Vr 17/09/2010 Sint-Maria-Horebeke :: Nightbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Gisterenavond voor de 2de maal op rij de tt in Horebeke gereden.
Het was een minder droge editie dan vorig jaar maar daarom niet minder leuk. Kunnen zien waar je rijdt is inderdaad van groot belang. Toch af en toe bikers de grond zien kussen (ik trouwens ook 1 x). #-o #-o
Blijft toch altijd een goede sfeer. Pittige klimmetjes, goede bevoorradingen, duidelijke bepijling, afspuitstand ok, lekkere hotdog en nog een binnenband.
Bedankt aan de mensen van de organisatie alsook aan Vivkemobiel en Jantje (die we af en toe wel eens kwijt waren) voor het gezelschap. =D> =D> =D>
Tot volgend jaar !!!
Myddy
Mountainbiker

Post by Myddy »

Hey! Waar kan je de foto's bekijken?
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai ziet Horebeke by midnight!

Post by StrammerMax »

Vrijdagavond hier ook komen rijden. Met de rit van m’n werk naar huis erbij heeft me dit wel 140 autokilometers gekost, de verste verplaatsing ooit voor een toertocht! Ik was eigenlijk te laat, kon dan nog geen parkeerplek dichtbij vinden, moest m’n lampen nog op de fiets zetten en hoopte dat ik niet voor niks was gekomen! Toch nog kunnen inschrijven en vertrekken. Het landschap was bijzonder mooi: zwart, zwart, zwart en nog eens zwart en het oranje schijnsel van straatlampen! Op sommige plaatsen was het stikdonker, zelfs daar waar huizen stonden. Voor mij was de tocht meer dan zwaar genoeg met al die hellingen. Kan niet missen, vermits we in Maarkedal reden. Ik heb hier dit jaar de Herdermarathon voor het eerst meegedaan. Ik herkende ook stukken terug van toen ik hier een jaar of drie geleden met een kameraad eens een stuk van de Ronde van Vlaanderen ben komen rijden vanuit Oudenaarde. Volgens mij komt de afdaling over een brede kasseiweg daar ook in. De toer was een afwisseling van verharde wegen en veldwegen. Een degelijke verlichting was echt wel nodig. Ik ben onderweg nog een koppel tegengekomen die qua verlichting echt niet uitgerust waren voor zo’n nachttocht! Het was wel de eerste keer dat ze ’s nachts reden. Ik denk dat ze van de streek waren, want ze schenen de mensen aan de bevoorrading te kennen. Ik had niet gelezen dat je de bonnetjes alleen onderweg kon inruilen voor een Adriaan Brouwer! Vorige vrijdag in Gavere kennis gemaakt met de Valeir! Maar bier tijdens de rit vind ik toch maar niks! Ik ben zo onlangs met mijn benevelde kop overkop gegaan! De bevoorrading was ruim met fruit, koeken, peperkoek en energiedrank. Dan weer op pad door de maanverlichte nacht. Het was verdomd koud! Leuk was dat hier en daar bepaalde plaatsen gemarkeerd waren met kaarsen in flessen of fakkels. Zo in het begin naast die afdaling om een smal kasseienpaadje. Twee jonge vrouwen reden er met het nodige geroep (gegil?) naar beneden! Naar het einde toe waren er al veel kaarsen uit, waaronder ook de mijne!

