Zo 19/09/2010 Overpelt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
The Greyhound
Mountainbiker

Post by The Greyhound »

Hallo bikers,

Een update voor de TT van morgen.
Alles is uitgepijld en goed te berijden. De stukken met los zand zijn minder zwaar als andere jaren, maar laat je toch maar niet verrassen! #-o
Zoals steeds uitgebreide bevoorradingen en het weer zou ook in orde moeten zijn zie: http://www.foreca.nl/Belgium/Lommel?details=20100919

We zijn er klaar voor en hopen op een massale opkomst!

Tot morgen.
The Greyhound
Mountainbiker

Post by The Greyhound »

Erik.B wrote:- Volgens de kalender van mountainbike.be enkel afstanden vanaf 60 - tot 100 te doen: http://www.mountainbike.be/kalender.php
volgens de site van fietspromo alle afstanden vanaf 10 Km: http://www.sport.be/cycling/fietspromo/nl/

Welke is juist ???
De (juiste) afstanden:

80 en 100 km: vertrek tussen 7u30 en 9u
20km, 40km, 60km en kidstoer: vertrek tussen 8u en 10u30

CU
Jentek
Mountainbiker

Post by Jentek »

Deze morgen na 2 jaar nog eens op de mtb gereden, amai dat was wennen. mooie tocht, alles perfect in orde, mooi parcours. Van thuis uit vertrokken, 64,4km aan 24,2 gemiddeld.
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Ook nog eens naar Overpelt afgezakt deze morgen, had wel wat meer verwacht van deze toer, voor de bevoorrading best te doen erna heel veel karresporen was zeker meer uit te halen.
Organisatie en bepijling was ok
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

het leek of je rondjes aan het rijden was, telkens terug die brede paden en weinig single track, heb toch al mooier ritten gereden daar....
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik vond de rit zeker niet slecht, alleen die onnozelaar die vanaf de start in mijn wiel is blijven hangen en tijdens de single tracks te weinig afstand hield...
als dat zo 12 km duurt begin ik toch lichtjes geirriteerd te geraken, dus ff een goeie sprint ingezet en t was in orde.

vond het wel een leuke rit
Jef1978
Mountainbiker

Post by Jef1978 »

Wij hebben de 40 km gedaan en hebben ons niet verveeld! :-D
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

Ook de 40 gereden hier. De gekende stukken in omgekeerde richting. Vond het ook niet het beste wat er uit de streek te halen is, maar er zijn waarschijnlijk verplichtingen wat betreft de te volgen paden. Heb het echter wel gehad voor deze streek nu, als je op voorhand weet wat er komen gaat is de lol eraf. :( De organitatie was wel in orde, enkel de bepijling vond ik niet overal even duidelijk. Pijlen voldoende alleen de plaats waar ze hingen was niet altijd de beste. :roll:
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

Ik ben vertrokken voor de 80km. Alles was goed te rijden maar ergens juist na de splitsing tussen 40-60-100 en 20-80 verkeerd gereden. Ik moest schuin de straat over het bos in maar ben links gegaan. Was niet goed aangegeven dus een heel stuk omgereden. Daarna een biker van de organisatie tegen gekomen en hij is met mij terug gereden naar de juiste plaats. Bedankt voor de hulp! Dan op het einde last van men knie gekregen dus de laatste splitsing toch maar de 60 gevolgd ipv de 80-100. Ik kwam aan en ik had maar net 60km op de teller dus iets klopte er niet. Of mijn tellerke af en toe niet geteld of iets anders maar het was leuk.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

De 100km afgehaspeld. Parcours ging in tegengestelde richting van vorig jaar, met hier en daar de nodige wijzigingen, waardoor ik deze editie toch een stuk zwaarder vond. Veel singletrack en mooie paden. Petje af voor de parcoursbouwer.

Goede bewegwijzering ... tot bevoorrading drie. Al de eerste km na deze bevoorrading drie keer verkeerd gereden (!). Pijltjes waren ofwel dubbelzinnig : moest je nu het fietspad volgen vóór de brug (toen kwam ik opnieuw aan de derde bevoorrading uit), of moest je over de brug? Eenmaal over de brug : niks te zien. Terug gereden, en opnieuw over de brug : pijltje stond op 20cm van de grond. Een stukje verderop waar we het bos in moesten : weer van dat. Even verderop bij het bord 'nog 5km', moest je plots de weg oversteken. Dat pijltje was amper zichbaar en wees niet naar links, maar stond 90° dwars op de rijrichting. Even met je ogen knipperen en je had het gemist.

De bevoorradingen : drie stuks op een afstand van 100km is echt pover, een vierde was meer dan welkom. Ook de spreiding kon wat beter. De eerste na 23km, tweede na 40km en de derde ... na 70km. Veel gemopper en geklaag, blijkbaar waren er nog die scheel zagen van de honger en dorst.

Dat het zwaarder was dan verwacht bleek toch uit de vele parcours- afsnijders die ik ben tegengekomen ... je rijdt iemand drie keer voorbij en dan staan ze nog voor je aan bevoorrading :roll:

Voor de rest, top! Volgend jaar zeker terug!
Post Reply