Vaste routes @ vlaamse ardennen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
Flip-poz
Mountainbiker

Vaste routes @ vlaamse ardennen

Post by Flip-poz »

Wat is een absolute aanrader tussen de vaste routes in de vlaamse ardennen?
Liefst wat uitdagende single tracks, mooie afdalingen...of moet je hiervoor naar de echte ardennen afzakken? :wink:

Thx in advance =D>
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Hmm, vaste routes : ze hebben allemaal wel "iets", maar technisch is het nooit echt, althans niet in de regio G'bergen-Zottegem-Ninove-Brakel. Misschien dat Oudenaarde-Kluisbergen iets uitdagender is.

Als je eens in de buurt bent van G'bergen, laat eens iets weten. Dan neem ik je mee in de buurt. Naast de routes hebben we hier leuke stukjes. S-biker Gert zijn "trainingsroute" is ondertussen zowat mijn eigen trainingsroute geworden. 45 km crossen op en rond de bosberg en Geraardsbergen. Ons "bikepark" is eens leuk om te doen. 1,4 km puur technisch gedoe.
Zelf heb ik een "trainingsrit" gemaakt die ricfhting de Brakelse bossen en Wallonie gaat, maar die moet ik nog op punt zetten (moet ze nog altijd eens in één trok rijden - +/- 60 km).
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Ik rijd ook altijd in Geraardsbergen/Brakel/Flobecq/Ellezelles/Ronse/Kluisbergen. Paadjes genoeg, en ook een aantal bossen waar het toch altijd heel fijn en soms verrassend rijden is. Zelf heb ik ook wat routes uitgestippeld en ik neem je graag eens op sleeptouw.
Het bikeparkje in Geraardsbergen is inderdaad lekker technisch, en ook het Livierenbos en Brakelbos hebben wel wat technische stukjes te bieden.
Flip-poz
Mountainbiker

Post by Flip-poz »

Merci voor het antwoord beiden, en het voorstel om me eens mee te nemen in die geburen, apprecieer ik.

Als ik eens afzak naar daar met mijn maten laat ik het weten, maar die moeten eerst nog wa aan hun fysiek werken :lol: 60km tegen een redelijk tempo in die geburen zie ik nog wel zitten, maar dan kunnen we de rest op ne bezemwagen leggen vrees ik :oops:
jonas_g
Mountainbiker

Post by jonas_g »

Kluisbergen is een echte aanrader evenals het een kuitenbijter is, voor mij toch.
sam07
Mountainbiker

Post by sam07 »

Ik ben anders ook wel vrijwilliger om eens in de week op een avond een trainingsroute te doen in deze buurten.

Ben wel nog maar beginnend mtb'er dus het tempo zal mss toch wel iets naar beneden moeten.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

iedereen is ooit begonnen op laag niveau :wink:
jonas_g
Mountainbiker

Post by jonas_g »

Spreken we anders volgende week disndagavond af ergens in de Vlaamse ardennen ?

De mario de clercq route of die van kluisbergen vind ik persoonlijk wel de moeite waard.
sam07
Mountainbiker

Post by sam07 »

Anders moeten we even kijken welk weer ze volgende week geven en een betere avond uit kiezen.

Liefst ook niet te laat in de avond want moet voort donker thuis zijn? :wink:

De route is mogen de experts zelf kiezen. Zijn voor mij beiden nieuw.
Ideaal zijn moest iemand met ervaring uit de streek ons op sleeptouw willen nemen.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

In en rond Geraardsbergen wil ik jullie gerust eens gidsen, morgenavond ga ik normaal gezien een toerke doen als het weer het toelaat :wink:
Post Reply