Zo 12/09/2010 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wardje
Mountainbiker

Post by wardje »

Diamond wrote:ook ik heb gisteren in Averbode de"Sven Nijs-Marathon" gereden,ben van thuis uit vertrokken om 6h45,en volledig binnendoor(onverhard) naar het vertrek gereden,ik starte terplaatse om 7h28,en was terug thuis om 11h45,met 93km op de teller.
Ja het klopt wel een beetje wat er hierboven geschreven wordt,maar men moet ook niet overdrijven met zijn negatieve praat.
Ik heb de volledige 62km uitgereden,ben ook Nijs tegengekomen en die was idd stillekes,maar ja wat wil je met zo'n pokkeweer.
Wat die bewaakte parking betreft,een slotje meenemen kan ook geen kwaad hoor,of is dat te zwaar soms?
Geen douches,ik ben zeiknat en vol modder nog binnendoor via het begin v/h parcours naar huis gereden toen nog eerst mijne bike afgespoten,en pas daarna zelf onder de douche.
Maarja ik rij altijd naarhuis om me te wassen.
Zijn we niet een beetje teveel verwend.......
Er zijn wel meerdere tt's waar geen douches zijn....
Een bidonneke met water in de auto en een emmerke,dat doet het ook !
Je moet maar een beetje inventief zijn,plan trekken noemt dat. :lol:
[-X [-X [-X
Is ni overdreven , blij voor jou da ge diht bij woont ...of was de tocht alleen maar voor de buurt ?
dit heb ik nog nooit meegemaakt ... , binnengekomen tijdens tombola , en weten dat de , marathon rijders , medelijden voor degene die na half 9 nog vertrokken zijn ,, in t gros nog binnen moesten komen , gewoon de tent douche , en afspuitstand waren voor 2 u al weg
vorig jaar waren we met 8 , dit jaar nog 2 die t nog een kans wilde geven , 2011 zullen er 0 zijn ,
we zijn verwend maar willen wel , als ge een uur in de auto zit proper naar huis ....
ps = ik ken geen toertochten zonder douches ... ???
ge moet volgende week is in heverlee gaan rijden :bounce: of is da te ver ??
OG_Mike
Mountainbiker

Post by OG_Mike »

Ben gisteren ook afgezakt richting Averbode, 7u30 hier thuis vertrokken met de auto en rond 8u15 vertrokken ter plaatse. Heb in het totaal 4u07min gefietst, zonder het stoppen bij de bevoorrading mee te tellen.

Bij de bevoorrading die enkel voor de 82 km was heb ik gevraagd hoeveel man er al gepasseerd was, rond de 30-40 man, ni veel dus. Ben bij die bevoorrading verder gereden met twee andere en zo verder naar de finish gereden.

Minpunten:
Bij aankomst: ze waren alles al aant afbreken, geen pannenkoeken meer gezien, douches?

Bewaakte fietsstalling mag wel op dit soort evenementen.

Heb ook 1 euro meer moeten betalen dan op de website stond.

Pluspunten:
Bevoorradingen waren goed, veel keuze, zelfs rijsttaart.
Bewegwijzering was ook goed.

Volgens mij heeft Nys ook ni de 82km gereden zoals op hun site staat. Bij de bevoorrading die enkel voor 82 was hadden ze hem toch ni voorbij zien komen.
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Biestie1 wrote:
bike-lover wrote:
cube biker ;-) wrote: http://www.svennysmarathon.be
ik vind het wel raar dat ge op deze site leest dat de inschrijving 3€ is en dat ge ter plaatse 4€ moet betalen
Ik wou precies hetzelfde neerpennen, da riekt hier naar geldklopperij, en da riek ik nie graag !
Was me ook een raadsel waarom ge eigenlijk moest inschrijven, na 5 km heb ik het briefke maar onder mijn trui weggemoffeld.
Aan het vertrek stond een gele emmer met niemand erbij, naar't schijnt moest ge daar uw inschrijving ingooien, kwestie van gewoon maar van't briefke af te zijn #-o
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Gisteren ook afgezakt naar De Vijvers in de gietende regen vertrokken daar kunnen ze in Averbode nu niets aan doen maar dan voor zo'n evenement geen bewaakte fietsstalling, bij aankomst zeer lang wachten voor de bike-wash maar vijf pistolen en toen ik aan de beurt was water toch nie op zeker, fiets half afgeblazen dan maar naar de tent voor een tas soep, niet te verkrijgen alleen koffie voor 2€ :oops:
Naast mij stond Nijs ook aan een koffie te slurpen, had iets warms nodig zei hij na het nemen van een koude douche
Bevoorrading niets op aan te merken dik in orde, voor de rest heb ik toch mijn twijfels over de organisatie.
Denk niet dat er iemand niet rookte van de helpers achter den toog en dat op een sportevenement.

