Merida O Nine 2010 in opbouw tot 7757 gr

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Fons Moors wrote:Fons, een vraagje. Ik heb een licht wielsetje gekocht en ben op zoek naar licht velglint of alternatief (isolatietape is me door Innolite voorgesteld). Wat zou jij aanbevelen ? Groetjes & dank bij voorbaat

De man die mijn wielen maakte gaf me de Gele velg linten die je kan zien op dit fotoke. Die dingen wegen bijna niets. Bestaan wel twee maten!!!
Image
dat is toch de gewone notubes yellow tape ?
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Chimaera wrote:
Fons Moors wrote:Fons, een vraagje. Ik heb een licht wielsetje gekocht en ben op zoek naar licht velglint of alternatief (isolatietape is me door Innolite voorgesteld). Wat zou jij aanbevelen ? Groetjes & dank bij voorbaat

De man die mijn wielen maakte gaf me de Gele velg linten die je kan zien op dit fotoke. Die dingen wegen bijna niets. Bestaan wel twee maten!!!
Image
dat is toch de gewone notubes yellow tape ?
Ja dat zal zo wel zijn. Ikke ken geen andere.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

de zogenaamde en uiterst bekende YELLOW tape =D>
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

frm heeft ook een "notubes" velglint maar ik weet niet of die lichter is dan de yellow tape.

b.t.w. Fonske zaaaaaaaaaaalig fietske ;-)
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

Chimaera wrote:frm heeft ook een "notubes" velglint maar ik weet niet of die lichter is dan de yellow tape.

Ja zeker. Gisteren heb ik hem voor het eerst op volle snelheid laten gaan tijdens een koers in Duitsland.
Voor mijn stuur lager te krijgen plaatste ik wel een andere en kortere stuurpen die ik omdraaide om alzo een paar cm te zakken.
Bij hoge vites stuurde ik zoals gewoonlijk met de handen op mijn vork.
Tijden de laatste 3 km van de wedstrijd gisteren zat ik in het wiel van een Duitser die dat ook deed. Is te zien in de film die ik seffen ga op het net zetten.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

fons de MTB stuntman ge moet het maar doen op jouw leeftijd !!

PROFICIAT!! =D> =D>
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Post by HILSeT »

Bij het monteren van de banden zette ik wat veel druk op de band van mijn achter wiel met als gevolg dat de band van de velg schoot.
Dit had grote gevolgen want bij het terug opleggen van de band zag ik dat het wiel behoorlijk krom was.
Een wiel rechtmaken is voor mij niet zo moeilijk maar de slag in dat wiel was niet simpel er uit te halen.

Beste Fons,

Een band die van de velg schiet is nefast voor een wiel en zeker voor zo'n wiel; die ontploffing zal uw gemiddelde spaakspanning bijgevolg doen dalen, er er stond al maar 900Nm op. Mocht je de nodige uitleg gekregen hebben bij je wielen dan had dat niet hoeven te gebeuren, want elke band moet met minder dan 2 bar op een NoTubes velg liggen. Zeepwater is een must en een polyester bescherm tape onder een heel strak getrokken yellow tape is een meerwaarde die niks weegt.
The grass will be always greener at the other side...
Greetz Luc
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

HILSeT wrote:
Bij het monteren van de banden zette ik wat veel druk op de band van mijn achter wiel met als gevolg dat de band van de velg schoot.
Dit had grote gevolgen want bij het terug opleggen van de band zag ik dat het wiel behoorlijk krom was.
Een wiel rechtmaken is voor mij niet zo moeilijk maar de slag in dat wiel was niet simpel er uit te halen.

Beste Fons,

Een band die van de velg schiet is nefast voor een wiel en zeker voor zo'n wiel; die ontploffing zal uw gemiddelde spaakspanning bijgevolg doen dalen, er er stond al maar 900Nm op. Mocht je de nodige uitleg gekregen hebben bij je wielen dan had dat niet hoeven te gebeuren, want elke band moet met minder dan 2 bar op een NoTubes velg liggen. Zeepwater is een must en een polyester bescherm tape onder een heel strak getrokken yellow tape is een meerwaarde die niks weegt.
The grass will be always greener at the other side...
Greetz Luc
Ja Luc ik begrijp je.
Maar mijn eerste lief was van Maastricht :wink:
En die was goed voor één keer...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Chimaera wrote:frm heeft ook een "notubes" velglint maar ik weet niet of die lichter is dan de yellow tape.

Ik denk niet da de verschillen in gewicht van tape enen hol gaan uitmaken hoor....
Tolleranties in banden wegen al rap meer dan 25 gram, tape weegt nog geen 8 gram....

Anders moet ge profiel op binnenbanden kerven, da's ook lekker "licht" :lol:

Gewicht besparen heeft zeker zin, maar om ventieldopjes te gaan wegen, da's zinloos.

Witte verf is trouwens lichter dan zwarte, maar zwarte dekt beter, dus is er minder van nodig......wa zal het zijn?????
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

El Perro Diablo wrote:

Ik denk niet da de verschillen in gewicht van tape enen hol gaan uitmaken hoor....
Tolleranties in banden wegen al rap meer dan 25 gram, tape weegt nog geen 8 gram....

Anders moet ge profiel op binnenbanden kerven, da's ook lekker "licht" :lol:

Gewicht besparen heeft zeker zin, maar om ventieldopjes te gaan wegen, da's zinloos.

Witte verf is trouwens lichter dan zwarte, maar zwarte dekt beter, dus is er minder van nodig......wa zal het zijn?????
geen verf natuurlijk! =D>
Post Reply