Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Rookie
Mountainbiker

Re: Cannondale F600 --> goe materiaal?

Post by Rookie »

Jack77 wrote:Die verwachtingen zijn altijd erg lastig voor mensen die pas beginnen MTB'en. Sommigen stoppen er na een tijdje mee omdat ze het om diverse redenen toch maar niks vinden, anderen blijven rijden. Van die laatsten blijven sommigen dan weer jarenlang rustig TT's doen, sommigen ontpoppen zich tot racers of marathonist, terwijl nog anderen kiezen voor andere "subdisciplines": freeride, downhill...

Dat je op de baan rijdt, wil in dit opzicht nog niet zeggen dat je zal blijven MTB'en, al geeft het wel je voorkeur voor fietsen als sport in het algemeen weer. Da's toch al iets. En dat je hier tijd spendeert om je te informeren wijst er mss ook al op dat het in theorie alvast geen impulsieve bevlieging is.

Maar goed, welke bike kies je dan? Een beginnersmodel, zodat je niet te veel geld kwijt bent wanneer je er mee stopt of het enkel bij een occasioneel ritje blijft, of een geavanceerd model dat je veel kost, maar wel eventuele sportieve aspiraties aankan? Goeie vraag, waar enkel jijzelf een antwoord op kan geven. d'Er is in ieder geval veel grijs tussen zwart en wit...

Succes met je zoektocht en veel plezier met het biken.

Vragen zijn steeds welkom. d'Er zal hier altijd wel iemand zijn die er blijf mee weet.
Inderdaad Jack ... het is uiteindelijk ikzelf die bij mezelf moet nagaan hoeveel ik eraan wil spenderen en hoeveel "de investering" gaat opleveren. Er is inderdaad véél grijs tussen zwart en wit. Wat ik alvast weet: ik fiets grààg, en deins er dan ook niet voor terug om de tikker eens wat toeren te laten draaien, en eens goed te zweten. Maar ik heb niét de ambitie om aan wedstrijden mee te doen, zelfs nauwelijks om me te meten met andere (buiten nu en dan eens een vriend waarmee ik ga fietsen). Ik heb een andere competitiesport waar ik me kan uitleven.

Niet supermoeilijke keuze, de vraag is enkel "hoeveel budget wil ik vrijmaken" , maar ik denk dat de meeste hier wel met die vraag zitten :lol:

Maar wat ik allezins wil verhinderen, en vandaar mijn vragen: ik wil niet teveel geld geven aan iets wat het niet waard is. [-X

Bedankt voor de antwoorden !
Last edited by Rookie on Fri 13 Aug 2004 01:11, edited 1 time in total.
Rookie
Mountainbiker

Post by Rookie »

mani wrote:Ik heb zelf de f600 en ben er meer dan content van. En ben niet alleen want we zijn met 3 en alledrie zeer content. Enigste minpunt is de trapas.
Maar die vervangen is niet zo duur.Heb nu bijna 1600km en nog geen stukken gehad (buiten trapas).
Mag ik vragen in welke mate jij fietst, mani? Ik bedoel, hoe vaak (1x per week, 1x per maand, ...), ben je sporadische of is het toch je echte hobby ... ga je soms speciale uitstappen maken om te kunnen mountainbiken, bv naar ardennen, of is het enkel in je eigen streek?

Niet dat ik zo nieuwsgierig ben hoor, maar ik zou graag mezelf daar dan tegenover plaatsen.
Rookie
Mountainbiker

Post by Rookie »

Een Trek 6500 is waarschijnlijk ook geen slechte fiets? Well iets goedkoper dan die Cannondale (maar ook iets minder mooi).
Wat vinden jullie daarvan?
Zou ik dat durven nemen met schijfremmen, wetende dat ik wel graag een gat in een band herstel, maar eigenlijk niet weet of je dat zelf kan met schijfremmen?
Ik las ook op een site dat je een fiets met schijfremmen niet zomaar op elke manier mag vervoeren met je wagen?
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Tuurlijk kan je nog zelf je band herstellen als je schijfremmen hebt...
Het enige dat je moet doen, is als je je fiets vervoert en je neemt je wielen eruit, is een plastiekske tussen je remklauw steken. Die worden normaal meegeleverd met de fiets.
Anders zou je je remmen per ongeluk kunnen dicht trekken en niet meer open krijgen. Voor de rest is er daar niks speciaals aan...
Last edited by TJ! on Sat 14 Aug 2004 18:30, edited 1 time in total.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

TJ! wrote:Voor de rest is er daar niks speciaals aan...
... buiten de zaak goed onderhouden en in de eerste plaats goed te laten afstellen.

Die Trek 6500 lijkt mij OK materiaal.
Rookie
Mountainbiker

Post by Rookie »

Nog eens een technisch vraagje: wat betekent een "oversized" kader?
Wat zijn de voordelen/nadelen dervan?

En wat betekent XC juist?
untriedrope
Mountainbiker

Goede koop cannondale bad boy?

Post by untriedrope »

Ik kan deze fiets kopen voor 900 euro :) Maar ik heb mijn twijfels over de afmontage en ik heb het gevoel dat ik meer voor de naam cannondale betaal dan voor de kwaliteit van de afmontage :-?

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ben je van zin deze fiets als MTB te gebruiken??
untriedrope
Mountainbiker

Post by untriedrope »

ik wil de fiets voornamelijk in de stad gebruiken
crosserke
Mountainbiker

Post by crosserke »

Het prijsverschil zit meestal in de vork. Als er en headshok fatty in zit dan is dat zeker niet teveel geld. Er kan ook een vaste vork inzitten dan denk ik niet dat dat nog een koopje is.
Post Reply