Saalbach te Oostenrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
aquila30
Mountainbiker

Saalbach te Oostenrijk

Post by aquila30 »

Beste bikers,
Na lang wikken en wegen hebben we de beslissing genomen om naar Saalbach te gaan om daar onze eerste alpen trip op de bike te maken..Wij waren op zoek naar een ultieme omgeving om onze eerste echte ALPEN trip op de mtb te gaan ervaren. Na veel te hebben gelezen op forums, andere internet bronnen, boeken, artikelen etc….kwam Saalbach toch wel als een van de toppers naar voren. Wij zijn van plan om vanuit 1 vaste standplaats dagtochten te gaan biken…..
Ik hoor veel over de geweldige avontuurlijke routes rond saalbach….Wie heeft er toevallig nog een aantal gps tracks liggen van dat gebied…Wij zijn op zoek naar mooie gps tracks/routes, veel singeltracks, weinig asfalt, veel wandelpaden, mooie vergezichten, veel hm's, ongeveer tussen 30 a 65 km per route. Geen echte downhilroute....we gaan namelijk met de hardtrail.

Aangezien we nog geen verblijfplaats hebben zijn alle ideeen welkom...het liefst verblijven we in een vakantiehuisje...We gaan namelijk met 5 personen en dan is het gezelliger in een vakantiewoning of appartement.

Verzoek:
- gps route in de buurt van Saalbach? Ik heb wel een aantal site gevonden met gps routes
- tips voor het verblijf
- overige tips zijn altijd welkom
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

Ik ben ook aan het uitkijken naar Saalbach, maar dan voor volgend jaar al :(
Kijk eens op de volgende sites :
http://www.gps-tour.info
http://www.bike-circus.at

Indien mogelijk zou ik ook alle tracks krijgen die je kan inzamelen.

Hans
aquila30
Mountainbiker

Post by aquila30 »

aub hulp!!!!!!!!!!!!!
B.M.
Mountainbiker

Post by B.M. »

Hey ,
Als he naar saalbach gaat en he zoekt nog overnachting kan ik u aanraden hotel Conrad .
Ligt wel in Hinterglemm . Elke dag met gidsen mee op baan .
Worden in groepen opgesplits volgens eigen kunnen .
Al 3de maal dees jaar geweest en volgend jaar zekers terug .

Mochten er nog vragen zijn over hotel of streek laat maar weten .

Gr bjorn
wekonbike
Mountainbiker

Post by wekonbike »

Hoi, Spielberghauts is ook prachtig om te overnachten. http://www.spielberghaus.at/
Als ge gaat biken zeker de Schattberg trail niet vergeten te rijden.
Gr,
mountainmike
Mountainbiker

Post by mountainmike »

ik heb zelf een huisje gehuurd in Torbole, bij het Gardameer, was erg goed, en ben daarom van plan mijn volgende vakantie ook weer daarbij te boeken. Ze hebben geloof ik overal in Europa wel huisjes, ook in Saalbach, zie hier een skigebied overzicht van plaatsen waar ze huisjes hebben.
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Schattbergtrail op is een zwarte route - 1100 hm's ...
Maar ongelofelijk fijn om rijden

Paul
Granville Team
Mountainbiker

Post by Granville Team »

Ik kan je Appartementhaus Eder in Saalbach-Hinterglemm ten sterkste aanraden. Wij gaan daar al 2 jaar om te skiën in Saalbach en zijn daar zeer tevreden over.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Schoupabiker wrote:Schattbergtrail op is een zwarte route - 1100 hm's ...

Paul
inderdaad :drunk: maar ook deze was zwaar: de klim naar de Zwolferkögel (hoogste punt in Hinterglemm) waarbij er een stuk is van +/- 2 km aan +/- 20-25% #-o

en vergeet ook niet om in Hinterglemm in het bikepark te gaan rijden (de blauwe piste is zeer goed te doen, de rode/zwarte...heel steil en heel hoge drops voor een gewone mtb....: need dowhill bike and protection clothings :wink:

hier vind je alle info: http://www.bike-circus.at/
aquila30
Mountainbiker

Post by aquila30 »

Schoupabiker wrote:Schattbergtrail op is een zwarte route - 1100 hm's ...

Paul
Bedankt deze stond ook al op het programma... heb jij eventueel gps route vandaar?
Post Reply