GRAND RAID GODEFROY 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
toms
Mountainbiker

Post by toms »

pliepla wrote:
toms wrote:
pliepla wrote:Ik heb een tandwieltje met 22 tanden klaarliggen, maar ik heb het nog niet gebruikt. 32/22 lijkt me een onmogelijk verzet voor zo'n lange afstand ...
Onmogelijk in welke zin? Lijkt het verzet je te groot of te klein?
Voor mij is dat een veel te groot verzet om te klimmen (12h 05 min voor 160 km). Maar veel kleiner, dat zie ik in een "echte" afdaling niet zitten ...
Wel, het blijft natuurlijk altijd een compromis, je kunt met de singlespeed natuurlijk nooit overal het 'goede' verzet hebben. Ik zou zeggen, leg die 22 er eens op langs achter, rij naar de ardennen en doe daar een toerke. Begin met een 40km en zie hoe het bevalt.

Jij was de man met de Klein gisteren?
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

toms wrote:
pliepla wrote:
toms wrote: Onmogelijk in welke zin? Lijkt het verzet je te groot of te klein?
Voor mij is dat een veel te groot verzet om te klimmen (12h 05 min voor 160 km). Maar veel kleiner, dat zie ik in een "echte" afdaling niet zitten ...
Wel, het blijft natuurlijk altijd een compromis, je kunt met de singlespeed natuurlijk nooit overal het 'goede' verzet hebben. Ik zou zeggen, leg die 22 er eens op langs achter, rij naar de ardennen en doe daar een toerke. Begin met een 40km en zie hoe het bevalt.

Yep, je hebt me vast zien omkijken naar je unit en verbaasd zien reageren :wink:

De lus van de 70 km leek me nog te doen, maar het eerste stuk ... pfffff
Treg
Mountainbiker

EDGE 705 VERLOREN

Post by Treg »

Vriendin van me is tijdens de 130km haar Garmin Edge 705 verloren. Overbodig te vermelden zeker dat ze hem heel graag terug zou hebben? :-?

Moest er toevallig iemand iets gevonden hebben dat daar zeer hard op trekt... PM me dan aub. (zij zelf is hier niet geregistreerd)

Alvast merci!
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Weet iemand vanaf wanneer we de uitslagen en foto's kunnen vinden op de site vand de Gdf? BTW superslordige site daar.
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

Via Ferrata wrote:Weet iemand vanaf wanneer we de uitslagen en foto's kunnen vinden op de site vand de Gdf? BTW superslordige site daar.
www.chronorace.be
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

toms wrote:Wel, het blijft natuurlijk altijd een compromis, je kunt met de singlespeed natuurlijk nooit overal het 'goede' verzet hebben. Ik zou zeggen, leg die 22 er eens op langs achter, rij naar de ardennen en doe daar een toerke. Begin met een 40km en zie hoe het bevalt.

het schijnt dat er nu een systeem op de markt is waarbij je van verzet kunt veranderen tijdens de rit, naargelang het terrein, zodat je altijd het 'goede' verzet hebt, het heet een derailleur geloof ik

toegegeven: op die manier wordt het wel heel makkelijk :wink:
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

rolfv wrote: Ik vind het altijd kicken als je veel mannen tegenkomt die ook afzien en je gaat er vaak harder van fietsen....
nu kun je tenminste je eigen tempo volgen als je alleen rijdt, dan laat je je niet gek maken door die ene die net iets te hard rijdt voor jouw.Dikke kans, als je iemand probeert te volgen die harder rijdt in de klim, dat je dan krampen krijgt en dan heb je er helemaal niks aan he.

de 160km moeten ze van mij niet afschaffen, ik heb die afstand gereden en vond het een zalige afstand.Eerst 90km keihard klimmen en vervolgens 70km middenblad-klimmen, ideaal. wees maar blij dat we op 160km niet eerst de 70km hebben gedaan en nadien de 90km, dan hadden er heel wat meer mensen opgegeven
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

Via Ferrata wrote:Weet iemand vanaf wanneer we de uitslagen en foto's kunnen vinden op de site vand de Gdf? BTW superslordige site daar.
jij kan ook alleen maar negatieve commentaar geven zeg. er komt niks positiefs uit. [-X
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

vliegende hollander wrote:
jij kan ook alleen maar negatieve commentaar geven zeg. er komt niks positiefs uit. [-X
Beetje makkelijk door de bocht van je.
[-X [-X [-X
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Treg wrote:
www.chronorace.be
Bedankt!
Post Reply