Lummen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Kraura
Mountainbiker

Lummen

Post by Kraura »

Hallo bikers van in en rond Lummen. Ik had gisteren mijn 'vast parcours' wat uitgebreid (start in Diest) en was richting Lummen gereden. Ik ben blijven doorrijden en toen ik aan de oprit in Lummen richting klaverblad kwam lag daar een mooi bosje, dacht eerst dat het privé was of bedrijventerrein, maar toen ik een vuilbak zag staan en wandelpaden ben ik erin gereden. Tot mijn grote verbazing, want blijkbaar is dit de grootste put/steile hellingen van de wijde omtrek die ik al tegengekomen ben! Heb daar zeker een uur in rondgespeeld! Weet iemand wat ik bedoel en hoe dit 'boske' genaamd is? Lagen ook veel sporen van moto's...
Rofke
Mountainbiker

Post by Rofke »

Als ik het goed voorheb wordt dit in Lummen het Koet of Diep Koet genoemd.

Meer informatie kan je waarschijnlijk wel bekomen bij de organisatie van één van de toertochten in het verleden in Lummen...

Zie topic
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=39928

of voor de tocht op 10/10/2010
http://www.alertbikers.be
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Als ik me niet vergis zou dit wel is een stuk van de Willekensberg kunnen zijn. Ik rij regelmatig van Diest over Meldert naar Lummen en het eerste stuk in Lummen noemt Willekensberg.
Het zou kunnen dat het bosje dat jij vermeldt wel anders noemt ?

grtz,
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Ben eerder geneigd om te zeggen dat het de Willekesberg niet is omdat het bosje waar ik over spreek echt bijna op het klaverblad ligt. De naam Koet zou best wel eens kunnen, aangezien't een fameus koet is:-)
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Yep, is het Koet
Ligt vlak naast de Ringlaan afdraaien aan de Bosstraat.
eddy1
Mountainbiker

Post by eddy1 »

Ik dacht dat het Lindekesveld heet daar.
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

De Willekensberg ligt inderdaad meer tussen Meldert en Lummen ook wel langs de E314 maar niet aan het afrittencomplex.
Ben er ook al wel is gaan rondrijden en toen reden er ook trialmotors rond doch plaats genoeg om ieders hobby uit te voeren.
We hebben zelfs nog een klapke gedaan toen met elkaar. =D>
d.i.t.s
Mountainbiker

Post by d.i.t.s »

en vandaar naar het golfterrein voor nog meer plezier
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Mijn vaste routes zijn tot op heden enkel de bossen van Hees (blauwe en rode route) en dan een toerke rond Meldert (rode route).

Om mijn vast terrein uit te breiden, ben ik vorig weekend en gisteren eens tot aan de Willekesberg gereden.

Op de parking van het Beukenhof staat volgend infobord :

Image

Image

Het infobord en de paaltjes in het bos zijn nieuw, ge ziet zelfs aan de zand rond de paaltjes dat ze nog maar pas staan.
Gisteren ben ik de boswachter tegen gekomen en hij sprak van een "officiële opening" ergens deze maand...

Ofwel moeten er nog een deel paaltjes gezet worden ofwel zijn ze zeer karig geweest met het aantal paaltjes... :-?

Ik heb de rode route proberen te volgen maar had niet de indruk dat ik alles gedaan had.

In de bossen van Hees zijn de routes zodanig aangeduid dat ge ze perfect in 2 richtingen kunt rijden, dat is volgens mij niet het geval op de Willekesberg... spijtig

Op de Markt (centrum Lummen) staat volgend bord :

Image

Image

Gisteren vanuit het centrum eens de gele route gereden : die loopt mooi rond het broek tot bijna in Schulen.
Plezant om te rijden maar niet echt een MTB-route. Veel wegen langsheen de velden en bijna geen hellingen en toch een aantal verharde stroken...

Iemand deze routes al eens gereden of uitgeprobeerd ?

Zijn er mensen die daar regelmatig gaan biken en de betere MTB-wegen kennen ? Volgen jullie één van de aangegeven routes of rijden jullie zelf een route ?

Iemand zin om eens af te spreken en deze regio samen eens te rijden ?
e-J@y
Mountainbiker

Nieuwe Bloso route?

Post by e-J@y »

Vandaag heb ik de route van Lummen gereden dat vermeld staat op O² bikers.
Blijkbaar zij ze daar een nieuwe Bloso route aan het uitpijlen? Er staan langs het volledige traject nieuwe paaltjes (nog zonder pijlen) en constructies om van die overzichtspanelen in te plaatsen (ook deze zaten er nog niet in).

Heeft er iemand meer info hierover? Wanneer zal de route geopend worden?
Post Reply