Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

over camelbak is nu al zowa alles gezegd denk ik :lol: daarom een andere vraag;
wij als mtbers nemen een camelbak bij trainingen van enkele uurtjes, soms heel wat langer ook, maar hoe doen die wielrenners dat ? die vertrekken met twee drinkbussen, maar kheb die nog nooit ne camelbak zien gebruike ze, terwijl die gaste toch trainingen doen van 3 tot 7u he !
of hebben die prive bevoorrading onderweg dan ? #-o
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

nen drankautomaat misschien?

mijne achternonkel bond indertijd een grote stalen bidon onder zijn zadel als hij ging trainen, normaal zou die bij de profs gereden hebben en goede kans gemaakt om een klassieker te kunnen winnen, maar den oorlog kwam eraan en 't was gedaan met koersen, den duits had zijn 4 gloednieuwe koersvélo's in beslag genomen.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De meeste van die mannen hebben inderdaad bevoorrading, ofwel is er een volg wagen ofwel moeten ze onderweg ergens bijtanken (moet dat soms ook wel doen hoor, cafés, supermarkten, vriendelijke mensen met een kraantje....)

Verder kunt ge 2 bidons van 75 cl of zelfs ne liter in uw fiets kwijt en dan nog 2 achter aan uw zadelpen. samen 3-4 liter. Hoeveel kan er in uwen Camelbak?
beethoven
Mountainbiker

Camelback: welke?

Post by beethoven »

Beste, Ik denk dat de Camelback niet zo bekent is bij de wielrenners.
Normaal vind je bij bergbeklimmers de Camelback wel. Nu een wielrenner hoeft dat ook niet want die rijdt op de "propere baan ". Wij gebrijken die omdat we ons vertoeven op veldwegen enz. Waar de koeien al eens een drekje legden en het mondstuk van de bidon dan al vlugger bevuilt wordt. Dat is dus mijn gedacht waarom je een wielrenner nooit ziet met die drinkzak. Wandelaars hebben die wel om de laatste jaren, ook omdat deze tijdens hun drop niet zonder het nodige water zouden vallen. De mountainbikers is dus een afkijker van bergbeklimmers, wandelaars en motorijders. Van hun uitrusting haalden we meerdere zaken in huis. Eudy VdE.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

ik snap het nog steeds niet goed ze hoe ze da doen.. kheb nog bijna geen enkele koerser me drinkbusse achter z'n zadel zien rije. #-o
en bevoorrading, ja da zou mss kunne da ze halverwege es overhuis rijde en dan bijtanken. Maar toch zou ik als koerser ne camelbak gebruike denk ik.. zeker in de winter, voor warme thee etc..
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

In de alpen ziet ge regelmatig mensen met 2 drinkbussen achter het zadel.

Het is op de weg ook makkelijker om uw drinkbus te nemen en al rijdende te drinken dan in het veld;

Veel mensen vinden het niet prettig om rond te rijden met een rugzak, zwetende rug, soms wat last in de schouder, .....
Zelf neem ik op een tochtje van een uurke ook liever geen rugzak mee, op voorhand een slokje, de drinkbus vol en reparatiemateriaal in het shirt.
op langere tochten kan het niet anders natuurlijk, dan heb ik aan mijn 3 literkes veelal niet voldoende.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

viperke wrote:ik snap het nog steeds niet goed ze hoe ze da doen.. kheb nog bijna geen enkele koerser me drinkbusse achter z'n zadel zien rije. #-o
en bevoorrading, ja da zou mss kunne da ze halverwege es overhuis rijde en dan bijtanken. Maar toch zou ik als koerser ne camelbak gebruike denk ik.. zeker in de winter, voor warme thee etc..
in den tijd van mijne achternonkel moest dat hier zo wel want toen was er geen bevoorading en geen volgwagen en zeker geen automaten. Bovendien waren de meeste bidons toen niet rond.

Ik heb zijn oude bidon hier nog ergens in een kast liggen, vol blutsen van tegen de zadelpen te slagen.

Bovendien rij ik veel liever met een drinkbus dan met een camelbak, kan er niet aan doen maar toch is het zo. Maar in de bergen waar koeien lopen en geklungen met een drinkbus lastig is in een 13KM lange klim is het dan toch weer beter dan de drinkbus.

Ik dacht dat het waterzak systeem uitgevonden was door renault-sport voor de klimmers (die mannen maken vele meer dan auto's).
joke
Mountainbiker

Post by joke »

Hoi,

Ik heb hier voor me een eenvoudige camelbag 3.0l, zonder rugzag... (kwam me wat duur uit :oops: zég...) Bedenkelijk lukt het wel dat in een eenvoudige rugzag te stoppen als ik ga fietsen. Ook is het zo dat ik een rugzag wou waar je nog wat anders kon instoppen dan alleen maar water :bounce:

Probleem:
In de handleiding las ik: de teut NIET SNIJDEN! énkel plooien en in bijten :roll: Nu heb ik door te bijten zo een beetje opening... máár er komt géén druppel water uit!!! Doe ik wat mis, of moet ik toch maar dat mes hanteren.... :-?

Groetels
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

joke wrote:Hoi,

Ik heb hier voor me een eenvoudige camelbag 3.0l, zonder rugzag... (kwam me wat duur uit :oops: zég...) Bedenkelijk lukt het wel dat in een eenvoudige rugzag te stoppen als ik ga fietsen. Ook is het zo dat ik een rugzag wou waar je nog wat anders kon instoppen dan alleen maar water :bounce:

Probleem:
In de handleiding las ik: de teut NIET SNIJDEN! énkel plooien en in bijten :roll: Nu heb ik door te bijten zo een beetje opening... máár er komt géén druppel water uit!!! Doe ik wat mis, of moet ik toch maar dat mes hanteren.... :-?

Groetels
De "teut" tussen wijsvinger en duim manouvreren dan zal dat sneetje vlugger groter zijn. Niet in snijden want ge kunt hem dan waarschijnlijk direct weggooien. Een alternatief is tussen u twee handpalmen en snel wrijven.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

antwoord op m'n eigen vraag al gedeeltelijk gevonden. =D>
Bij de olympische herentijdrit reed Ullrich me een camelback-geval 8)
Post Reply