Remwerking vind ik ronduit slecht wanneer ik vergelijk met mijn XT setje op mijn andere bike .Ik kom met de magura's nog niet in de buurt van de XT's qua remkracht...ik ga de wincutters er dan ook afgooien en er originele magura schijven op plaatsen...voorrem pulseert trouwens ook erg, zo erg zelfs dat mijn voorwiel begint te trillen bij doorremmen...
steph wrote:saiko wrote:niet alleen het oppervlak van de schijf bepaald wie het beste remt.Tom-s wrote:Als je de remoppervlakken van de hope's vergelijkt met dat van de alligator's/ashima's dan is duidelijk te zien dat deze bij hope een stuk groter is. Hope zal dus beter remmen.
Ik heb beide schijven gehad en ik vond de alligator beter (afhankelijk van de gebruikte remmen)
Alligator voert door zijn vorm sneller het slijk af wat betere remprestaties geeft in de modder.
Alligator koelt ook sneller af waardoor ze beter werken in lange afdalingen.
Nu het zijn beide geen slechte schijven als je moet vergelijken met een BBB of Avid schijf :)
Alligator vind ik persoonlijk net ietsje beter
alligator beter in lange afdalingen??? laat me niet lachen: had voorheen Magura marta 160mm schijven voor en achter,vrv door 160mm en 180mm alligator's en ik wat ik vroeger niet had maar nu wel is dat ik na lekkere afdaling(hier in de Vogezen) een ei kan bakken op die schijven!!! remwerking iets minder en vooral een minder geruststellend gevoel... Zelfs niet heel lange afdalingen geven blauwe schijven +net geen fading![]()
Gevolg is dat ik die Alligators(hoe mooi ze ook zijn) er af zal gooien en vrv door een stel beter remmende schijven