BK MARATHON BERINGEN

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Bulkie
Mountainbiker

Bk

Post by Bulkie »

Mensen, hoe het een beetje beleefd he... De organisatie doet zijn best en de vrijwilligers mogen we allen bedanken!!!

En neen, dit is ook niet mijn (huhu "MIJN"...) parcours, maar 't hoeft niet altijd 't zelfde te zijn. Anderzijds voor een BK zou een chique loodzware Ardennen marathon... waarom daar geen BK plaatsvind? Al jaren 't zelfde liedje: de federatie vraagt veel geld om een BK te mogen organiseren, ipv een organisatie te steunen, zowel naar voorbereiding, min vereisten, criteria, financiel, etc etc...

In elk geval: het zal zeker zwaar zijn: het is een BK en iedereen gaat er vol voor, dat maakt 't altijd zwaar, zelfs ondanks de vlakke stukken... Hopelijk is de terril beestig zwaar :-)

Ken
Kenny_
Mountainbiker

Post by Kenny_ »

:off: een ander vraag, vanaf wnn staan er pijlen of iets dergelijks om het XC parcours te verkennen voor zondag.

Of is er al iemand gweest mss gisteren of vandaag, alle info is welkom...
stiffmeister
Mountainbiker

Post by stiffmeister »

Kan je de dag zelf nog inschrijven?
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

ben gisteren gaan verkennen en eergisteren het XC parkoers
het is loodzwaar! echt knappe technische afdalingen!!
geen recuperatie tijd mogelijk daar bolt het teslecht voor op de
""vlakke"" stukken :-D , je zal zeggen is dat in den Limburg
yes it is :drunk: =D>
sisse
Mountainbiker

BK marathon

Post by sisse »

Deze morgend meegeweest op de verkenning van het parkoer.Mijn algemene indruk is degenen die dees parkoer onderschatten zouden wel eens van een koude reis terug kunnen komen.De terril is werkelijk loodzwaar deels door het percentage aan helling en de toch wel erg glibberige ondergrond (vooral bij regen) éénmaal je boven bent is ben je er nog ni van af.De afdaling is steil naar beneden en erg technisch met soms zware klimmetjes-zelfs een paar keer te voet naar boven moeten kruipen!
Eenmaal de terril overleeft is voornamelijk in het bos te doen.Het probleem hier is dat het parkoer vol met bochten zit die de snelheid eruit halen na elke bocht is het opnieuw vol optrekken wat op den duur krachten gaat kosten.De ondergrond in de bos is zanderig weinig modder tegengekomen maar als het vrijdag regent kan da parkoer er zaterdag helemaal anders bij liggen.
In het tweede gedeelte van de lus welke je tweemaal moet rijden zitten een aantal korte klimmetjes en ook een loodzware zandstrook.Bevoorrading 2 en 3 is op dezelfde plaats ergens in Koersel maar ik ben de naan van de straat vergeten.Om te finischen moet je terug de terril op en af en ik weet nu al da da ga tegenvallen.

Via deze wil ik de beide gidsen bedanken welke ons de weg getoond hebben!

En aan de dapperen zaterdag en zondag SUCCES!
Gunarson
Mountainbiker

Post by Gunarson »

Ben niet kunnen gaan verkennen, wegens werk.
Welke bandenkeuze ?
Volstaat Hutchkinson Python ?
Of iets met meer grip ?
En wat bij veel regen ?

Tot zaterdag !
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

er is toch redelijk wat uitgevallen,
ik ga straks nog een rondje doen met een RR
Gunarson
Mountainbiker

Post by Gunarson »

ik heb nog black panthers xtracs ook, ik denk dat ik die ga monteren.
Nog andere suggesties ?
Veel fun voor iedereen.
Tot morgen
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

ik ben net terug van een verkenning we hebben een stuk van de marathon gedaan en de terril een paar keer.

voor de marathon hebben ze hun best gedaan,ze hebben de mooiste stukken genomen maar er zitten ook veel lange rechte verbindingstukken tusssen.

de terril is echt de moeite, vooral het achterste deel met de afdalingen in.
naast de terril is het iets minder,het loopt zwaar en is niet echt de moeite.
dan is er nog een stuk aan de inkom( aan de straat kant ) en dit is dan wel weer de moeite.

ben ook kevin van hovels tegen gekomen, en als hij zegt dat het zwaar is en al bij al een mooi parcour is. dan denk ik dat ze in beringen toch hun best gedaan hebben op de korte tijd die ze hadden om iets in elkaar te steken.

al bij al zal het een zwaar weekend worden voor de mannen die meerijden.
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik heb er nog niets van gezien en ben echt benieuwd wat de marathon zal brengen.
Gelukkig ken ik de streek redelijk goed en kan ik goed inschatten wat er gaat komen.
Maar zoals ik al eerder al geschreven heb , doe ik mee louter voor de fun.
Deelnemen is belangrijker dan winnen he. :wink:
Post Reply