Scott Genius 20 2010 - customized by S-Bikes

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

Trail2rr wrote:Standaard wielset is witte velgen en witte naven; iets teveel van het goede voor mij.
Vind het ook minder mooi al die witte onderdelen op de Genius. Terrecht dat je de wielen dan om die reden hebt omgezet, maar ik denk ook dat de wielen nu een stuk lichter zijn. De standaard XR15 wielset van de Genius 10 wogen bijna 2kg. Ik ben daarom overgegaan naar een DT Swiss Tricon wielset. Daar zijn alleen de spaken wit van. Jammer dat die Fox zo goed is, anders was daar ook al iets zwarts in gekomen ;-).

Je zou in de toekomst nog een Truvativ Noir red-wine crankset erin kunnen zetten met een sram casette, en dan is ie helemaal af. Maar het is nu ook al een prachtige machine. Ben benieuwd naar je eerste indrukken van het rijden.
Trail2rr
Mountainbiker

Post by Trail2rr »

eiri wrote:
Trail2rr wrote:Standaard wielset is witte velgen en witte naven; iets teveel van het goede voor mij.
Vind het ook minder mooi al die witte onderdelen op de Genius. Terrecht dat je de wielen dan om die reden hebt omgezet, maar ik denk ook dat de wielen nu een stuk lichter zijn. De standaard XR15 wielset van de Genius 10 wogen bijna 2kg. Ik ben daarom overgegaan naar een DT Swiss Tricon wielset. Daar zijn alleen de spaken wit van. Jammer dat die Fox zo goed is, anders was daar ook al iets zwarts in gekomen ;-).

Je zou in de toekomst nog een Truvativ Noir red-wine crankset erin kunnen zetten met een sram casette, en dan is ie helemaal af. Maar het is nu ook al een prachtige machine. Ben benieuwd naar je eerste indrukken van het rijden.
Deze wielset is inderdaad een stuk lichter dan de standaard en in combinatie met de naven heel lichtlopend en toch heel stijf en stabiel (als zal vooraan de 15mm QR as er ook wel voor iets tussen zitten). Tesamen met met de Formula R1's is er toch een halve kilo afgegaan van het standaard totaalgewicht (desalniettemin, t'is nu vooral aan't ventje erop om zijn gewicht na deze lange winter op punt te stellen).

Na een drietal TT's om te "wennen" en de fijnafstelling in orde te krijgen, zie ik me eerder op korte termijn het zadel te vervangen omdat dat nogal hard is. Voor de rest, op de doorsnee Vlaamse TT is dit een vliegend tapijt over alle veldwegels die je voorgeschoteld krijgt. En op asfalt maak je er gewoon een hardtail van via de Twinloc, ontzettend handig. Nu hopen dat het snel beter weer wordt om de Ardennen te proeven...
lowflyer
Mountainbiker

Post by lowflyer »

Biedt die fiets niet teveel veerweg voor TT's in het Vlaamse ?
Heb je niet het gevoel van in een Amerikaanse slee te zitten ?
Hoe zit het met het rendement wanneer je in groep rijdt tegenover XC fietsen ?
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

lowflyer wrote:Biedt die fiets niet teveel veerweg voor TT's in het Vlaamse ?
Ja-nee-mnder

De genius is geen echte xc fiets, dus daar moet je hem ook niet voor inzetten als het puur om prestatie gaat. Het is echter een goede all-round fiets waarmee je nagenoeg overal gemiddeld goed mee uit de voeten komt.
Jempy One
Mountainbiker
Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000

Post by Jempy One »

eiri wrote:
lowflyer wrote:Biedt die fiets niet teveel veerweg voor TT's in het Vlaamse ?
Ja-nee-mnder

De genius is geen echte xc fiets, dus daar moet je hem ook niet voor inzetten als het puur om prestatie gaat. Het is echter een goede all-round fiets waarmee je nagenoeg overal gemiddeld goed mee uit de voeten komt.
Voor mij zeker niet. Zelfs in het Vlaamse land zet ik de demper volledig open. Als het wat rapper mag gaan, dan wordt de epic meestal uit de stal gehaald. Het voordeel van de genius is dat je die veerweg altijd ter beschikking hebt.
Post Reply