GRAND RAID GODEFROY 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
christophem
Mountainbiker

Post by christophem »

Perfect georganiseerd deze keer! =D> (splitsing 25km mocht wel duidelijker!);
Met gratis camping en warme douches (nog om 18u): wat wil een mens nog meer?
Lus van 70km was idd "saai" tov de 90km maar 't was best zo want pijp was uit na 140km!
Vooral blij dat de GRG 160km afgevinkt is van het lijstje!

@scottusa: mooie tijd,zeker met vaste voorvork! cu in hell.. :wink:
@firmie: dank dat ik 20km in je wiel mocht hangen! (ik ga toch nog moeten geloven dat Redbull je vleugels geeft...)
toms
Mountainbiker

Post by toms »

pliepla wrote:
toms wrote:
Scottusa wrote:ook juist terug van bouillon , de 160km gedaan goed voor een 9u 50 plezier en twas dik in orde .
Redelijk te doen mee ne vaste vork , maar niet ideaal :lol: , nog 1 iemand zo gezien en die reed met single speed , respect amaai en was die nog juist voor ons binnen =D> =D>
Ik was degene die met de singlespeed reed. Binnen in 9.48. Ik reed met nummer 16110 maar het chronorace klassement vermeld een andere naam onder die nummer. Ik ben in het klassement nergens terug te vinden! Al die moeite voor niets. #-o
Ik heb de organisatie al een mail gestuurd maar verwacht er niet te veel van.
Heel erg genoten maar ook heel erg afgezien!
Ik wil best wel wat meer info over je fiets (merk, model, verzet, ... )
Piepla,

Ik rij met een zo goed als stock Kona Unit 29er, model 2010 (de groene)
Wat ik veranderde:
- ardennen marathon verzet: 32/22 (Surly chainring + cog) en SRAM 8-speed ketting
- banden: Continental Mountain King 2.4 (ge kunt geen grip genoeg hebben!)

Ik zie dat je ook met een Unit hebt?
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

toms wrote:
pliepla wrote:
toms wrote: Ik was degene die met de singlespeed reed. Binnen in 9.48. Ik reed met nummer 16110 maar het chronorace klassement vermeld een andere naam onder die nummer. Ik ben in het klassement nergens terug te vinden! Al die moeite voor niets. #-o
Ik heb de organisatie al een mail gestuurd maar verwacht er niet te veel van.
Heel erg genoten maar ook heel erg afgezien!
Ik wil best wel wat meer info over je fiets (merk, model, verzet, ... )
Piepla,

Ik rij met een zo goed als stock Kona Unit 29er, model 2010 (de groene)
Wat ik veranderde:
- ardennen marathon verzet: 32/22 (Surly chainring + cog) en SRAM 8-speed ketting
- banden: Continental Mountain King 2.4 (ge kunt geen grip genoeg hebben!)

Ik zie dat je ook met een Unit hebt?
Ik heb een unit van een jaartje ouder. Ik heb er tot nu toe alleen maar zo goed als vlakke tochten mee gedaan.
De enige aanpassing die ik tot nu toe maakte is een setje raceking banden omdat ik problemen had met de oorspronkelijke maxxissen.

Ik heb een tandwieltje met 22 tanden klaarliggen, maar ik heb het nog niet gebruikt. 32/22 lijkt me een onmogelijk verzet voor zo'n lange afstand ...
Scottusa
Mountainbiker

Post by Scottusa »

het manneke doe ook veel , bergop stak die er veel voorbij ;-)
ik was getuige =D>
toms
Mountainbiker

Post by toms »

Scottusa wrote:het manneke doe ook veel , bergop stak die er veel voorbij ;-)
ik was getuige =D>
Dank voor het vele lof. :-D
Bedankt trouwens, samen met uwe maat, om mij de laatste uren te vergezellen. Ik zat net in een dipje toen jullie langs kwamen. Had al een hele tijd niemand meer gezien. Tegen het einde begon het opnieuw beter te gaan, dat heb je wel gemerkt zeker? :roll:
Scottusa
Mountainbiker

Post by Scottusa »

ja da heb ik gezien :lol:
kzei nog tegen mene maat , das precies alsof die nog in de boter duwt :lol:
toms
Mountainbiker

Post by toms »

pliepla wrote:Ik heb een tandwieltje met 22 tanden klaarliggen, maar ik heb het nog niet gebruikt. 32/22 lijkt me een onmogelijk verzet voor zo'n lange afstand ...
Onmogelijk in welke zin? Lijkt het verzet je te groot of te klein?
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

toms wrote:
pliepla wrote:Ik heb een tandwieltje met 22 tanden klaarliggen, maar ik heb het nog niet gebruikt. 32/22 lijkt me een onmogelijk verzet voor zo'n lange afstand ...
Onmogelijk in welke zin? Lijkt het verzet je te groot of te klein?
Voor mij is dat een veel te groot verzet om te klimmen (12h 05 min voor 160 km). Maar veel kleiner, dat zie ik in een "echte" afdaling niet zitten ...
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

een groot plus punt was de start (het deed me denken aan houffalize)

een leuke lus,een paar bochten,een paar korte klimmen en dan een grote klim
echt perfect om alles mooie uit te rekken

een klein min puntje was de start,ik kwam 5min voor de start en tot mijn grote verbazing
waren er geen start-boxen snif!
rolfv
Mountainbiker

Post by rolfv »

mooie route, jammer dat ik verkeerd reed bij de afslag naar de 25. Ik heb niet eerder meegemaakt dat de pijl voorbij de afslag hing. Er waren 2 paden naar rechts, een voor het witte A4tje en een vlak erna die steil naar beneden ging. Omdat ik geen referentie had voor mij, heb ik bij de afslag gewacht op mijn achtervolger. Die was ook van mening dat we iig niet rechtdoor moesten maar rechtsaf. Maar ja dus de afslag genomen na het bordje ipv ervoor. Niet veel later komt ons een meute 160 tegemoet dat we niet goed zitten. Dit heeft me zeker 20 minuten gekost en een 6 tal kilometers die me aan het eind wel opbraken. Mijn teller stond immers ook 6 kilometer verder!
Ik vond het dus een mooie tocht en fantastisch weer, ondanks dat er veel zeiknat was, maar het kon allemaal veel erger...
Ik vond wel de organisatie niet goed. Op een gegeven moment was ik alleen nog maar aan het focussen of ik niet weer ergens ging missen (na de eerste fatale fout). Daarnaast vond ik ook de revitaillering niets bijzonders en was blij dat ik vol zat met gelletjes en andere energy bars. Sinaasappels en banaantjes waren zeer ok. Maar geen sportdrank etc. Daarnaast vond ik het jammer dat er maar zo weinigen meededen aan de 130km. Ik vind het altijd kicken als je veel mannen tegenkomt die ook afzien en je gaat er vaak harder van fietsen... Als tip kan ik de organisatie meegeven dat er te veel afstanden waren waaruit gekozen kon worden. Doe gewoon de 130km als langste en doe er dan nog een bij van 70 voor de mindere goden maar die wel technisch lastig is. het feit dat je voor de 130km gaat en er komt een afslag na 90km om weer naar huis te kunnen (eerste 90km waren best pittig!) dan weerhoudt velen dat er niet van toch maar naar huis te gaan. Daarnaast toch duidelijker aangeven welke afslag te nemen. Zeker op dit punt had de organisatie toch een of andere scholier neer kunnen zetten met aanwijzingen. Maar goed volgend jaar weer als het normaal weer is.
Post Reply