Fietsbril met aangepaste glazen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Wouter.u wrote:ik heb ook oakley geprobeerd . Alleen zijn de prijzen zeer fors.
+/- 200 euro voor het montuur. De glazen maken ze op sterkte en kosten nog eens 300 euro . je zit minimum boven de 500 euro wat ik veel vind voor een bril om te sporten. Mijn evil eye explorer koste met glazen en montuur 330 euro . De explorer is dan nog de duurste set van de evil eye .
Dat is wel wat overdreven.
Mijn Minute 2.0 bril heeft de duurste glazen (VR23) op sterkte en kostte mij net geen € 400.
Veel geld, maar ik gebruik dat ding ook steeds in de auto. Is echt zijn geld waard.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Marc Vde wrote:
El Baelos wrote:Ik heb de Oakley Minute 2.0
Image

Ik wou eerst ook zo'n bril met inzetglazen (BBB of Adidas), maar toen ik die ging passen ergerde ik er mij al aan dat mijn wimpers tegen het inzetstukje kwamen. Het voelde ook aan alsof dat veel te dicht bij mijn ogen stond.

Dan maar de investering gedaan van een Oakley met glazen op sterkte.
En nog geen seconde spijt van gehad. Die VR23 lenzen die er in zitten zijn echt super, je ziet contrasten stukken beter dan met een gewone bril.
Zou hem niet meer willen missen, die bril...
Dit is precies de reden, de wimpers tegen het inzetbrilletje, waarom ik mijne Addidas hier op 't forum verkocht heb. Maar hoe kan je de kleur van de glazen wijzigen bij deze Oakley ? :-k
Kan je niet, maar is met die VR23 glazen ook niet nodig, vind ik.
Ik merk vaak dat, wanneer we een bos binnen rijden, mijn bikemakkers allemaal hun fietsbril moeten afzetten omdat het te donker wordt.
Ik heb daar met mijn glazen dus absoluut geen last van, ze passen zich zeer goed aan en je kan er tot in de schemer mee door rijden.
Alleen als het echt nog donker is, zoals nu in de vroege winteruurtjes, is het wat donker.
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

El Baelos wrote:
Marc Vde wrote:
El Baelos wrote:Ik heb de Oakley Minute 2.0
Image

Ik wou eerst ook zo'n bril met inzetglazen (BBB of Adidas), maar toen ik die ging passen ergerde ik er mij al aan dat mijn wimpers tegen het inzetstukje kwamen. Het voelde ook aan alsof dat veel te dicht bij mijn ogen stond.

Dan maar de investering gedaan van een Oakley met glazen op sterkte.
En nog geen seconde spijt van gehad. Die VR23 lenzen die er in zitten zijn echt super, je ziet contrasten stukken beter dan met een gewone bril.
Zou hem niet meer willen missen, die bril...
Dit is precies de reden, de wimpers tegen het inzetbrilletje, waarom ik mijne Addidas hier op 't forum verkocht heb. Maar hoe kan je de kleur van de glazen wijzigen bij deze Oakley ? :-k
Ik merk vaak dat, wanneer we een bos binnen rijden, mijn bikemakkers allemaal hun fietsbril moeten afzetten omdat het te donker wordt.
Ik heb daar met mijn glazen dus absoluut geen last van, ze passen zich zeer goed aan en je kan er tot in de schemer mee door rijden.
Alleen als het echt nog donker is, zoals nu in de vroege winteruurtjes, is het wat donker.
heb jij echt geen vervormingen in je zicht en steekt oakley zelf
die sterkte er in of je opticien welke sterkte zit jij?
Wouter.u
Mountainbiker

Post by Wouter.u »

El Baelos wrote:
+/- 200 euro voor het montuur. De glazen maken ze op sterkte en kosten nog eens 300 euro . je zit minimum boven de 500 euro wat ik veel vind voor een bril om te sporten. Mijn evil eye explorer koste met glazen en montuur 330 euro . De explorer is dan nog de duurste set van de evil eye .
Mijn Minute 2.0 bril heeft de duurste glazen (VR23) op sterkte en kostte mij net geen € 400.
Veel geld, maar ik gebruik dat ding ook steeds in de auto. Is echt zijn geld waard.
Kan zijn . het is al een tijdje geleden maar ik weet toch dat het nog een stuk duurder was dan de adidas
Sheldon
Mountainbiker

Post by Sheldon »

:wink:
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

El Baelos wrote:
veel zal ook wel afhankelijk zijn van welke sterkte je glazen zijn en welk montuur je kiest zeker :wink: de verschillende oakley monturen variëren nogal in prijs
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

scaler60 wrote:
El Baelos wrote:
Marc Vde wrote: Dit is precies de reden, de wimpers tegen het inzetbrilletje, waarom ik mijne Addidas hier op 't forum verkocht heb. Maar hoe kan je de kleur van de glazen wijzigen bij deze Oakley ? :-k
heb jij echt geen vervormingen in je zicht en steekt oakley zelf
die sterkte er in of je opticien welke sterkte zit jij?
De glazen worden door Oakley Europe in Zwitserland in de bril gemonteerd en dan opgestuurd naar de opticien waar je hem hebt besteld.
Er zijn wel beperkingen qua sterkte: ik heb -3.25 in één oog en dat is op de grens van dikte van het glas.
Ik merk wel een ander soort dieptezicht met de zonnebril in vergelijking met mijn gewone bril, maar ik rij veel liever met de Oakley dan met mijn gewone bril.
Ik zie oneffenheden in het terrein echt beter met de Oakley.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Kresj wrote:
El Baelos wrote:
veel zal ook wel afhankelijk zijn van welke sterkte je glazen zijn en welk montuur je kiest zeker :wink: de verschillende oakley monturen variëren nogal in prijs
Als je zo'n titaniuim montuurke wil ga je natuurlijk wat meer moeten dokken, dat spreekt voor zich...
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

El Baelos wrote:
Kresj wrote:
El Baelos wrote: Dat is wel wat overdreven.
Als je zo'n titaniuim montuurke wil ga je natuurlijk wat meer moeten dokken, dat spreekt voor zich...
om van die gouden x-metal toestanden nog maar te zwijgen...
3.25 op de grens, dan ben'k eraan voor de moeite, ik heb +3.75 en +5.25... misschien lukt dat wel in zo'n oil drum ofzo :lol:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

the adidas evil eye (met brilletje achter de buitenste glazen) heeft voor mij drie nadelen:

- het oppervlakte dat besmeurd/bedampt kan raken is twee keer groter dan bij een bril met één paar glazen (op sterkte)

- de gekleurde glazen blijken absoluut niet krasbestendig (zal wel aan mij liggen, ook al heb ik dat probleem niet met mijn zonnebril op sterkte of met mijn gewone bril, toch niet sedert er een touwtje aan hangt): ik heb een nieuw paar gekocht (40 euro, 1600 BEF #-o ), vorig jaar, en 't is al weer van dat

- die glazen durven ook vanzelf uit de bril te vallen (zal ook wel aan mij liggen), ben er één kwijt in Anderlues

ik vraag me af:

- heeft adidas niet een systeem waarbij men met één paar glazen (op sterkte) werkt?

- zijn die glazen krasbestendiger (van adidas of oakley of whatever)?
Post Reply