fietskledij met werkgever als sponsor

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
Gobi
Mountainbiker
Location: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie

fietskledij met werkgever als sponsor

Post by Gobi »

Hello,

binnen het bedrijf zijn we met een aantal collega's die toch wel regelmatig gaan MTB'en. Nu zijn we aan het kijken om onzen baas te laten sponseren in fietskledij die dus uiteraard zal voorzien worden van de nodige reklame.
We hebben dit voorgesteld aan den baas en hij vindt het een héél goed idee maar hij wil ook dat het een echt groepsgebeuren is zodat er dan den dag daarna niemand afkomt van, ik loop binnenkort de 20km van Brussel, kan je mij een T-shirt geven.

Nu kan ik maar op 2 dingen komen en dat zijn:
- persoonlijke bijdrage in de kledij
- 1x om de 2 maand iedereen samen krijgen om een ritje te doen.

Heeft er nog iemand regels en zo die ik zou kunnen op papier zetten zodat onzen baas helemaal overtuigd geraakt om te sponsoren. Het is niet de bedoeling om een echte ploeg op te richten want hiervoor woont iedereen te ver uit elkaar.

Mercikes alvast voor jullie bijdrage.
El B
Mountainbiker

Post by El B »

Gobi,

wij hebben dit een jaar of twee geleden ook gedaan.

Je kan dit niet gratis laten gebeuren, juist om de reden dat dan iedereen afkomt met de vraag om sponsoring.
=> vraag openstellen aan ieder personeelslid (mtb, racefiets,...)
=> minimale bijdrage in aankoop (bij ons eigen bijdrage +/- 20€ voor een zomersetje, 40€ voor een wintersetje)
=> wij doen maandelijks een ritje met de groep in onze tenue
=> voor de rest geen verplichtingen

Mvg
Gert
MartaSL
Mountainbiker

Post by MartaSL »

Ik heb liever dat de werkgever m'n fiets sponsort ipv kleding. Voor die paar centen koop ik liever zelf koerskleding zonder lelijke reclameteksten.
Wouter.u
Mountainbiker

Post by Wouter.u »

Je kan ook een kalender opstellen met bv. 6 ritten die jullie het komende jaar gaan rijden.

En bij de bestelling van de kleren iedereen 60 euro laten betalen. Als ze het eerste jaar 4 ritten van de 6 rijden krijgen ze bv. 30 euro terug
als ze het dan ook het volgende jaar 4 van de 6 ritten rijden krijgen ze de andere 30 euro terug.

Zo motiveer je mensen om mee te komen rijden met de groepstochten. En je krijgt een vaste groep voor enkele jaren.
Omdat je bij de bestelling een bedrag moet betalen gaat plots niet iedereen van het bedrijf beginnen mountainbiken.
Gobi
Mountainbiker
Location: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie

Post by Gobi »

Het voorstel is verstuurd naar den baas. Wachten op antwoord dus.

Voorstel is: persoonlijke bijdrage, 2 maandelijks ritje samen en kledij verplicht, solo ritten is kledij wenselijk dus geen verplichting want toch niet te controleren.

alvast bedankt voor de tips.
Post Reply