Turner Flux DW LEFTY 9.45kg updates p27

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Chimaera wrote:en geax banden ?

mezcal - saguaro

barro race - barro mountain
Zwaar maar onverwoestbaar

Barro mountain is m'n winterband. Enkel in zware blubber komt em soms wat te kort, maar welke band dan niet... Valt redelijk mee qua rolweerstand ook.

Maar voldoet een racing ralph op lage druk niet? Laatste keer (nu moet ik revalideren) dat ik een moddertocht reed, met de rr's 2.25 snakeskin er op, beide 1.4 bar er in reed ik vlotjes verder waar sommigen te voet gingen, naast hun fiets met tractorbanden.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

prideandglory1891 wrote:Barro mountain is m'n winterband. Enkel in zware blubber komt em soms wat te kort, maar welke band dan niet... Valt redelijk mee qua rolweerstand ook.

Maar voldoet een racing ralph op lage druk niet? Laatste keer (nu moet ik revalideren) dat ik een moddertocht reed, met de rr's 2.25 snakeskin er op, beide 1.4 bar er in reed ik vlotjes verder waar sommigen te voet gingen, naast hun fiets met tractorbanden.
Barro Mountain spoort wat vreemd naar mijn zin. Achteraan waarschijnlijk wel OK.

En idd een RaRa 2,25" op lage druk MET notubes (belangrijk) geraak wreed goed door de modder.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

knappe bike en proficiat met de vermelding op de homepage van Turner, moet toch best wel een kick geven denk ik
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

joske77 wrote:knappe bike en proficiat met de vermelding op de homepage van Turner, moet toch best wel een kick geven denk ik
Dat geeft idd een serieuze kick, ze zullen binnenkort de nieuwssectie nog eens aanpassen want het gewicht klopt niet meer evenals de speclist. =D>
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

is een RaRa 2.1 dan niet goed genoeg ? Ik reed vroeger zo (net voor ik de lichte 1.8 NN vond) : NN 2.1 vooraan en RR 2.1 achteraan. Ik zoek nu echt naar een compromis tussen gewicht en grip. Ik weet het, twas allemaal simpeler geweest met een lichter frame maar "nothing beats Turner"
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Chimaera wrote:is een RaRa 2.1 dan niet goed genoeg ? Ik reed vroeger zo (net voor ik de lichte 1.8 NN vond) : NN 2.1 vooraan en RR 2.1 achteraan. Ik zoek nu echt naar een compromis tussen gewicht en grip. Ik weet het, twas allemaal simpeler geweest met een lichter frame maar "nothing beats Turner"
Momenteel ben ik toch wreed content van de Conti mountainking (vooraan) en de raceking (achteraan). Als de modder wat meer tevoorschijn komt, ga ik achteraan ook een mountainking leggen en eens zien wat dat geeft. Rij met de protection versie met melk in, versie 2.2
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

MC Jo wrote:Momenteel ben ik toch wreed content van de Conti mountainking (vooraan) en de raceking (achteraan). Als de modder wat meer tevoorschijn komt, ga ik achteraan ook een mountainking leggen en eens zien wat dat geeft. Rij met de protection versie met melk in, versie 2.2
Enig idee van het gewicht in de protection versie ? Ik zoek nl. banden van +-500gr om het totaalgewicht niet te hard te laten stijgen. Doel is nog steeds sub 9.5 kg
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

Chimaera wrote:
MC Jo wrote:Momenteel ben ik toch wreed content van de Conti mountainking (vooraan) en de raceking (achteraan). Als de modder wat meer tevoorschijn komt, ga ik achteraan ook een mountainking leggen en eens zien wat dat geeft. Rij met de protection versie met melk in, versie 2.2
Enig idee van het gewicht in de protection versie ? Ik zoek nl. banden van +-500gr om het totaalgewicht niet te hard te laten stijgen. Doel is nog steeds sub 9.5 kg
De mountainking in protection versie 620 gram. De raceking 570 gram.
De sppedking is nog lichter (530 in 2.1 of 580 in 2.3).
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

De Conti protections wegen een stuk meer dan opgegeven op hun website!!
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

rubber-12 wrote:De Conti protections wegen een stuk meer dan opgegeven op hun website!!
:cry: :-?
Post Reply