welke cassette

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

welke cassette

Post by nothing 's impossible »

Ik twijfel nog tussen een bbb of een XT cassette, ik vroeg me af welke ervaringen jullie hebben met welke cassette.

Ik heb de poll nog wat uitgebreid zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.
Hou ook rekening met prijs, sleet,...
Last edited by nothing 's impossible on Mon 23 Aug 2004 19:22, edited 1 time in total.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Ik vind je poll eigenlijk een beetje eigenaardig...
Iedereen weet toch dat XT en XTR beter zijn dan een Deore of LX!?
Ik begrijp dan ook degene niet die daar op LX heeft gestemd... #-o

Twijfelen tussen XT en BBB is ook overbodig. BBB is bij mij een merk voor de, laat ons maar zeggen "lagere klasse"...
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

zelfde mening: eigenaardige poll
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Doe mij maar een sram7.0 met een 34er op...
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Doe mij maar de LX, die kan je tenminste nog uiteen halen zodat je allemaal verschillende kransjes hebt!
midas
Mountainbiker

Post by midas »

Mick wrote:Iedereen weet toch dat XT en XTR beter zijn dan een Deore of LX!?
Mick, kan je daar wat uitleg bij geven? Dat er meer engineering in XT en XTR zit (en dus beter schakelgemak) wil ik nog aannemen. Maar zit er bijv. ook verschil in de hardheidsbehandelingen of dergelijke?
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

anthonissenbart wrote:Doe mij maar de LX, die kan je tenminste nog uiteen halen zodat je allemaal verschillende kransjes hebt!
kan sram of een andere dan niet uiteen?
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Van Cot wrote:
anthonissenbart wrote:Doe mij maar de LX, die kan je tenminste nog uiteen halen zodat je allemaal verschillende kransjes hebt!
kan sram of een andere dan niet uiteen?
Bij een XT zitten de grootste tandwieltjes met een spider aan elkaar vastgeklonken ifv gewichtsbesparing.

Van Sram weet ik het niet! Ik doe op deze firma geen beroep meer sinds enige tijd wegens kwaliteitsredenen.
kassa
Mountainbiker

Post by kassa »

Bij het SRAM 9.0 cassette zijn in ieder geval de grootste tandwielen ook aan elkaar geklonken.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

ik verkies het toch op gebied van stivigheid, voor de derailleurs en shifters blijf ik anderzijds toch maar bij shimano.

Maar hangt er ook een beetje vanaf wat de prijzen bij van eyck zijn, ik neem de volgens mij beste onderdelen voor het geld dat ik wil geven.
Post Reply