Turner Flux DW LEFTY 9.45kg updates p27

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

wa een vuil slet, I like!!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Chimaera wrote:
rubber-12 wrote:
kawa wrote:Ferm, met die Lefty, maar die versnellingskabels zien er niet uit vind ik.
Mijn gedacht.

Blij dat ik Gore Ride-On heb gestoken.
Ze zijn stijf, licht, vuil krijgt geen kans en smaken verschillen :P
yup, maar goed ook soms he. :wink:

Ze zullen zowieso hun nut wel hebben, al denk ik dat het gewicht het voornaamste is voor u?
Mij stoort het vooral hoe slapjes dat erbij hangt (zeker aan uw bovenbuis), just een armbandje wat uit de sjiekenbak gedraaid is. :-D
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Gisterenavond bij Luc (hilset) mijn lefty wiel gaan ophalen. Vandaag gemonteerd en ik merk dat het nogal stroef draait. De leftybout is op het voorgeschreven koppel aangedraaid (max 8nm op de frm bout). Is dit normaal omdat het om een nieuwe naaf gaat ?
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Het wiel draait na de eerste rit (woon-werk verkeer ht) soepel zoals het hoort maar nu zit er precies speling op de naaf ??? Dit is toch niet normaal ? Heeft er nog iemand dezelfde ervaringen met deze lefty naaf (FRM FL-M team Lefty)

Ik ben nog steeds niet uit mijn bandenkeuze. Momenteel liggen er de NN op in de smalle 1.8 uitvoering. Maar ik wil iets breder (grip) maar met een mooi gewicht en met een lage rolweerstand. Zoveel mogelijk all-round want ik wissel niet graag elke rit van banden (notubes)

- Continental Speedking SS V - Raceking SS A
- Continental Mountain King SS V - Speedking A
- Schwalbe RoRo V - RaRa A
- ...

Alle tips welkom (gewicht +- 500gr :oops: )
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Chimaera wrote:Het wiel draait na de eerste rit (woon-werk verkeer ht) soepel zoals het hoort maar nu zit er precies speling op de naaf ??? Dit is toch niet normaal ? Heeft er nog iemand dezelfde ervaringen met deze lefty naaf (FRM FL-M team Lefty)

Ik ben nog steeds niet uit mijn bandenkeuze. Momenteel liggen er de NN op in de smalle 1.8 uitvoering. Maar ik wil iets breder (grip) maar met een mooi gewicht en met een lage rolweerstand. Zoveel mogelijk all-round want ik wissel niet graag elke rit van banden (notubes)

- Continental Speedking SS V - Raceking SS A
- Continental Mountain King SS V - Speedking A
- Schwalbe RoRo V - RaRa A
- ...

Alle tips welkom (gewicht +- 500gr :oops: )
Ik rijd nu Conti RaceKing SS 2.0 voor en achter, maar als er te veel modder is dan voldoet ie vooraan niet meer. Band zit té snel vol en daardoor verlies je direct grip.
Ik ga dus vooraan binnenkort moeten veranderen.
Waarschijnlijk de nieuwe XKing 2.2 (als ie ooit uitkomt :-? ) of gewoon de Rocket Ron 2.10. Ik zou de MountainKing ook wel eens willen proberen.

Achteraan dus nu nog de RaceKing, maar nadien waarschijnlijk Racing Ralph en als het echt modder wordt mijn ultieme modderband : Vredestein Bull Lock 2.0 :drunk:
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

albertkanaal en netekanaal??? da klink mij heel kortbij thuis... is dat per ongeluk in de buurt van grobbendonk dan? :-D
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Met een Conti SS 2,2" vooraan met notubes ga je nog verschieten. Door de zwakke flanken 'dweilt' die nogal.

Ik heb nu RoRo 2,25" voor steken en achter RaRa 2,25" in snakeskin, dat extra gewicht achteraan merk je wel. MAAR : de snakeskin rijd merkelijk stabieler dan de Evo als je notubes bolt, met een biba maakt het geen verschil.
Last edited by rubber-12 on Fri 03 Sep 2010 22:12, edited 1 time in total.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Misschien een setje black panter xtreme? Ik kan je daar wel aanhelpen indien interesse... is niet zo makkelijk te vinden.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Hans wynants wrote:albertkanaal en netekanaal??? da klink mij heel kortbij thuis... is dat per ongeluk in de buurt van grobbendonk dan? :-D
jep, ik "werk" in grobbendonk en rij via de kanalen naar Lier
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

en geax banden ?

mezcal - saguaro

barro race - barro mountain
Post Reply