In het begin steeds de splitsingen gevolgd van de 70.
De fotograaf was zich net aan het opstellen, iets te vroeg op het appel blijkbaar.
Ik had weinig tijd en de modder slorpte de minuten op.
De 2de ravi maar voorbijgereden en bij de voorlaatste splitsing 1 keer voor de 50 gekozen.
Timing kwam perfect uit,doucheke, pakske friet en net op tijd terug thuis.
Al met al een leuke tt, jammer van de regen in het begin.
De glibberige modder maakte het wat technischer.
Hier en daar spatte de blubber in alle richtingen.
Met de moor toch flink wat kuiswerk aan het singlespeedfutske.
Zo 12/09/2010 Wetteren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Prachtige fotoReli wrote:op dit punt van het 50 km traject ben ik echt wel moeten afstappen... dus dan maar een fotootje gemaakt
![]()
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 37#1101137
Murphy, Murphy en nog eens Murphy tegengekomen.
Gestart rond 08h15 voor de 70 km + extra lus in de regen. Eerste stuk niet zo bijzonder maar dan begon het :
1) drinkbus kwijt met alle energy erin
2) val ik daar niet recht in de piekjesdraad en kon ik mezelf niet bevrijden zeker; dubbeldikke dank aan de biker die me verlost heeft van die draad. Een dik applaus
3) gevolgen : regenjasje, koerstruitje, en broek naar de filistijnen
4) 10 km verder : buitenband gescheurd met als gevolg platte tube, toch maar nieuwe binnenband monteren en dan gekozen om zo snel mogelijk binnen te rijden.
5) enkele km verder alweer een leegloper en net nog de bikewash gehaald
Uiteindelijk toch 67 km en 285 hm aan een archilaag gemiddelde van 17
Maar bovenal zeer tevreden van deze voormiddag, dank aan de organisatie. Als ik dan al 1 tip mag geven : op de 80 km zou ik 1 bevoorrading meer voorzien en zonodig iets meer inschrijvingsgeld vragen.
Moa twa geestig en va mie magt noaste weke were gieten.
Gestart rond 08h15 voor de 70 km + extra lus in de regen. Eerste stuk niet zo bijzonder maar dan begon het :
1) drinkbus kwijt met alle energy erin
2) val ik daar niet recht in de piekjesdraad en kon ik mezelf niet bevrijden zeker; dubbeldikke dank aan de biker die me verlost heeft van die draad. Een dik applaus
3) gevolgen : regenjasje, koerstruitje, en broek naar de filistijnen
4) 10 km verder : buitenband gescheurd met als gevolg platte tube, toch maar nieuwe binnenband monteren en dan gekozen om zo snel mogelijk binnen te rijden.
5) enkele km verder alweer een leegloper en net nog de bikewash gehaald
Uiteindelijk toch 67 km en 285 hm aan een archilaag gemiddelde van 17
Maar bovenal zeer tevreden van deze voormiddag, dank aan de organisatie. Als ik dan al 1 tip mag geven : op de 80 km zou ik 1 bevoorrading meer voorzien en zonodig iets meer inschrijvingsgeld vragen.
Moa twa geestig en va mie magt noaste weke were gieten.
-
Feel Lucky Punk
- Mountainbiker
Post by Feel Lucky Punk »
nog even terug komen op deze rit
beetje verrast door de blubber ...
Goed geamuseerd vooral op het technische parcours aan de aankomst !
Heb het 3 x na elkaar gedaan: klimmetjes waren te doen maar de korte draai nr rechts op einde van wortelhelling vraagt behendigheid (die ik jammer genoeg nog niet heb
)
Zoals hier al gevraagd werd: kan je hier buiten de VTT ook terecht op dit stukje parcours ? Ben van de andere kant van Gent maar zou er toch graag ooit eens terugkeren om een beetje te oefenen ... kan dat ???(desnoods bericht laten via PB indien men niet teveel reclame wil maken)
Jammer genoeg reed m'n copain daar zijn achterderailleur stuk ...
aandachtspunt voor 2 many bikers: ergens op het parcours (als ik me goed herinner net voor de klim voor de eerste splitsing tss 50 en 70 km) moest je ergens onder wat groen door fietsen. Op het eerste gezicht leek dit op wat onschuldig gebladerte
maar kreeg ik daar een patat op mijn kop zeg
De helm deed zijn werk maar heb er toch nog gans de zondagnamiddag deugd van gehad
. Iemand die een paar 100 m voor me uitreed had net hetzelfde voorgehad en was nog een beetje groggy en verontwaardigd (tot zelfs een serieuze krak in zijn nek). Denk niet dat het bij deze twee is gebleven ... en vooral de grotere bikers konden hier hun kop serieus stoten !!! kan hetzelf niet goed verklaren maar denk dat het een zware verdoken tak was ... Dus volgende keer misschien toch een lint ...
voor de rest top organisatie met vriendelijke mensen !!!

beetje verrast door de blubber ...
Goed geamuseerd vooral op het technische parcours aan de aankomst !
Heb het 3 x na elkaar gedaan: klimmetjes waren te doen maar de korte draai nr rechts op einde van wortelhelling vraagt behendigheid (die ik jammer genoeg nog niet heb
Zoals hier al gevraagd werd: kan je hier buiten de VTT ook terecht op dit stukje parcours ? Ben van de andere kant van Gent maar zou er toch graag ooit eens terugkeren om een beetje te oefenen ... kan dat ???(desnoods bericht laten via PB indien men niet teveel reclame wil maken)
Jammer genoeg reed m'n copain daar zijn achterderailleur stuk ...
aandachtspunt voor 2 many bikers: ergens op het parcours (als ik me goed herinner net voor de klim voor de eerste splitsing tss 50 en 70 km) moest je ergens onder wat groen door fietsen. Op het eerste gezicht leek dit op wat onschuldig gebladerte
voor de rest top organisatie met vriendelijke mensen !!!