GRAND RAID GODEFROY 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

El Baelos wrote:
BelAir_500 wrote:wat was de moeilijksgraad van de 90 km ?
De 70 km deed blijkbaar compleet de andere kant van Bouillon aan.
Dit was het tweede, en zoals aangekondigd 'minder moeilijke' deel van de 160 km.

De 90 vond ik bij momenten best wel technisch, en heel mooi.
Ik dacht al dat ik nergens pijlen voor de 70 heb gezien, de 70 was blijkbaar een volledig ander parcours.
da klopt... als je het kaartje bekeek dan ging de 90 en zo langs de linkerkant en de 40/70 langs de rechterkant van boullion.

ik vond de 70 heel goe te doen,veel makkelijker dan de houffamarathon!
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

BelAir_500 wrote:wat was de moeilijksgraad van de 90 km ?

ik heb de 70km gedaan
amaii dat ging snel,veel plat en bergaf en steeds aan 30/35 km/h !!

niekx echt technish of moeilijk
allé ja een bergaf doen aan zulke snelheden en dan een scherpe bocht nemen
of een lelijke put ontwijken gevormd door hevige regen,tja das dan wel moeilijk héhé

parcours was droog en berijdbaar,alleen in de bossen was het nog nat en modderig

amaii en die ene rivier die we moesten oversteken tot aan de knieen
OOOOh dat was nat en koud brrrhhhhhh
De 90 km is een stuk moeilijker. Als je de 160 km doet, is het wel leuk dat het tweede deel een stuk gemakkelijker is, maar ik kan me voorstellen dat de 70 km voor iemand die gewend is om te mountainbiken een beetje pover is.
Met een beetje opzoekwerk vooraf had je dit moeten weten ...
bevooradingen waren echt slecht (alleen wafels/banaan/chocolat)
en die gasten spraken engels tegen mij ? omdat ik met specialized rijd ofzo lol ?
Slechte bevoorradingen? Niks van gemerkt - dit is nu eenmaal het eten dat je overal krijgt (en de pinda's en zoute koekjes zijn een welgekomen afwisselen). En ik ben er zeker van dat ik overal gepasseerd ben waar jij geweest bent.
Als je nu de 90 km had gedaan, dan kreeg je op 4 km van het einde nog paëlla ...

Iedereen spreekt Engels tegenwoordig. Ik kan me voorstellen dat, als het niet zo goed lukt in het Nederlands ... ik doe soms 't zelfde als ik er in 't Frans niet uitgeraakt.
de start was spijtig genoeg niet in boxen verdeeld,nochtans vorig jaar was het zo
heb dus heelmaaaaaal vanachter moeten starten
Gewoon vroeg genoeg naar de start gaan? Dan sta je vanzelf een stuk meer vanvoor
negatief punt en dit heb ik bijna overal gezien : Slechte Douches !!
Waar heb jij gedoucht? Ik heb - niet eens zo lang geleden - al veel slechter gezien ...
Ik vond de kleedkamers in orde, maar ja, ik heb thuis dan ook geen douche met 37 zijsproeiers, stoomcabine en relaxerende sfeerverlichting
marti
Mountainbiker

Post by marti »

Was de eerste keer dat ik hier gereden heb en direct de 160km gedaan in 10:19:33,was een mooi parcours maar nergens te technisch ook niet op het eerste deel de 90km,kan zijn dat het vroeger slechter was maar ik heb nu eens niets aan te merken op de organisatie,er was voldoende eten en drinken (ik weet nie wat jullie gewend zijn maar voor mij was er genoeg)de bepijling was in orde en vodoende zichtbaar en de douches waren redelijk proper met warm water [-o< dacht dak der nooit meer ging van onder komen :-) ze mogen mij volgend jaar terug verwachten.
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

marti wrote:ze mogen mij volgend jaar terug verwachten.
Voilà zie, da's gesproken. Ik dacht gisteren - toen ik aan 't fietsen was dat ik ooit de 160 nog een tweede keer wil doen, maar dat het niet ieder jaar moet ... tegen da'k gedoucht was ben ik gaan vragen of ik me al kon inschrijven voor de 160 km van volgend jaar :wink: 't Was nog te vroeg #-o
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

toms wrote:
Scottusa wrote:ook juist terug van bouillon , de 160km gedaan goed voor een 9u 50 plezier en twas dik in orde .
Redelijk te doen mee ne vaste vork , maar niet ideaal :lol: , nog 1 iemand zo gezien en die reed met single speed , respect amaai en was die nog juist voor ons binnen =D> =D>
Ik was degene die met de singlespeed reed. Binnen in 9.48. Ik reed met nummer 16110 maar het chronorace klassement vermeld een andere naam onder die nummer. Ik ben in het klassement nergens terug te vinden! Al die moeite voor niets. #-o
Ik heb de organisatie al een mail gestuurd maar verwacht er niet te veel van.
Heel erg genoten maar ook heel erg afgezien!
Komt ooit wel in orde. Mailen naar oganisatie en chronorace en binnen een week of twee zetten ze je er wel in. Ik sta nu zelfs al n de uitslag van Houffamarathon :-)
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Ik ben het eens met alle positieve commentaren die ik hier lees.
Tof parcours, goede bevoorradingen, goede algemene organisatie,...