Zal toch nog eens tweemaal moeten nadenken voor volgend jaar #-o
MX DUDE
Mountainbiker

Post by MX DUDE »

Wat Sven Nijs betreft,die stond vlak naast mij op de parking 's morgens, ik heb veel respect voor wat die man allemaal presteert en ben ook wel fan van hem, maar buiten een 'goeiemorgen' is er niet veel gezegd geworden... Hij maakt zich klaar voor de tocht net zoals iedereen dus waarom moet je die dan gaan 'lastigvallen' om het zo maar te zeggen.
Als die met iedereen die hem aansprak een babbeltje moest slaan dan hoefde hij nog niet meer te vertrekken met de fiets denk ik... :roll:

Wat ze dan misschien wel zouden kunnen doen tijdens een "Sven Nijs marathon" is na de tocht of zo misschien wat tijd vrijmaken om sven eens te ontmoeten voor diegene die dat willen of zo!!!
roland
Mountainbiker

GPS track en video van de 40Km

Post by roland »

Heb helaas enkel de 40Km kunnen doen zat al snel zonder remmen. Remblokjes helemaal plat wilde de 82Km doen. Sven heb im twee maal voorbij zien komen ik denk dat hij een eigen 'trainings' variant heeft gereden. Op de video is hij eenmaal te voet op een helling te zien en eenmaal op de fiets op de top van die hele steile helling aan het einde.

De track en de video staat op mijn site:
http://mobisatnav.com
de video staat ook op:
http://youtube.com/rbaartscheer
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

Mr C en ik zijn ook geweest. Het was dat het de eindhappening was anders waren we ergens anders naartoe gegaan. Paar jaar geleden ook al eens hier geweest en toen viel het parcours ons al tegen. (ook toen was er geen bewaakte stalling).
Dit jaar was het niet anders, doordat het parcours zo nat was werd het enigzins moeilijker. Maar ik ben hier geen fan van. Wilden de 40 rijden maar door het pokkeweer er maar 30 gereden. En dat was maar goed ook. erg lang staan te wachten aan de afspuitstand. Wij waren net op tijd in de tent, maar de organisatie was weer eens aan de late kant. Maar met de tombola maakten ze de hele dag goed: Allebei in de prijzen.

wat ik me wel nog afvroeg: had Sven Nijs zijn moutainbike bij of zijne cyclocrosser?
Last edited by Bruce Wayne on Tue 14 Sep 2010 09:33, edited 1 time in total.
DRI
Mountainbiker

Post by DRI »

:oops: Hallo, Ik ga akkoord met zowel de possitieve als de negatieve reacties.Het vroegtijdig sluiten van de accomodaties is ongehoord en zal een zeer slechte invloed hebben op de toekomst van deze anders wel mooie omloop, maar zeker met dit slechte weder als de rijders nat en koud binnen komen moeten die goed verzorgd worden hier heeft men een kans gemist om een goede indruk achter te laten.(met mooi weer ziet het er natuurljk gans anders uit)
Wat ik ook mis is een reactie van de organisatie op dit forum met een rechtzetting of een gemeende SORRY. [-X
Van Sven Nijs vind ik dat hij voldoende doet door deel te nemen en achteraf aanwezig te zijn. =D>
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Aan de douche had hij zijn cyclocross bij.
Wouter.u
Mountainbiker

Post by Wouter.u »

Hij was inderdaad met de cross fiets.

Heb in zijn wiel gehang daardoor weet ik het. Hij was te volgen tot hij de bos in dook. #-o
Post Reply