morge met de fiets naar school:(
al een test voor volgende week
mvg
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Martijnnnn
- Mountainbiker
- Mc Mudface
- Mountainbiker
Post by Mc Mudface »
Ik doe recent ook mijn verplaatsingen naar het werk met de fiets. Ik moet echter elke dag materiaal meenemen (kledij, mappen, ... wat een leerkracht zeulen moet...). Een goed gevulde rugzak op de rug is niet leuk en de rugzak op mijn gewone fiets vastbinden kan wel een oplossing zijn. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Met de MTB:
- Geen afgesloten fietsstalling op school dus extra sloten meenemen
- Rugzak op de rug
Met de stadfiets:
- veel trager
- makkelijker om een fietstas te kopen (die je ook kan gebruiken als rugzak)
Een andere optie is natuurlijk om deze oude stadfiets te upgraden naar een lichtere fiets.
Komt er dan ook nog eens bij dat het wat minder weer gaat worden en ik met nog meer kledij moet gaan ronzeulen (dikke pull ...).
Laten jullie extra setjes kledij op het werk?
Met de MTB:
- Rugzak op de rug
Met de stadfiets:
- veel trager
Een andere optie is natuurlijk om deze oude stadfiets te upgraden naar een lichtere fiets.
Komt er dan ook nog eens bij dat het wat minder weer gaat worden en ik met nog meer kledij moet gaan ronzeulen (dikke pull ...).
Ik heb een bagagedrager op m'n Soho3 gezet en heb een goed setje fietstassen gekocht.
Met m'n hybride-ding kan ik toch wat bagage meenemen en ben ik even snel als met m'n MTB...
Een rugzak tijdens het fietsen vind ik vervelend en ik krijg er rugpijn van. (behalve camelback dan)
Met m'n hybride-ding kan ik toch wat bagage meenemen en ben ik even snel als met m'n MTB...
Een rugzak tijdens het fietsen vind ik vervelend en ik krijg er rugpijn van. (behalve camelback dan)
Kan je douchen op je werk?Mc Mudface wrote:Ik doe recent ook mijn verplaatsingen naar het werk met de fiets. Ik moet echter elke dag materiaal meenemen (kledij, mappen, ... wat een leerkracht zeulen moet...). Een goed gevulde rugzak op de rug is niet leuk en de rugzak op mijn gewone fiets vastbinden kan wel een oplossing zijn. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Met de MTB:
- Rugzak op de rug
Met de stadfiets:
- veel trager
Zoniet, laat dan die MTB/koersfiets maar al vallen.
Ik moet 10km naar het werk, vroeger deed ik dat met de MTB of koersfiets.
Moet om half negen aanwezig zijn, vertrok om 07u15 thuis om tijdig klaar te zijn met douchen etc.
Als ik nu met de fiets ga doe ik dat gewoon met m'n stadsfiets, vertrek pas tegen 07u45, fiets op 't gemakske, geen rugzak en gesleur met reservekledij en hoef me niet te douchen voor m'n dagtaak begint.
10km vind ik gewoon de moeite niet om met een sportfiets te doen, voor je warm gereden bent kom je al op je werk aan. Extra onderhoud bij slecht weer aan je fiets voor zo weinig km's.. etc.
Vanaf 20km zou ik er pas aan denken om terug met de MTB of koersfiets te gaan werken.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Ik rij nu al 4j. met de fiets naar het werk. regelmatig via het laarbeekbos,
in het begin wel douchen, elke ochtend en avond.
daar ben ik nu mee gestopt, dat was echt niet goed voor mijn velletjes
ik droogde volledig uit van de zeep ed.
nu s'ochtends op het werk, een kleine washandje voor de grootste vuiligheid wat weg te doen, propere t shirt aan, wat deo en klaar is kees.
Ze moeten mij maar zo verdragen.
Van je baas kan je wel wat meer stank verdragen zeg ik dan.
Enkel een lekkere douche als ik thuiskom.
en zoals el balos zegt, op maandag volle rugzak mee naar het werk en op vrijdag vuile was mee naar huis.
Schoenen, jas, en trui blijft wat langer staan.
Mijn winterjas hangt hier nu nog te blinken en ik laat hem hangen tot het terug winter wordt.
Streets
in het begin wel douchen, elke ochtend en avond.
daar ben ik nu mee gestopt, dat was echt niet goed voor mijn velletjes
nu s'ochtends op het werk, een kleine washandje voor de grootste vuiligheid wat weg te doen, propere t shirt aan, wat deo en klaar is kees.
Ze moeten mij maar zo verdragen.
Van je baas kan je wel wat meer stank verdragen zeg ik dan.
Enkel een lekkere douche als ik thuiskom.
en zoals el balos zegt, op maandag volle rugzak mee naar het werk en op vrijdag vuile was mee naar huis.
Schoenen, jas, en trui blijft wat langer staan.
Mijn winterjas hangt hier nu nog te blinken en ik laat hem hangen tot het terug winter wordt.
Streets
- Mc Mudface
- Mountainbiker
Post by Mc Mudface »
Er zijn geen douches aanwezig op school (wel in de meisjeskleedkamers, maar die kan ik dan enkel gebruiken voor half negen). De afstand is net geen 20km. MTB = 30min, stadfiets = 45min. Vandaag met de stadsfiets gereden in gewone kledij (training, want ik ben leerkracht L.O., maar geef binnenkort ook nog Biologie). Dan zijt ge toch zowieso een beetje bezweet, vooral aan de poep. Of ge nu snel rijdt of niet.