Zo 05/09/2010 Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Oldie
Mountainbiker

just in time

Post by Oldie »

Tja, als oldie ben ik niet meer van de rapste maar één keer mijn diesel aanslaat ga ik gestadig door. Bevoorradingen doe ik meestal niet al heeft een blikje aquarius me 30 seconden gekost op 110km (de finale bleef maar duren). Ok, ik ben één van de laatsten vertrokken, maar bij mijn aankomst was men al duchtig aan het opkramen. Er is dus echt geen ruimte voor rijders met pech of een tijdelijk dipje.
Zover de enige kritische noot, voor de rest blijft dit een perfect georganiseerde toprit waar ik graag naar terugkeer.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai in de Demervallei!

Post by StrammerMax »

Vanochtend om 9.10 u vertrokken voor de toer van 80 km die er bij mij uiteindelijk 88 geworden zijn (een paar keren verkeerd gereden). De parkeerweide stond toen al goed vol! Voor de grotere afstanden stond er niemand aan te schuiven aan de inschrijving, de meesten zullen al onderweg geweest zijn. De bakken met broodjes voor de worsten stonden al klaar! :P In het eerste deel van de tocht zaten asfaltwegen en verharde wegen om de bewoonde wereld uit te geraken en doken we soms de bossen of de velden in om een singletrack mee te pikken. De eerste kilometers maakte ik me wat zenuwachtig omdat ik als trage te vaak op de hielen gezeten werd door snelleren. Dat eerste steile klimmetje op die track over die wortels lukte al niet! Daarom werd ik na 15 km al snel ingehaald door rubber-12 die bijna een half uur later vertrokken was! Deze keer verwelkomd met de discrete opmerking dat ik weer veel te zwaar aan het trappen was! Aan de eerste bevoorrading stonden veel bikers, maar men hoefde niet lang aan te schuiven voor bananen, appelsien, koeken, wafels en sportdrank. Er stonden ook potjes met actieve bifidus en de inhoud ervan miste tijdens het laatste deel van de toertocht niet zijn uitwerking op mijn darmflora! :P

Tussen zegge de 30 km en de 50 km en vooral rond de 45 km volgde het mooiste gedeelte van de tocht met de leuke paadjes in de bossen van Zelem-Halen en Lummen. Soms was het zwoegen geblazen om de lange hellingen op te geraken, soms over smalle tracks en dan maar hopen dat er niemand in mijn kielzog kwam hangen. Om dan soms met enige jaloezie te zien hoe sommigen me voorbij reden alsof ze niet behoefden te trappen. Na de splitsing van de 80 km stonden in een bocht twee United Bikers en een jongen te wachten. Zij zullen wel gedacht hebben van “komt die trage hier nu pas voorbij”! Achteraf staken ze me voorbij. Rubber zat te wachten aan de tweede bevoorrading waar het lekker zitten was in het zonnetje. Daar kwamen ook enkele Bierbikers toe.

Tussen de tweede en de derde bevoorrading kon ik rubber vrij goed bijhouden, ook al verloor ik soms terrein op de hellingen. Ik reed een beetje op automatische piloot met als enige bekommernis die trappers in beweging te kunnen houden. Derde bevoorrading op de oprit van het laatste huis in een woonwijk met mooie villa’s die tegen de helling aan gebouwd zijn. Zijn opmerking dat ik blijkbaar goed mee kon vandaag, had rubber beter voor zich gehouden, want na die derde stop ging het ineens niet meer zo vlot. Dat technische stukje in het bos met die hellingen was niet aan mij besteed, zeker niet met al 60 km in de benen. Een tijdje alleen gereden, slechts zelden nog voorbijgestoken door anderen. Rubber wachtte op een bank.

Toen we het centrum van Diest naderden hadden we wat last om de pijlen te zien te krijgen (aan die voetgangersbrug over de spoorweg) en onverlaten hadden pijlen afgetrokken en op de grond gegooid. Een Nederlander die toen bij ons reed heeft er nog een teruggehangen. Ik kon die twee niet meer bijhouden, mijn pijp was zo stilaan aan het uitgaan. Gedurende de laatste kilometers nog wat gesakkerd op de karige afpijling. Ik hoopte niet te zijn verzeild geraakt op de toer van 100 km! Aan het laatste kruispunt voor het voetbalveld hing geen pijl, dus ik naar rechts. Daar stonden huizen. Ik moest natuurlijk links wezen, daar hing verderop nog een pijl.