Inschrijvingen op zaterdag waren wel heel traag en had het gevoel dat niemand achter de toog snapte wat hij/zij aan het doen was. Eerst nr 130002 gekregen, wat dus een nr van de voorinschrijvingen was. Een geluk dat er toch 1 iemand z'n verstand erbij hield.
Maar blijkbaar hebben ze daar zondag toch een andere ploeg gezet, anders was de helft te laat of niet kunnen starten :-)

En dan de bepijling. Alles in orde, op één (cruciaal) punt na: in de afdaling na de eerste bevoorradingen moesten alle afstanden rechtsaf een klein padje in. Behalve de 25, en daar zat ik dus op.
Geen goed idee om in volle afdaling een A4 blad te hangen met kleine lettertjes: in volle snelheid is dat zo groot als een post-it, en ik had het dus zelfs niet zien hangen. Wat het nog lastiger maakte: er stonden rechtdoor ook pijltjes, een lint, en er waren geen kalklijnen. Logisch dat er dus heel veel verkeerd zijn gereden. En aangezien je op de 25 was, dacht je ook dat je op het parcours reed. Tot je na minder dan 1u30 terug aan de finish staat dan....
Maar op de splitsingen na heb ik nooit problemen gehad met pijlen. Mooi zo.

Dan nog eens materiaalpech gehad (band waar de latex uit spoot + spaakbreuk), wat me nog eens 20 minuten kostte. Een deftig klassement zat er dus al lang niet meer in dus deden we waarvoor we gekomen waren: de eerste vrouw mentaal bijstaan.
En dat is wel gelukt, proficiat! Vooral grappig omdat mijn eigen madam ook had beslist om door te geven en 2e te eindigen :)
Met z'n allen weekje Avoriaz, jippie. Danku organisatie en tot de volgende keer (op de 160).
Uphiller
Mountainbiker

Post by Uphiller »

Mijn eerste keer de 160 ook tot een goed einde gebracht. Aan de start zeiden ze dat de laatste 70 km meer 'roulant' was. Waarschijnlijk was dat wel zo, maar ik heb er toch niet heel veel meer van gemerkt :roll: Die klim bv. nadat we door het water moesten, was toch niet goed voor de beentjes, die op dat moment al een tijdje helemaal kapot waren.

Ik was ook bijna verkeerd gereden aan die splitsing voor de 25 km; het is ook niet gemakkelijk om zo'n splitsing goed aan te duiden als je daar in vliegende vaart komt aangeraasd. Ik vond de organisatie prima en de verwarming lag zelfs aan in de kleedkamers achteraf!

Uiteindelijk zonder valpartijen en zonder materiaalpech aangekomen in iets minder dan 9 u, wat van mij een gelukkig man heeft gemaakt.

Als de conditie voldoende is, hopelijk volgende jaar opnieuw present!
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

toms wrote:
Scottusa wrote:ook juist terug van bouillon , de 160km gedaan goed voor een 9u 50 plezier en twas dik in orde .
Redelijk te doen mee ne vaste vork , maar niet ideaal :lol: , nog 1 iemand zo gezien en die reed met single speed , respect amaai en was die nog juist voor ons binnen =D> =D>
Ik was degene die met de singlespeed reed. Binnen in 9.48. Ik reed met nummer 16110 maar het chronorace klassement vermeld een andere naam onder die nummer. Ik ben in het klassement nergens terug te vinden! Al die moeite voor niets. #-o
Ik heb de organisatie al een mail gestuurd maar verwacht er niet te veel van.
Heel erg genoten maar ook heel erg afgezien!
Ik wil best wel wat meer info over je fiets (merk, model, verzet, ... )
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

Ik ben hier ook van start gegaan op de 160 km.
Bepijling prima, op uitzondering van de splitsing in volle afdaling waarbij de 25 rechtdoor moest en de rest rechtsaf.
Bevoorradingen waren voor mij voldoende alhoewel er toch op iedere bevoorrading sportdrank mocht zijn. :wink:
Parcours was goed ingedeeld, de zwaarste stukken in de eerste lus, de tweede lus (70 km) was heel wat minder. De oversteek door het water kon me wel bekoren :-D
Volgend jaar allicht terug maar dan misschien terug de 90 km.
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

ik heb de 160km in 8 uur 54 met 18.0 gemiddeld (startnummer 16055). ben zeer tevreden alleen al dat ik het heb uitgereden! Proficiat aan mijn ploegmaten die ook de 160 hebben uitgereden! =D> =D>. We hebben ongelooflijk veel geluk gehad met het weer, de 'frank' had nochtans iets anders voorspeld, maar ja hij is sabinneke niet he [-X .De bevoorrading vond ik dik in orde, je krijgt niet overal red bull op een marathon he! ik moet zeggen dat red bull je inderdaad vleugels geeft, tussen de 80 en 100km had ik even een moeilijk moment. Opeens stond er een bevoorrading, ik denk op de 100km, met redbull op de planken, gauw ene naar binnengekapt en ik kreeg precies nieuw benen onder mijn gat geplakt! :bounce: . de rivier was ook leuk om over te steken, het had wel een paar graadjes waren mogen zijn. Die walen zijn ook zo slecht nog niet; ik kreeg te maken met een ontplofte/gescheurde buitenband van achter, na een kwartier lopen kwam ik aan een bevoorrading(van de 160) met technische assistentie. ik deed mijn verhaal en zonder problemen gooit die meneer er een racing ralph op en moest niks betalen, nog snel mijn ketting smeren en weg was ik. De douches waren dik in orde, sommige hadden de vloer wel achtergelaten als een mini grg, een hoop slijk, maar de douche heb ik een half uur uitgetest met mijn ploegmaten! Zalig!! o ja, de bepijling vondt ik ook ok, nergens verkeerd gereden, dus niks op aan te merken. proficiat organisatie =D> =D>
Post Reply