Het jeneverke aan een tweede stop was ook leuk! Maar vooral de locatie intrigeerde me! Dat waren de binnenkoer en de schuren van een oude hoeve. De muren waren opgetuigd met oud landbouwalaam. Een zeer mooie plek. Vanaf die stop heb ik niet veel bikers meer gezien! Degenen die beweren dat er geen modder lag, mogen mij eens vertellen hoe het er ginder dan uitziet als die er wel ligt! Mijn schoenen hingen vol modder en mijn bike zag er niet meer uit! Zo’n kleverig goedje dat overal aan blijft hangen! En als je vanuit de velden op de asfalt komt, dan vliegen de klodders modder je om de oren! Aan het einde werden we zo nog over een pad door een maïsveld gestuurd. Daar lagen grote plassen die nauwelijks te ontwijken waren. Welke idioot komt hier nu nog zo laat biken, heb ik gedacht. Maar ik was niet alleen, af en toe werd ik ingehaald. Het was al over middernacht toen ik arriveerde, bijna halfeen denk ik! Een cola en een Ename Trippel gedronken, de hot-dog opgegeten en als presentje een zak met catalogus van BBB, een staaltje broekzalf en een binnenband gekregen. Om dan de lange rit naar huis aan te vatten! Ik was pas om drie uur thuis! En dan moest ik nog douchen en mijn spullen in orde brengen om vandaag te gaan biken in Mol (en alvorens naar daar te vertrekken genoodzaakt geweest m’n bike eerst te kuisen en te ontdoen van half Horebeke wat mee in het putteke spoelde). Die paadjes daar liggen me toch beter dan de smalle weidesporen in Oost-Vlaanderen. Maar ik ben weer eens op een plaats geweest waarvan ik anders nooit het bestaan zou vermoed hebben! Het was toch zwaar na een lange werkweek en de nachtelijke opkuis na herstellingswerken aan m’n huis.

Bulls69, ik ben dus gekomen, maar zoals gezegd zeer laat vertrokken en nog veel later weer toegekomen! De tent zat anders nog goed vol! Er zat nog een delegatie Herders.

Aan de man en de vrouw met de ondermaatse verlichting heb ik beloofd om de link naar de site met die lampen hier te plaatsen. De link naar de website staat hieronder, maar ik heb het zaklamp-model en dat kan ik niet meer terugvinden. Het kost iets meer dan ik vermoedde, maar zeker geen duizend euro zoals sommigen hen hadden wijsgemaakt! http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

^^ Meer moet er niet over gezegd worden...

Was een zeer mooi en goed georganiseerd ritje...

En ja ook 1 maal de grond (modder) gezien :lol:
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Re: Papegaai ziet Horebeke by midnight!

Post by Bulls69 »

StrammerMax wrote: Bulls69, ik ben dus gekomen, maar zoals gezegd zeer laat vertrokken en nog veel later weer toegekomen!
Dan moeten we u juist mislopen zijn, das jammer. Wij zijn met 2 bikers vertrokken rond 20u30 en waren terug in de tent om 23u30 (na de broodnodige afspuitstand eerst te gebruiken :wink:), rond 0u20 zijn wij terug naar huis vertrokken, om 2u30 eindelijk in mijn bedje kunnen kruipen voor een hazenslaapje van 2,5u, moest om 5u terug opstaan om met de vroege te gaan werken #-o
StrammerMax wrote: Aan de man en de vrouw met de ondermaatse verlichting heb ik beloofd om de link naar de site met die lampen hier te plaatsen. De link naar de website staat hieronder, maar ik heb het zaklamp-model en dat kan ik niet meer terugvinden. Het kost iets meer dan ik vermoedde, maar zeker geen duizend euro zoals sommigen hen hadden wijsgemaakt! http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489
Ik zal u even op weg helpen, ik denk dat de volgende link uw verlichting is, 900 lumen LED Flashlight(klikkerdeklik) kostprijs 54€
De verlichting in de link die StrammerMax vermeld hebben we zelf al een jaar met zeer grote tevredenheid in gebruik, wij gebruikten vroeger 3 Sigma lampjes die nu ruimschoots overtroffen worden door 1 LED lampje van Magicshine. Ben vrijdag onderweg nog aangesproken geweest door iemand die vroeg "vanwaar deze krachtpatser kwam" en zoals zovelen verschieten ze hun een bult dat het niet meer kost dan 60€. Ik heb hier al wat over geschreven in een ander topic, voor meer info(klikkerdeklik)

