Michelin Comp S Light met de dreft truuk, en je hoeft nog zelden te pompen.
Bij wijze van voorbeeld, de fully heeft een groot stuk van de winter op de zolder gestaan in winterrust. Uit de achterband was slechts 0,5 bar verdwenen op enkele maanden tijd.
Iedere keer als ik nu nog Tubeless monteer, is het met dreft oplossing op binnenkant band, om d'r over te trekken, en op buitenkant, om te sealen.
Thierry, aan uw madam een bus dreft vragen en in de garage laten staan.
Banden: Hutchinson
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
een dikke maand later, en ik heb nog geen ene keer moeten bijpompen (python ust light achter, python ust voor), vroeger wekelijks.Thierry wrote:Catchup!, misschien ewa vroeg dat ik dit al vraag maar hoe is 't ondertussen met de notubes ???
ook nog geen enkele keer platgereden, incl. tochten in theux (2keer) en Malmedy (3 keer)
Ik merk wel een drietal schijnbaar natte vlekjes op het loopvlak van de achterste buitenband. Precies of dat er daar wat vet op zit. Ik vermoed dat dat lekken zijn die door de notubes 'gevuld' werden. In elk geval geen enkel drukverlies gekend.
zalig produktjeu dus
-
XVMx
- Mountainbiker
Snap je nu waarom ik je vroeg of je een reden had om die banden perse droog te monterenThierry wrote: Ik zei hierboven al dat ik normaal gezien veel te lui ben om de bus dreft te gaan halen in de keuken, maar om de drie dagen die banden oppompen is veel vermoeiender![]()
Ik snap wel nog niet waarom je ze nu nog droog op de velg wil trekken. Als je de band en de rand van de velg op voorhand met Dreft insmeert krijg je je band er bij manier van spreken met 1 hand op. Daarna opblazen, eventjes met een doek erover om de overtollige Dreft eraf te halen en je moet niet meer naar die band omkijken.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Ik heb Jimmy light (voor en achter) met Notubes. Dus voor alle duidelijkheid : gewone banden op gewone velgen maar dan zonder binnenband.catchup! wrote:een dikke maand later, en ik heb nog geen ene keer moeten bijpompen (python ust light achter, python ust voor), vroeger wekelijks.Thierry wrote:Catchup!, misschien ewa vroeg dat ik dit al vraag maar hoe is 't ondertussen met de notubes ???
ook nog geen enkele keer platgereden, incl. tochten in theux (2keer) en Malmedy (3 keer)
Ik merk wel een drietal schijnbaar natte vlekjes op het loopvlak van de achterste buitenband. Precies of dat er daar wat vet op zit. Ik vermoed dat dat lekken zijn die door de notubes 'gevuld' werden. In elk geval geen enkel drukverlies gekend.
zalig produktjeu dus
Werkt perfect, even comfortabel als UST en evenveel grip maar een pak lichter.
Kan je dan gemakkelijk van band wisselen, of moet je de procedure met de vloeistof telkens herhalen? Wat bij lekrijden? Binnenband steken? Zijn er dan geen nadelen tov UST?jerommeken wrote: Ik heb Jimmy light (voor en achter) met Notubes. Dus voor alle duidelijkheid : gewone banden op gewone velgen maar dan zonder binnenband.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
1. andere band = nieuwe sealant in band doenJoris wrote:Kan je dan gemakkelijk van band wisselen, of moet je de procedure met de vloeistof telkens herhalen? Wat bij lekrijden? Binnenband steken? Zijn er dan geen nadelen tov UST?jerommeken wrote: Ik heb Jimmy light (voor en achter) met Notubes. Dus voor alle duidelijkheid : gewone banden op gewone velgen maar dan zonder binnenband.
2. lekrijden = weinig waarschijnlijk en indien toch : binnenband steken
3. nadelen : ik rij er nog maar pas mee (nog geen 100km), het is dus te vroeg om conclusies te trekken
ik heb nu ook gewone python air lights op men crossrocs gemonteerd zonder binnenband, maar met latex (5euro het potteke/band) bij het monteren is de band 2 keer van de velg gevlogen, resultaat: ik vol latex en efkes doof
nu band wat minder hard gezet en alles lijkt ok
conclusie:
1. mij lijkt het dat 4 bar voor gewone banden op ust velgen te veel is (banden klakken al bij 2)
2. een heel gesmodder bij het monteren, maar eens gemonteerd ziet het er goed uit en tis een pak lichter dan ust - tubeless combinatie
3. ergens heb ik toch een beetje schrik dat de niet ust band niet zo vast op men velg zit, is deze vrees terecht?
nu band wat minder hard gezet en alles lijkt ok
conclusie:
1. mij lijkt het dat 4 bar voor gewone banden op ust velgen te veel is (banden klakken al bij 2)
2. een heel gesmodder bij het monteren, maar eens gemonteerd ziet het er goed uit en tis een pak lichter dan ust - tubeless combinatie
3. ergens heb ik toch een beetje schrik dat de niet ust band niet zo vast op men velg zit, is deze vrees terecht?
- JanMan
- Mountainbiker
daar zouik ook schrik van hebben. De gewone niet tubeless velgen en niet tubeless banden hebben niet die speciale zijflappen die hun tubeless broertjes hebben. Deze zorgen ervoor dat de band in de groeven van de velg vastgezet wordt. Zonder deese groeven is het geheel toch wel ietske zwakker. Kzou het toch nie graag ondervinden op een afdaling tege 65 per uur in de ardennen of dat het goed vastzit allemaal ....
- scott racer
- Mountainbiker
Hutshinson spider UST.
Post by scott racer »
De bedoeling is eigenlijk om een betere all round band te hebben .
Heb nu Fast Fred's steken maar heb daar eigenlijk nog ni veel mee kunnen rijden hier met da vettig weer daarom heb ik ze nu TE KOOP gezet.
In de winter heb ik gewone wielen maar vanaf maart/april steek ik mijn UST's dus binnenkort mss met de spiders.
Alle andere info welkom .Thx