Rijdt nu 2 maanden met de XC II en vind ze persoonlijk beter dan de Phytons. Ik rijd wel redelijk veel in de Ardennen, mijn schoonouders hebben daar een buitenverblijf en da is handig
Ga binnen 2 weekjes naar het Gardameer en dat zal een goede test zijn voor de IRC's. Zal mijn ervaringen hier begin september posten.
Ben nu overgeschakeld op de nieuwe IRC Mythos XC II. Deze is nu ook uit in tubeless. Ik heb vroeger met de Mythos XC gerden en was daar zeer tevreden van. Rijdt nu 2 maanden met de XC II en vind ze persoonlijk beter dan de Phytons. Ik rijd wel redelijk veel in de Ardennen, mijn schoonouders hebben daar een buitenverblijf en da is handig
Ga binnen 2 weekjes naar het Gardameer en dat zal een goede test zijn voor de IRC's. Zal mijn ervaringen hier begin september posten.
- WT6
- Mountainbiker
Heb er sinds zondag een Mythos XC II Front in 2.1 op staan en lang geleden dat ik zo op mijn bakkes ben gegaan in Vlezenbeek. Al had dat meer te maken met de bedampte zonnebril, zondag bedampte alles van de warmte en zweet(Evil Eye, M Frame).
Vind dat een erg zekere band, die eventjes zijn spoor zoekt en dan rechtdoor gaat, no matter what.
Ga die achterband ook eens proberen, want was niet zo tevreden van de Explorers in de modder achteraan. Verder wel een goede band, maar hij moet redelijk hard staan. Bij slechts 3 bar, geeft hij een raar gevoel in de bochten en voelt alsof hij ieder moment gaat uitschuiven. Ik spreek hier over Biba versie.
Vind dat een erg zekere band, die eventjes zijn spoor zoekt en dan rechtdoor gaat, no matter what.
Ga die achterband ook eens proberen, want was niet zo tevreden van de Explorers in de modder achteraan. Verder wel een goede band, maar hij moet redelijk hard staan. Bij slechts 3 bar, geeft hij een raar gevoel in de bochten en voelt alsof hij ieder moment gaat uitschuiven. Ik spreek hier over Biba versie.
- Luc
- Mountainbiker
Ik heb in het verleden altijd rond de 2.3 bar gereden met die banden, en sinds kort zelfs op 2.0 bar (biba versie zonder biba (NoTubes))kamikaze wrote:Verder wel een goede band, maar hij moet redelijk hard staan. Bij slechts 3 bar, geeft hij een raar gevoel in de bochten en voelt alsof hij ieder moment gaat uitschuiven. Ik spreek hier over Biba versie.
Dat rare gevoel in de bochten heb ik nog niet gevoeld, missch een kwestie van gewoonte?
Speedmaxkes
De Ritchey Speedmax is een absolute aanrader. Ik rijd er ondertussen een dik half jaar mee rond, en ik heb er zeker geen klagen over. Mijn volgende semi-slick zal weer een Speedmaxke zijn...
Hans
Hans