Hoe doe je dit? Ik heb al gemerkt dat de ritten van Connect download naar je toestel, dit een heel groot en onhandelbaar bestand wordt voor de Edge. Ik dacht ook al aan het hertekenen in MS, maar nog niet geprobeerd en is dat de manier?Beny wrote:Ik laad mijn tracks steeds manueel op
Eerst haal ik mijn gereden ritten uit mijn toestel om ze uiteindelijk via Mapsource te zuiveren
Dan ga ik naar GarminConnect, zonder dat een toestel is aangesloten
Na x tijd krijg je de mogelijkheid om dan manueel een rit te uploaden
Garmin edge 605-705
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
LeftyBart
- Mountainbiker
Als je regelmatig uw Edge reset of aan de PC/Mac koppelt dan zijn de gereden ritten tamelijk beperkt. Maar als je nooit reset of aan de PC/Mac koppelt krijg je een bestand met aaneengeschakelde tracks en kan je daar op de Edge weinig of niks mee aanvangen, zonder die eerst te importeren/aan te passen in Mapsource.
Ik gebruik Garmin Connect om alle trainingsgegevens bij te houden, en doe dit al sinds december 2008. Op deze manier kan ik altijd online een rit bekijken vanaf iedere PC/Mac. Ik vind het ook interessant om mijn trainingsgegevens te bekijken van een bepaalde rit, om te kunnen vergelijken als ik dezelfde rit opnieuw ga rijden.
Als je vaak vanaf thuis vertrekt is het raadzaam om uw gereden rit aan te duiden als privé. Personen met andere bedoelingen kunnen deze info namelijk verkeerdelijk toepassen.
Ik gebruik Garmin Connect om alle trainingsgegevens bij te houden, en doe dit al sinds december 2008. Op deze manier kan ik altijd online een rit bekijken vanaf iedere PC/Mac. Ik vind het ook interessant om mijn trainingsgegevens te bekijken van een bepaalde rit, om te kunnen vergelijken als ik dezelfde rit opnieuw ga rijden.
Als je vaak vanaf thuis vertrekt is het raadzaam om uw gereden rit aan te duiden als privé. Personen met andere bedoelingen kunnen deze info namelijk verkeerdelijk toepassen.
't Was dan ook niet persoonlijk bedoelt héLeftyBart wrote:@RigolleM : die reset doe ik steeds
Je zal waarschijnlijk een rit gedownload hebben van iemand die nooit of zelden gereset heeft.
Ik vind Garmin Connect één grote vuilbak van tracks. Als ik er ééntje van download verifieer ik deze steeds in Mapsource alvorens op te laden naar mijn GPS. Wat je allemaal tegenkomt in de die tracks is onvoorstelbaar.
Last edited by RigolleM on Thu 23 Sep 2010 16:17, edited 1 time in total.
Hoeft niet lang te duren, het zijn vooral de rechte lijnen die je moet uitfilteren. Iemand die z'n GPS afzet, ergens een pint gaat drinken, en die pas aanzet 10 km verder, dat zijn hatelijke toestanden als je deze gaat narijden...LeftyBart wrote:Ja, ik moet me er eens wat beter mee bezighouden...tijd...
Voor mountainbike gebruik meestal de Kraksontracks ritten, voor baanritten durf ik wel eens GC gebruiken als basis
Ik heb veel problemen met het uitvallen van de gps tijdens een mtb rit:
dit wil zeggen dat mijn snelheid ongeveer 50 keren (gedurende 2 tot 5 sec per keer)of zo uitvalt tijdens een TT.
Nu heb ik van een collega gehoord dat het aan mijn cadans sensor kan liggen.
Gisteren mijn cadans sensor uit gezet op mijn gps en jawel mijn gps valt niet meer uit
scheelt er iets aan deze sensor, wat kan ik er aan doen ??
-gps is een 705 bundel met hartslag, cadans en snelheidsensor op het achterste wiel.
met de laatste firmware 3.20
gps is ongeveer 8 maanden oud(jong)
dit wil zeggen dat mijn snelheid ongeveer 50 keren (gedurende 2 tot 5 sec per keer)of zo uitvalt tijdens een TT.
Gisteren mijn cadans sensor uit gezet op mijn gps en jawel mijn gps valt niet meer uit
-gps is een 705 bundel met hartslag, cadans en snelheidsensor op het achterste wiel.
niemandErik.B wrote:Ik heb veel problemen met het uitvallen van de gps tijdens een mtb rit:
Gisteren mijn cadans sensor uit gezet op mijn gps en jawel mijn gps valt niet meer uit![]()
![]()
Wat kan er mis zijn met de cadans-/snelheidssensor?Erik.B wrote:niemandErik.B wrote:Ik heb veel problemen met het uitvallen van de gps tijdens een mtb rit:
Gisteren mijn cadans sensor uit gezet op mijn gps en jawel mijn gps valt niet meer uit![]()
![]()
1. sensor slecht gepositioneerd
2. batterij leeg - zie pagina 61 zie http://www8.garmin.com/manuals/2292_NLg ... ijzing.pdf
3. sensor defect - return to sender