gisteren ook afgekomen met mr c om de 40 km te komen rijden. Had er letterlijk en figuurlijk een hard hoofd in. Hadden savonds een feestje gehad in de badcave. Het was laat en zaat. Toen ik opstond was mijn maag het niet zo eens met de drank die er nog in zat. Zonder te eten begonnen en het viel me eigenlijk best mee. Volgens mij liep ik nog op de alcohol. Mr c. had er duidelijk meer moeite mee.
Vond het parcours eigenlijk best wel goed. Zaten andere stukken in dan dat ik gewend ben bij het vertrek vanuit holheide en dat was een goede verbetering. Pijltjes konden af en toe wat beter maar 1 keer fout gereden.
Bij de rust een banaan en suikerwafel naar binnen gewerkt en dat was al moeilijk. Jammer dat de bekende berg er niet in zat.
al met al vond ik het wel de moeite waard.
Zo 19/09/2010 Overpelt
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Bruce Wayne
- Mountainbiker
Als marathonrijder sta je de eerste tientallen kms wel onder druk door de speedkonijnen van de kortste afstanden die je hijgend als een paard en rood aangelopen op de nek zitten. Het is maar de vraag wat dit over de rooie gaan conditioneel oplevert maar terzake. Aan de eerste bevoorrading door de troep hongerigen gelaveerd en van dan af keerde de rust weer om uiteindelijk uit te monden in mijn hoogst persoonlijke privétoertocht, op enkele schaarse ontmoetingen met co-marathoniens na.
Jammer dat het aangekondigde zonnetje niet doorbrak maar het was toch weer genieten van het wondere landschap van bos en hei. Dit moet zowat de enige toertocht geweest zijn die perfect berijdbaar was, toch bijt het zand op de duur in de quadriceps. Mijn bandenkeuze: een geax mezcal voor en een harde schwalbe marathon achter, hiermee, zonder één enkele bevoorrading, de 100 uitgereden met op de loer liggende krampen in de bovenbenen. Volgende keer een extra bidon water meenemen.
Jammer dat het aangekondigde zonnetje niet doorbrak maar het was toch weer genieten van het wondere landschap van bos en hei. Dit moet zowat de enige toertocht geweest zijn die perfect berijdbaar was, toch bijt het zand op de duur in de quadriceps. Mijn bandenkeuze: een geax mezcal voor en een harde schwalbe marathon achter, hiermee, zonder één enkele bevoorrading, de 100 uitgereden met op de loer liggende krampen in de bovenbenen. Volgende keer een extra bidon water meenemen.
-
Gert
- Mountainbiker
Camelbak aanschaffen. Als ik met drinkbussen rij drink ik veel minder dan met de Camelbak. Slangetje is makkelijk toegankelijk en je dringt veel meer. De Camelbak op je rug voel je bijna niet dus ideaal voor lange afstanden.Oldie wrote:Als marathonrijder sta je de eerste tientallen kms wel onder druk door de speedkonijnen van de kortste afstanden die je hijgend als een paard en rood aangelopen op de nek zitten. Het is maar de vraag wat dit over de rooie gaan conditioneel oplevert maar terzake. Aan de eerste bevoorrading door de troep hongerigen gelaveerd en van dan af keerde de rust weer om uiteindelijk uit te monden in mijn hoogst persoonlijke privétoertocht, op enkele schaarse ontmoetingen met co-marathoniens na.
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
Ik sluit me aan bij de commentaar van Oldie. Ik heb ook de 100 gereden en inderdaad in het begin heel wat haasje over moeten ondergaan van de snellere mannen die de korte afstand reden. Zo heb ik 3 x in een grote groep uit Zonhoven gezeten. Dan vielt er ene, dan ging de andere zijn telefoon af ... Allez ja, in die single-tracks word je dan wat geforceerd om sneller te rijden, en vanaf 80 km bekoop je dit. Alhoewel ik dit beschouw als een extra training om nog méér dan 100 aan te kunnen
Na de 1ste bevoorrading had ik het parcours voor mij alleen. Zalig. Ik heb genoten van de 1ste tot de laatste meter. Prachtige natuur, veel paddestoelen
, duinen, zavelbakken, 100den bultjes, kronkelen en keren in de mulle bosgrond. Ik denk dat 90% offroad was. De bobijn was redelijk af bij aankomst.
