onderhoud ketting

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
RG
Mountainbiker

Post by RG »

Ik poets mijn ketting altijd met een sopje van Dreft, nadien ketting als nieuw.
Na het poetsen met Dreft de ketting spoelen met water en laten
drogen of afblazen.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Point7 wrote:Ik heb ook zulk toestelletje (van bike-discount.de) en daar zit een flesje ontvetter bij, maar dat is zo goed als op na 1 poetsbeurt en ik vond dat de ketting eigenlijk nog niet proper was. :-?

Wat kun je daar dus best indoen om te reinigen ? Ik had gedacht aan petrol ofzo.

Als je ontvetter gebruikt (zoals dreft) ben je dan niet verplicht de ketting schoon te blazen achteraf anders "pakt" het smeermiddel toch niet ?
Als je petrol gebruikt pakt je smeerolie niet meer [-X dreft kan je weg spoelen met water en perslucht, petrol niet zo gemakkelijk :cry:
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Als je petrol gebruikt pakt je smeerolie niet meer [-X dreft kan je weg spoelen met water en perslucht, petrol niet zo gemakkelijk :cry:
Aha....goed om weten. Dan moet ik vandaag gene petrol gaan kopen. :wink:

Ik zal het eens met een sopje van dreft proberen en dan een nachtje laten drogen alvorens terug te smeren. Ik heb geen perslucht tot mijn beschikking.
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

Point7 wrote:
Aha....goed om weten. Dan moet ik vandaag gene petrol gaan kopen. :wink:

Ik zal het eens met een sopje van dreft proberen en dan een nachtje laten drogen alvorens terug te smeren. Ik heb geen perslucht tot mijn beschikking.
tip: ajuin... #-o
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

dan blaast ge de ketting over.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Van Cot wrote:dan blaast ge de ketting over.
Dat is nog eens een tip van goudwaarde warme lucht, nog rapper droog =D> =D> :drunk: :lol: :lol: :lol: :lol:
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Black Bull wrote:
Van Cot wrote:dan blaast ge de ketting over.
Dat is nog eens een tip van goudwaarde warme lucht, nog rapper droog =D> =D> :drunk: :lol: :lol: :lol: :lol:
Of terug nat als er teveel druk op zit. :wink:

We wijken af. :wink:
Post Reply