De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
cannondaleboy
Mountainbiker

Post by cannondaleboy »

freezy wrote:
cannondaleboy wrote:op het bk malmedy
dag voor de wedstrijd rijd ik een paar toertjes op het parcours het was vetig en in een steile afdaling pakte ik iets te veel men voorrem en men band gleid van voor weg en over de kop
ik had schaadwonden op knieen elebogen sleutelbeen en op mijn heup
en een paar blauwe plekken :p
waar ik tijden de wedstrijd veel last heb van gehad
Waarschijnlijk waren uw vingers ook geraakt want blijkbaar gaat typen zonder schrijffouten ook niet al te goed meer....
kan zijn :p
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

3u geleden, fiets uit de garage gehaald, wilde mijn fiets nemen om op te stappen en gleed uit op een ijsplekje op mijn oprit. Toch maar thuisgebleven, ouch.

Tis gevaarlijker op de weg dan in't veld :evil:
AntiFlag
Mountainbiker

Post by AntiFlag »

toen ik 6 jaar was, mijn eerste bmx. was goe aant crosse op de camping en kom op een kruispunt, zie een auto kome, pak mijne rem goe stevig vast om ne goeie slipper te make me mijn achterwiel ( dacht ik ). Maar het was mijn voorrem, dus ik vlieg over mijn stuur, en mossel, me mijne kop tege een autodeur van een onfortuinelijke hollander.. die ree ook gwn door.. veel koppijn gehad.. schone deuk in zen deur ook..

en dan op mijn 19, nog ni zo lang gelede eigenlijk, me mijne mtb, tege 40 km/u tege een andere fietser (!) die aan de verkeerde kant van het fietspad reed.. Gans mijne voorkant kapot. Maar nooit iets gebroken door fietsvalpartijen.
barcafan
Mountainbiker

Post by barcafan »

ik ben nu een 3 tal jaar aan het atb rijden .
al een paar maal gevallen en schuivers gemaakt . (hoort erbij :-D )
enkel wat schaafwonden en blauwe plekjes gehad . ni erg .

maar zondag in peer na een 8 tal km met over een boompje te springen . toch iets verkeerd ingeschat denk ik .
ook de eerst keer dat ik met de corratec airtech reed . ( nog niet gewend waarschijnlijk )

voet aan de grond moeten zetten . en patat knie kapot .
diagnose voorlopig ; kruisband afgescheurd . en minisus stuk .
maandag al een kijkoperatie .
en gaan ze de miniscus al herstellen en kijken of er nog iets aan de hand is . de kruisband is voor later .
dus voorlopig zal ik niet meer op mijn fietske kunnen rijden . :cry:
crosskonijn
Mountainbiker
Location: twee wielen, een frame, en nog wat andere onderdeeltjes

Post by crosskonijn »

^^ outch das minder.

vandaag stomweg vastgelopen en aangezien ik net andere spd's heb niet tijdig voetje kunnen zetten :lol: resultaat. zachte plof op moeder aarde :P
was alvast beter dan paar dagen geleden toen mijn achterwaartse "salto" mislukte :roll: teveel naar achter geleund bij sprong waardoor ik achteruit tuimelde... bahalve dat mijn lucht uit men longen geperst was blijkbaar niets aan overgehouden.

vallen hoort wellicht bij mtb. wel, toch als je zo zot als ik wil rijden =P~
no pain, no gain...
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

paar weken terug

Ander stuur gemonteerd, klein noodgeval in huis (opgelost...), terug naar de bike wat "teveel" gehaast... en stuurpen vergeten vast te zetten...

Technisch parcourske, jaja wiel rechtdoor, stuur naar rechts. Niks overgehouden van schade, gelukkig maar.
barcafan
Mountainbiker

Post by barcafan »

barcafan wrote:ik ben nu een 3 tal jaar aan het atb rijden .
al een paar maal gevallen en schuivers gemaakt . (hoort erbij :-D )
enkel wat schaafwonden en blauwe plekjes gehad . ni erg .

maar zondag in peer na een 8 tal km met over een boompje te springen . toch iets verkeerd ingeschat denk ik .
ook de eerst keer dat ik met de corratec airtech reed . ( nog niet gewend waarschijnlijk )

voet aan de grond moeten zetten . en patat knie kapot .
diagnose voorlopig ; kruisband afgescheurd . en minisus stuk .
maandag al een kijkoperatie .
en gaan ze de miniscus al herstellen en kijken of er nog iets aan de hand is . de kruisband is voor later .
dus voorlopig zal ik niet meer op mijn fietske kunnen rijden . :cry:
tijdens de kijkoperatie van maandag zagen ze dat de kop van mijn scheenbeen vervormd was . dinsdag ct scan laten doen . vandaag de uitslag gekregen . resultaat :
maandag opnieuw onder het mes . dubbele breuk scheenbeenkop .
dit was op de foto's niet tezien maar wel zeer duidelijk tijdens de ct scan.

nog wel goed nieuws gehad . kraakbeen hebben ze kunnen herstellen en de kruisband was niet afgescheurd . enkel een beetje verrokken .

man man miserie miserie
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

Ik ben al een paar keer gevallen maar nog nooit aan echt hoge snelheid.

De gevolgen zijn nog nooit erger geweest dan wat schaafwonden of blauwe plekken en wat stijve spieren of een zere rug de dagen er na, en wat lichte schade aan mijn fiets of uitrusting.

Ik ga zeker niet zeggen dat ik nooit zwaar ten val kan komen, maar ik neem nooit onnodige risico's, en ik draag ALTIJD mijn fietshelm.
Op die manier kun je toch al een en ander vermijden.

En neen, ik voel mij geen mietje omdat ik voorzichtig rijd. [-X
Ik heb gewoon geen zin om zwaar te vallen en dan door een breuk of zo enkele maanden NIET te kunnen rijden.

Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ooit tegen 90km/u van de Grossglockner in Oostenrijk naar beneden gekomen met de mountainbike over het asfalt.
Ben beginnen remmen voor een bocht maar jammer genoeg overkop gegaan en de breedte van 4 baanvakken in een bocht in de lucht geweest.
Op mijn rug en linkerelleboog terechtgekomen en met mijn pothelm tegen het asfalt op 10cm van die kleine betonnen duikerkes en op +/_ 1m van ne vrij grote afgrond.
Geprobeerd op te staan langs links wat niet lukte, uiteindelijk recht geraakt en nog op de fiets gekropen om met 1 hand naar beneden te rijden.
's Avonds pas foto's gaan laten nemen op aandringen van de hospita en het enige wat ik er aan overgehouden heb, was een gebroken linkerelleboog.

WREED veel geluk gehad dat ik mijn pothelm had opstaan want die was volledig verbrijzeld.

Daarna 13jaar niet meer op een fiets gezeten. #-o
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

ooit als ik nog een jaar of 14 was, met mijn pa met de fiets naar de zee gereden. via een paar omweggetjes gestrand op 90km. daar op de camping toegekomen en iets gedronken in de cantine, en khad nog zin om wa te rijden, dus nog toerke gereden opt gemak met de fiets van papa, en daarmee boenk op mijn smoelke gegaan een tandje kwijt :lol:

das op de moment mijn enige accident met de fiets.
Post Reply