Dan terug on topic, de toertocht voor de eerste keer hier gereden, amaai mijn pet, het was te merken dat dit de Vlaamse Ardennen zijn, chique gedaan, zoals StrammerMax al vermelde met alle extra randverlichting en dan die ludieke spandoeken zoals na de eerste steile helling "GOED ZOT" was hier echt wel op zijn plaats, dan aan de splitsing vroeg ik nog aan mijn brother of hij liever voor de 25km ging aangezien hij een maand geen fiets gezien had, maar door de spandoek met "25km = VOOR WATJES" te zien kon hij niet anders dan voor de 37km te gaan, je kan thuis toch niet navertellen dat je de watjestocht gereden hebt was zijn commentaar :lol: Hij is later op de tocht zichzelf wel enkele tegengekomen.
Onderweg ook enkele zeer jonge kids met de papa tegengekomen waarvoor ik mijn petje afdoe =D> . Onderweg aan alle gevaarlijke oversteekplaatsen seingevers of zelfs politie =D> =D> =D>
Een ruim verzorgde bevoorrading waar je aan de Romantoog buiten het streekbier ook een vers getapte cola kon drinken =D>
Het was de verplaatsing vanuit Vlaams Brabant meer dan waard, een dikke pluim voor de organisatie en zeker tot volgende jaar.

Ik zal maar stoppen of ik ga onze StrammerMax nog overtreffen in de lengte van mijn verslagje :wink:
@Strammermax, misschien tot aanstaande vrijdag voor de volgende avondrit in Halle, ik moet de zaterdag niet werken dus moest je present zijn kunnen we iets langer wachten op de après.
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Vanuit de organisatie willen wij alle 441 deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid.
We hopen dat jullie ervan genoten hebben en verwelkomen jullie graag opnieuw volgend jaar.
Vanaf morgen start de zoektocht naar een nieuw en uitdagend parcours.

Tot volgend jaar!
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Vrijdagavond samen met Patje2 naar Horebeke afgezakt.
Iets na half 9 vertrokken en 20 voor 11 binnen.
Was een redelijk pittige tocht, vooral omdat het in't donker moeilijk in te schatten is hoe lang een klim zal duren :wink:
Heel goe geamuseerd en op den après nog wat blijven hangen, en eens rondgekeken of Strammermax niet aanwezig was. Maar zoals te lezen in zijn verslag stond die met de late :lol:
Iets na middernacht zijn we huiswaarts gereden en toen kwamen er nog deelnemers uit dat smalle straatje recht tegenover de kerk.
Soms redelijk snelle stukken bij, een goei verlichting is dan zeker zo belangrijk als ne goeie fiets en benen :roll:

Aan de organisatie =D> =D> =D> Prachtig werk geleverd, het was de verre verplaatsing zeker waard. Tot de volgende !
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Pittig tochtje mooie streek zeer afwiseld (donker en zwart) samen met jinba ittai (lees in het wiel van) de tocht komen afwerken onderweg 2 adriaan brouwers en jenever dat spandoek van op de eerste helling had bij het buiten rijden van deze mooie hoeve moeten hangen weer eens een onvergetelijke avond tocht
d-shack
Mountainbiker

horebeke

Post by d-shack »

het was idd één van de betere nightrides en de trip vanuit antwerpen meer dan waard. hier en daar was het wel opletten voor de juiste bepijling,pijlen van verschillende tochten, hierdoor hebben wij de helling (richting 37km) net na de splitsing 2keer tegengekomen en hebben we er 42km van gemaakt. :-?
5km voor de bevoorrading kreeg de tocht voor mij nog een extra dimensie nadat de bouten van mijn zadel waren afgebroken en ik zonder zaal tot de bevoorrading moest bollen, uiteraard met de nodige grimassen van mijnentwegen en de nodige commentaren van de mede bikers en passanten. hierbij wil ik dan ook mijn dank betuigen aan de boer die mij van de nodige tools voorzien heeft om dit euvel op te lossen.
volgend jaar zeker terug van de partij.

grtz D
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Post Reply