De laatste 20 km toch hard op m’n tanden moeten bijten, het was genoeg geweest. Ik zag al van ver dat bijna alle tenten en tafels opgeruimd waren! Maar ik had toch nog het geluk van de allerlaatste braadworst met een broodje te kunnen verorberen. Dat heeft gesmaakt! Rubber had al bonnetjes voor me voorzien voor een donkere Leffe. Er waren enkel nog de Nederlander (uit Utrecht!) en een delegatie van Secret Trails die ik ook onderweg en aan de tweede en derde stop gezien had. Dank zij mijn lange schrijfsels hier op dit forum is mijn nick zelfs al bekend tot in Diest, zodat rubber en ik van een United Biker prompt nog een Leffe aangeboden kregen! Daarmee was m’n ongenoegen over de soms karige afpijling al snel weer vergeten. De douches waren nog beschikbaar. Er stond nog maar één auto op de weide! Nog een groet aan de United Biker die een laatste inspectieronde deed voor achtergebleven papier en dan tevreden weer huiswaarts. Mooie marathon van de Demervallei, mooie streek en prachtig fietsweer! Dit weekend kunnen ze weeral niet meer afpakken! Merci voor de Leffe (vandaar kon ik het niet maken om het vandaag bij een kort vertelselke te houden :lol: ) en groeten uit het Antwerpse aan de United Bikers en hun helpers van vandaag!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
blades
Mountainbiker

Post by blades »

wat een gezeik over die prijzen steeds. Voor mij verdient de organisatie deze prijs dubbel en dik. Die mannen steken daar uren en uren werk in voor een zeer degelijke rit en organisatie.

Als de prijzen te duur zijn, ga dan verdomme in uwen hof rijden hé. Ge hebt waarschijnlijk meer geld aan benzine/diesel verbruikt om tot aan de start en terug naar huis te geraken.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Den Beny en zen Club hebben da super gedaan vinnik. Ik kom volgend jaar terug!
Rofke
Mountainbiker

Post by Rofke »

Ik vond het alvast een super tochtje. Ingeschreven voor de 43 km, en genoten van begin tot einde. Minder zwaar dan Aarschot, inderdaad. maar voor een beginner het ideale parcours om motivatie op te doen.

Dikke pluim voor de organisatie!
Last edited by Rofke on Mon 06 Sep 2010 09:54, edited 1 time in total.
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

J.E. wrote:Den Beny en zen Club hebben da super gedaan vinnik. Ik kom volgend jaar terug!
+22, commentaar geven kan iedereen, ook ik, want sommige pijlen blablablabla!! maar zelf organiseren, daar begin ik ni aan zenneeeeee!!

UB's ik kom zeker trg, bedankt ook voor't zonneke, man da deed deugd, vorige week in houffa koud en regen, nu stralende zon in Diest & omstreken!!

kort babbelke gedaan met rubber 12 en skatekoe, zo komde ook weer eens wa volk tegen he :-D

wat die prijzen betreft.. ga op een ander zagen.. houffa kost u 28 euro (inschrijving voor 77km, ik was bijna 200 euro kwijt met camping en eten en... benzine nog ni meegerekent), ok das echtere MTB, maar uiteindelijk evenveel werk voor de organisatie he, geen idee meer wat ik voor RVV betaalde, maar da zal ook wel in die trend geweest zijn, en das idd schijteveel geld.. vind ik da teveel, NEE, want ik heb me geamuseerd!
klane shortwood
Mountainbiker

Post by klane shortwood »

gisteren mijn eerste echte marathon ooit gereden (105 km)
het doel was uiteraard uitrijden en ook een beetje om maximum 5u op mijne fiets te zitten, wat nipt gelukt is (4u 51min). ik rij pas een maand of 5 met de fiets, dus ik was daar dik tevreden mee :-D
de laatste 20 km waren voor mij de zwaarste, maar gelukkig een goe wiel gevonden, anders was ik mss nog aan't rondrijden nu :-D
bedankt trouwens aan die gast die mij heeft meegesleept, heb met die man ook in averbode een paar maand terug de laatste 20 km gereden trouwens... hij vond het blijkbaar ni erg dak ni overpakte, ma 't zal wel op me gezicht gestaan hebben dak gewoon nimeer kon :oops: uiteindelijk op't allerlaatste klimmeke richting de sjotplein moeten lossen: op is op zeker???
wat den toer betreft: ik vond hem goe, en die stukken asfalt waren op den duur meer dan welkom. ook geen last gehad met de bepijling, volgens mij moet er hier een pak volk van't forum ne keer naar de pearl gaan voor een zonnebrilleke op sterkte #-o
als ik de gasten van de organisatie enen tip kan geven is da om de volgende keer een zaag mee te nemen als ge 't parcours gaat bepijlen, voor de rest vond ik alles goe. en inderdaad, 11 euro inschrijving is ni weinig, maar da weet je op voorhand, dus daar moet ook ni over gezeken worden. nen dag bobbejaanland kost u ook 31 euro aan inkom, en dan zijde nog mottig achteraf ook :-D
mij zien ze daar volgend jaar terug als ik dan nog nen hartslag heb!!!
OG_Mike
Mountainbiker

Post by OG_Mike »

En ge kon ook op voorhand inschrijven wat toch enkele euro's schilde. (y)
MartaSL
Mountainbiker

Post by MartaSL »

klane shortwood wrote:gisteren mijn eerste echte marathon ooit gereden (105 km)
het doel was uiteraard uitrijden en ook een beetje om maximum 5u op mijne fiets te zitten, wat nipt gelukt is (4u 51min). ik rij pas een maand of 5 met de fiets, dus ik was daar dik tevreden mee :-D
105km aan een gemiddelde van 21,6km/u voor iemand die nog geen half jaar fietst. Talent! :drunk: =D>
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

doemmen eh, ik had 17,6 AVG met den SS
Post Reply