Ik poets mijn ketting altijd met een sopje van Dreft, nadien ketting als nieuw.
Na het poetsen met Dreft de ketting spoelen met water en laten
drogen of afblazen.
onderhoud ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Als je petrol gebruikt pakt je smeerolie niet meerPoint7 wrote:Ik heb ook zulk toestelletje (van bike-discount.de) en daar zit een flesje ontvetter bij, maar dat is zo goed als op na 1 poetsbeurt en ik vond dat de ketting eigenlijk nog niet proper was.![]()
Wat kun je daar dus best indoen om te reinigen ? Ik had gedacht aan petrol ofzo.
Als je ontvetter gebruikt (zoals dreft) ben je dan niet verplicht de ketting schoon te blazen achteraf anders "pakt" het smeermiddel toch niet ?
- Point7
- Mountainbiker
Aha....goed om weten. Dan moet ik vandaag gene petrol gaan kopen.Als je petrol gebruikt pakt je smeerolie niet meerdreft kan je weg spoelen met water en perslucht, petrol niet zo gemakkelijk
Ik zal het eens met een sopje van dreft proberen en dan een nachtje laten drogen alvorens terug te smeren. Ik heb geen perslucht tot mijn beschikking.
- tafelpoot
- Mountainbiker
tip: ajuin...Point7 wrote:Aha....goed om weten. Dan moet ik vandaag gene petrol gaan kopen.Als je petrol gebruikt pakt je smeerolie niet meerdreft kan je weg spoelen met water en perslucht, petrol niet zo gemakkelijk
![]()
Ik zal het eens met een sopje van dreft proberen en dan een nachtje laten drogen alvorens terug te smeren. Ik heb geen perslucht tot mijn beschikking.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Dat is nog eens een tip van goudwaarde warme lucht, nog rapper droogVan Cot wrote:dan blaast ge de ketting over.