10&11 sept. 2010 vulkanbike daun
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Toevallig zag ik dit vanmorgen in de FaqEl Baelos wrote:Ik neig ook meer naar den dezen in plaats van de GRG in Bouillon zondag.
Minpunt is wel dat ik dan rond 4u vannacht moet opstaan...
Kan je daar toevallig je tent ook niet op één of ander voetbalplein opslaan, zoals in Bouillon wel kan?
Gutentag,
Gibt es auch einen Zelt oder Campingplatz wo ubernachten kann?
Mfg. Kevin Mori
VulkanBike
Hi Kevin,
einen Zelt-, und Campingplatz gibt es in Schalkenmehren, direkt am Schalkenmehrener Maar gelegen (tolle Lage etc.). Schalkenmehren ist ca. 8 km von Daun entfernt. Sofern Dir Daun von der Lage her günstiger erscheint, sind ein paar begrenzte Plätze bei der Grundschule Daun, Freiherr-vom-Stein-Straße, vorrätig.
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Heb de ultra 96km in 5u07 afgewerkt op mijn singlespeed.
Naar mijn gevoel mijn zwaarste singlespeed marathon tot nu toe. De makkelijke glooiende tussenstukken en de steile piekjes in de beklimmingen maken een compromis voor het verzet onmogelijk.
32x18 was vaak te licht en ook vaak te zwaar.
Dan zijn de Ardennen makkelijker, ofwel bergop ofwel bergaf, geen tussenstukken.
Maar soit we hebben het weer overleefd en veel plezier gehad.
Waarom hier fullys aangeraden worden voor dit parcours weet ik niet. Zaten amper 2 iets technischere afdalingen in. Heb zelf met een vaste vork gereden en kwam zelfs met mijn 160-140mm remmen toe (en nee ik houd me niet in bergaf). Dit parcours is gewoon gemaakt voor hardtails (je zou het zelfs met een veldcrosser perfect overleven).
Naar mijn gevoel mijn zwaarste singlespeed marathon tot nu toe. De makkelijke glooiende tussenstukken en de steile piekjes in de beklimmingen maken een compromis voor het verzet onmogelijk.
32x18 was vaak te licht en ook vaak te zwaar.
Dan zijn de Ardennen makkelijker, ofwel bergop ofwel bergaf, geen tussenstukken.
Maar soit we hebben het weer overleefd en veel plezier gehad.
Waarom hier fullys aangeraden worden voor dit parcours weet ik niet. Zaten amper 2 iets technischere afdalingen in. Heb zelf met een vaste vork gereden en kwam zelfs met mijn 160-140mm remmen toe (en nee ik houd me niet in bergaf). Dit parcours is gewoon gemaakt voor hardtails (je zou het zelfs met een veldcrosser perfect overleven).
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
Voila editie 2010 zit er ook weer op. Was zwaarder dan andere jaren door de modderige stukken. Veel materiaal pech gezien, vooral afgebroken derailleurs door de mix van plakkerige modder en de kleine vulkaansteentjes. Voor de rest zoals steeds een prima organitatie, enkel bij de tijdsregistratie heb ik mijn bedenkingen. Dat het algemeen klassement op de ultra gewonnen werd door een vijftiger voor kleppers als een Ramses bekking en anderen, betwijfel ik toch. Ook zijn er velen die aangekomen zijn en toch niet in de uitslag staan. Daarin mag toch verandering komen vind ik, zeker voor de prijs die je moet betalen om deel te nemen. 
Via google zen naam eens ingetikt en is precies meer een loper want hij staat toch nogal gemeld in ultraloops en marathons.roger wrote:Wie is die 50jarige belg(Bouveroux Emanuel) die de "Ultra" gewonnen heeft?Nog nooit van gehoord en Ramses Bekkenk dan nog op 8 min rijden,dat moet gene gewonen zijn.
-
Blackadder
- Mountainbiker
Post by Blackadder »
Ook de 85km gedaan dit weekend. Parcours is niet echt technisch maar door de regeval de afgelopen dagen was het toch zwaar genoeg en was het op bepaalde stukken toch opletten geblazen.
Een hardtail zou hier inderdaad voldoende zijn maar ik was toch blij met mijn dubbele vering ... een racefiets
Je bent er niet geweest denk ik.
Ik vind het een prima georganiseerde marathon met unieke sfeer, veel toeschouwers en supporters op beklimmingen. Volgend jaar zien ze mij hier zeker terug.
Een hardtail zou hier inderdaad voldoende zijn maar ik was toch blij met mijn dubbele vering ... een racefiets
Ik vind het een prima georganiseerde marathon met unieke sfeer, veel toeschouwers en supporters op beklimmingen. Volgend jaar zien ze mij hier zeker terug.