Goede organisatie - bewaakte bikeparking - redelijke bepijling - goede gevaarsaanduidingen aan alle oversteken van de weg - splitsingen goed aangeduid.
10 euro is misschien wat op het randje van wat mag gevraagd worden. We kregen hier wel 3x een rijkelijk buffet voorgeschoteld en bevoorrading 2 en 3 hadden rijsttaart. Zeg nu zelf, het aantal keren dat je op een toertocht rijsttaart krijgt, zal je niet veel meemaken.
Enkel dat pechverhelpingsysteem moet iemand me eens uitleggen. Ik ben gestart zonder telefoonnummer mee te krijgen en af en toe kwam ik zo'n bordje tegen met een telnr op. Moeten we dat onthouden of zo ?
ps Ik ben ook gestopt aan het Duits kerkhof en even binnengegaan. 'k Was redelijk onder de indruk moet ik toegeven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_mil ... _in_Lommel
Na de 1ste bevoorrading had ik het parcours voor mij alleen. Zalig. Ik heb genoten van de 1ste tot de laatste meter. Prachtige natuur, veel paddestoelen
Goede organisatie - bewaakte bikeparking - redelijke bepijling - goede gevaarsaanduidingen aan alle oversteken van de weg - splitsingen goed aangeduid.
10 euro is misschien wat op het randje van wat mag gevraagd worden. We kregen hier wel 3x een rijkelijk buffet voorgeschoteld en bevoorrading 2 en 3 hadden rijsttaart. Zeg nu zelf, het aantal keren dat je op een toertocht rijsttaart krijgt, zal je niet veel meemaken.
Enkel dat pechverhelpingsysteem moet iemand me eens uitleggen. Ik ben gestart zonder telefoonnummer mee te krijgen en af en toe kwam ik zo'n bordje tegen met een telnr op. Moeten we dat onthouden of zo ?
ps Ik ben ook gestopt aan het Duits kerkhof en even binnengegaan. 'k Was redelijk onder de indruk moet ik toegeven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_mil ... _in_Lommel
voor 't eerst daar in overpelt aan de start en 't heeft mij echt verrast.
Heel veel offroad en slingerende singletracks door bos en hei en af en toe een zanderige molshoop.
De bepijling kon op sommige plaatsen duidelijker of meer, voor de rest zat deze tocht goed in elkaar.
Weer een leuke voormiddag op de fiets gehad
Heel veel offroad en slingerende singletracks door bos en hei en af en toe een zanderige molshoop.
De bepijling kon op sommige plaatsen duidelijker of meer, voor de rest zat deze tocht goed in elkaar.
Weer een leuke voormiddag op de fiets gehad
Strange, herder - op lange afstand krijg je meer oog voor het decor. Die reusachtige paddestoelen (rood met witte stippen) kwamen net uit een kleurboek en dat reusachtig militair kerkhof: dat was even slikken. Ik ben tot voorbij de ingang gereden om vast te stellen dat het om een Duitse begraafplaats ging.Enkel dat pechverhelpingsysteem moet iemand me eens uitleggen. Ik ben gestart zonder telefoonnummer mee te krijgen en af en toe kwam ik zo'n bordje tegen met een telnr op. Moeten we dat onthouden of zo ?
De noodnummers lagen op de inschrijvingstafel. De inrichters verdienen alle lof, om van kidstoer tot marathon ingoede banen te leiden moet je uit je pijp komen.
- Lander2009
- Mountainbiker
Post by Lander2009 »
Ik ook de 100 gedaan en geen problemen gehad onderweg. Camelbak mee en mijn 3 liter was volledig op aan de aankomst. 3 bevoorradingen was voldoende. Elke marathonrijder heeft toch een koekske of iets anders op zak?? Bepijling was goed en de tocht was best wel zwaar. Tot volgend jaar! 
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Neen, want over het algemeen zijn er op een marathon van 100km 4 bevoorradingenLander2009 wrote:Elke marathonrijder heeft toch een koekske of iets anders op zak??
- Lander2009
- Mountainbiker
Post by Lander2009 »
website checken op voorhand hè. Kan soms nuttig zijn.madskatingcow wrote:Neen, want over het algemeen zijn er op een marathon van 100km 4 bevoorradingenLander2009 wrote:Elke marathonrijder heeft toch een koekske of iets anders op zak??