mag toe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

welek NoTubes wielen in 32 gaats?

crest 360gr/st
5
28%
alpine 335gr/st
13
72%

Total votes: 18

LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Swannie wrote:De race=podium mmx is toch even breed als de Crest, toch nog beter dan :wink:
Race en Podium MMX zijn NIET dezelfde velgen. De laatste is lichter en zeer expliciet bedoeld als "race-day only" velg. Ze is lichter omdat er (nogal evident eigenlijk) minder materiaal voor gebruikt wordt. Daardoor is ze minder stijf, vandaar de lagere max. spaakspanning en max. rijdersgewicht, en minder duurzaam.

Voor het aangegeven gebruik lijkt het me niet onverstandig om duurzaamheid op langere termijn hoog op de prioriteitenlijst te zetten en daarbij heeft de Crest dus in mijn ogen ook een duidelijk voordeel t.o.v. de Alpine, omwille van alle eerder aangehaalde argumenten..
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

de podium mmx is toch dezelfde als 1 vd 2 vorige ZTR race velgen.
Je had de gewone ZTR race, en je had de ZTR race 7000, 1 vd 2 woog ongeveer 285 gram, de andere 300 gram. De lichtste is de podium mmx geworden dacht ik, of ben ik hierin mis?
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

De Podium MMX is de opvolger van de Race 7000. Ook deze was een specifiek XC race-day only velg, met gelijkaardige beperkingen/limieten. Bij dergelijke lichte, flexy velgen is een lagere spaakspanning ook nodig om het zigzag trekken van de velg te voorkomen.
Post Reply