Scott 2011

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

Hans wynants wrote:zouden de 29ers al beschikbaar zijn in belgie? of nog beter de frame's only?

ik heb wel zin om een 29er op te bouwen met een scott frame.
Als ik me niet vergis hangt er bij Cycle Passion een 29 frame omhoog...

In de vitrine staat er wal al een 29... zwart groen wit.
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

flupke73 wrote:
svennus wrote:Van de Scale 899 worden er voor europa maar 70 gemaakt... dus zal een verzamel MTB worden voor die met den dikste portefieulle 8)
hopelijk vinden ze er 70 kopens voor :roll:
Ik denk dat in gans Europa de 70 rap verkocht gaan zijn.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Voor de 29er adepten.
In het Duitse BIKE 09/2010 een vergelijkingstest tussen de 26" en 29" high-end Scale.
Beide testers geven de voorkeur aan de 29er
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

SC179 wrote:Heb daarnet mijn achterbrug in frit gereden :cry: op het laspunt volledig doorgescheurd :-? man man man gelukkig dat ik dit nu tegenkom op een vlak parcours hier in men burt en niet zondag op de chrono van Bastogne!!!
Dit zou eigenlijk nie mogen, blijkbaar toch e serieus lasfoutje... :(
Zo zie je maar, nieuw is niet altijd beter...
Hoe is het afgelopen? Heb je lang moeten wachten op een nieuw frame?
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

Wat vinden jullie van de afmontage van de nieuwe scale 20:

Frame Scale Carbon / IMP3 technology / HMF NET Tapered Headtube / PM 160 Disc Carbon dropout / PFBB92 Replaceable hanger SDS shock damping system
Fork Fox 32 F100 RL / Air spring Rebound adjustable Remote Lockout left / Tapered 100 mm travel
Headset Ritchey Pro Tapered 1.5“ - 1 1/8“ semi integrated 50/61mm
Derailleur (Rear) Shimano XT / RD-M773 SGS Shadow Type / 30 Speed
Derailleur (Front) Shimano XT / FD-M771-10 / 34.9mm clamp
Shifters Shimano XT / SL-M770-10 Rapidfire Plus 2 way release / with gear indicator
Brake Levers Avid Elixir R Carbon
Brakes Avid Elixir R Carbon 185/F and 160/R mm Rotor
Crankset Shimano XT / FC-M770-10 / Hollowtech 2 42A x 32A x 24A T
BB-Set Shimano SM-BB71-41A / shell 41 x 89.5mm
Handlebar Scott Hot Rod Flat 9° bend / 620 mm / Scott Lockon grips
H'stem Scott Pro / 4 bolt Oversize 31.8mm 1 1/8“ / 6° angle
Pedals nil
Seatpost Scott RC 03-60 / 34.9mm
Seat Selle Italy SLR XP Team Edition / Vanox rails
Hub (Front) DT Swiss XR20 Disc IT / RWS QR
Hub (Rear) DT Swiss XR20 Disc IT / RWS QR
Chain Shimano CN-HG74
Cassette Shimano XT / CS-M771-10 / 11-36 T
Spokes DT Swiss Super Comp black
Rims DT Swiss XR20 Disc 28H / Tubeless ready
Tires Schwalbe Rocket Ron EVO 26 x 2.1 127EPI Kevlar Bead / Tubeless ready Pace star compound

In een recentie las ik enkele minpunten op het vlak van de afmontage (stuurpen, banden, remmen).
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Voor welke prijs krijg je deze afmontage?
Lijkt me vrij ok.
Die eigen Scott-onderdelen zijn altijd wel vrij zwaar, en de banden zijn licht maar niet echt lekbestendig naar 't schijnt.
De wielen zullen ook wel niet van de lichtste zijn, maar dat weet ik niet zeker.
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

Voor de standaard afmontage was dat net geen 2700 euro
SC179
Mountainbiker

Post by SC179 »

El Baelos wrote:Die eigen Scott-onderdelen zijn altijd wel vrij zwaar, en de banden zijn licht maar niet echt lekbestendig naar 't schijnt.
De wielen zullen ook wel niet van de lichtste zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Van die banden heb ik geen klagen, nu al iets meer dan 1000km mee gebold en weinig sprake van lek rijden. Wielen wegen 450gr wa toch niet zwaar te noemen is...
SC179
Mountainbiker

Post by SC179 »

MTBovi wrote:
SC179 wrote:Heb daarnet mijn achterbrug in frit gereden :cry: op het laspunt volledig doorgescheurd :-? man man man gelukkig dat ik dit nu tegenkom op een vlak parcours hier in men burt en niet zondag op de chrono van Bastogne!!!
Dit zou eigenlijk nie mogen, blijkbaar toch e serieus lasfoutje... :(
Zo zie je maar, nieuw is niet altijd beter...
Hoe is het afgelopen? Heb je lang moeten wachten op een nieuw frame?
Ondertss hebben ze enkel het gebroken stuk van de achterbrug vervangen. Maar de achterbrug was afgebroken onderaan het carbonkader waar ze bevestigd is, dus in de laklaag van men kader zit ik ook met beschadiging. De vertegenwoordiger van Scott had dit wel gezien maar was blijkbaar van plan dit zo te laten.
(Diezelfde vertegenwoordiger had bij het zien van de barst in de achterbrug in den beginne - 2de dag na men aankoop - mij zijn fiat gegeven om ermee verder te rijden dat het geen enkel probleem zou geven omdat het volgens hem enkel een scheurtje in de laklaag was... #-o ge ziet met welke gevolgen ik nu zit :-?)

Kheb dus zelf serieus wa moeten over en weer lopen en bellen om mijn kader dus terug te herstellen in oorspronkelijke staat... Heb zelf een foto moeten maken en doorsturen naar Scott. Want ze kunnen me niet zeggen of dit een garantiegeval is :-?
Ze moeten dit laten checken bij hun juridische dienst in Zwitserland was het antwoord dat ik kreeg.
Het is tenslotte toch door het breken van die achterbrug dat ik met die beschadiging zit!! :roll: Momenteel wacht ik dus nog steeds op antwoord...
Ik vind da wel erg voor zo'n merk dat dit allemaal op zo'n manier moet verlopen. Over de service ben ik dus eigenlijk niet echt te spreken. Ge betaaldt trouwens toch wel een aardig centje voor zo'n bike he dus verwacht je wel wa terug...
Hoewel ik voor de rest supercontent ben van men spark 20, zal het mijn eerste en laatste Scott worden vrees ik...
OdEssA
Mountainbiker

an

Post by OdEssA »

SC179 wrote:Wielen wegen 450gr wa toch niet zwaar te noemen is...
450gr =P~ . . . . Als de wielen 450gr wegen zijn ze met voorsprong de lichtste wielen ter wereld :lol:
Post Reply