10&11 sept. 2010 vulkanbike daun

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Op sommige stukken is een fully welkom. Als je met een singlespeed zo'n tijd kan neerzetten rij je dat evengoed met een crossfiets =D>

Voor mij een DNF. Eruit met krampen op km 56. Zadel nog proberen hoger zetten maar zadelpenklem brak middendoor. Nog net omhoog voorbij de speaker in het dorpje na BV 3 en dan terug over de baan.

De 85'ers hadden precies geluk dit jaar, kregen een andere route.

Het wordt hier precies wel elk jaar drukker en drukker, met als gevolg dat er ook wat meer onsportieve racekonijnen tussen zitten van de derde stelling. Nog ene zijn wiel zien wegkeilen in het veld en z'n bike op de weg zien gooien net voor de klim naar de BV aan de Maren. Uiting van frustratie maar zegt genoeg over waar het naar toe gaat met deze marathon.

Hopelijk volgend jaar terug een droge editie !
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

Wie is nu eigenlijk de winnaar in de Ultra? Op de tijdregistratie site staat Bouveroux als eerste; volgens andere sites was het Bekkenk.
Wel straf dat een man van 50 als eerste over de meet komt; vooral dat ik als 49-jarige er ruim 2 uur meer over deed :-)

Was mijn eerste deelname; mooie marathon, niet super technisch. Je kan overal vlot naar beneden en naar boven rijden. Een paar stukjes zijn wel supersteil maar niet onoverkomelijk.

Koolzuurhoudende dranken onderweg zijn toch niet echt aan te bevelen.

Inderdaad veel vrijwilligers om de weg aan te duiden. En ze hebben daar wel een uitgebreid arsenaal van brandweerwagens; ook iets oudere modellen.

Toch een keer verkeerd gereden maar we kwamen na een paar honderd meter weer op het parcours uit.

Been there, done that.
martin b.
Mountainbiker

Post by martin b. »

biker85 wrote:voor de vulkanbike heb je inderdaad geen fully nodig ... kan je zelfs met de koersfiets doen denk ik
Ik zou heb het u graag eens zien doen met ne koers velo #-o Ik was blij dat ik met mijne fully daar was
kdi
Mountainbiker

Post by kdi »

Ook de ultra gedaan, vond het wel tof.
Mijn HT was voldoende, fully is hier niet nodig. Maar mijn koersfiets ... misschien dat laatste stuk over die Maare-Mosel asfaltbaan ja :-D
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

dakke
Mountainbiker

Post by dakke »

kdi wrote:Ook de ultra gedaan, vond het wel tof.
Mijn HT was voldoende, fully is hier niet nodig. Maar mijn koersfiets ... misschien dat laatste stuk over die Maare-Mosel asfaltbaan ja :-D
Hé hé dat laatste stuk had ik graag gewisseld voor met ne koers vélo te doen !!!
Vlammen maar :-D
De rest tja het was wat vettig dat maakte het iets of wat technisch in sommige afdalingen.
Maar goed te doen met den ht.
GRTZ
martin b.
Mountainbiker

Post by martin b. »

Ik heb al zin om mij al in te schrijven :-k
marb
Mountainbiker

Post by marb »

Bon ook even mijn ervaring neerpennen van de vulkanbike.
Organisatie was top.
Mobilhome plaats voorzien op het plaatselijk schooltje.
Aan de start was een grote tent voorzien met voldoende animatie en info en voldoende personeel om dit te verzorgen.

De tocht zelf te vlot begonnen...zat op km 55 aan 20gem. en merkte bij km 60-80 dat ik gewoon dood zat na de laatste bevoorrading krachten terug gevonden en weer vlot kunnen doorrijden...
Ben toch net iets meer dan 6uur onderweg geweest 16 gem. :( .

Dat wordt volgend jaar terug inschrijven voor de revange. :evil:

Bevoorradingen waren super zelden gezien.
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

marb wrote:Bon ook even mijn ervaring neerpennen van de vulkanbike.
Organisatie was top.
Mobilhome plaats voorzien op het plaatselijk schooltje.
Aan de start was een grote tent voorzien met voldoende animatie en info en voldoende personeel om dit te verzorgen.

De tocht zelf te vlot begonnen...zat op km 55 aan 20gem. en merkte bij km 60-80 dat ik gewoon dood zat na de laatste bevoorrading krachten terug gevonden en weer vlot kunnen doorrijden...
Ben toch net iets meer dan 6uur onderweg geweest 16 gem. :( .

Dat wordt volgend jaar terug inschrijven voor de revange. :evil:

Bevoorradingen waren super zelden gezien.

Heb dan achteraf met jou staan praten denk ik, reed jij met een shwinn wegens commencal gebroken???
marb
Mountainbiker

Post by marb »

radicalbiker wrote:

Heb dan achteraf met jou staan praten denk ik, reed jij met een shwinn wegens commencal gebroken???
Ah, ook ne forum gebruiker!
Idd dat was ik met da race machien :roll:
Post Reply